Δευτέρα, 6 Ιουνίου 2005

ΤΑ ΠΑΙΔΙΚΑΤΑ ΜΑΣ (που τα ΄φαγε η μαρμάγκα)

Μετά από ένα άκρως κουραστικό αλλά τέλειο Σαββατοκύριακο, ξανά κεφάλια μέσα.

Πριν από λίγο καιρό, δέχτηκα το υπέρτατο δώρο. Μία βιντεοκασέτα με τηλεοπτικές διαφημίσεις από την δεκαετία του ΄70 έως αρχές ΄90. Απίστευτες. Από τον τύπο με τα μουστάκια του «κουτί-κουτί» μέχρι τις γκόμενες που χορεύουν στην διαφήμιση του Πατίστα.Την Μαριάννα Τόλη με τα τεντόπανα Πειραικής Πατραικής και τον Χάρρυ Κλυν στα φουντούνια. Και αφού την είδαμε με φίλους αρχίσαμε να ξαναθυμόμαστε τα παιδικά μας χρόνια και τί βλέπαμε στην τηλεόραση, τί τρώγαμε, τί αγαπούσαμε. Ναι, η γενιά μου μεγάλωσε σχεδόν αποκλειστικά με τηλεόραση. Αυτό που θα κάνω είναι να τα καταγράψω γιατί είναι πολύ αγαπημένες μνήμες και σίγουρα θα γουστάρετε.

ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Παιδικά

-Φρου φρου

-fragol rocks (ή κάπως έτσι) παιδική σειρά με μαριονέττες.

-Muppet show –το αγαπημένο μου

-Ο Παραμυθάς ( για χαι τεκ παραμύθια)

-Κάντι Κάντι ( Η βαρεμάρα- αλλά άρεσε στην κολλητή μου)

-Γαμώτο, ήταν άλλο ένα με μαριονέτες και εκείνο το ηλίθιο κουκλάκι που καταβρόχθιζε τα πάντα και φώναζε συνέχεια «μπισκοτάκια-μπισκοτάκια», anyway, το καλύτερο.

-Χάιντι (το καναρίνι μου το είχα ονομάσει Πήτερ από την σειρά και έχω ακόμη μαξιλάρια και σεντόνια Χάιντι)

Σειρές

-Μεθοριακός σταθμός

-Λούνα Πάρκ (Παπαγιαννόπουλος, Παγκράτη)

-Ελληνική ταινία Σαββάτου (κάθε Σάββατο έπαιζαν ηλιόσποροι και όλη η γειτονιά μαζευόταν για την ταινία- δεν είχαν όλοι τηλεόραση)

-Ο Χριστός ξανασταυρώνεται (απλά μπλιάχ)

ΜΑΣΑ

-Ψεύτικα παγωτάκια (χωνάκια και από πάνω αφρομαλακία)

-βανιλίτσες (μικρά κουζινικά που είχαν μέσα βανίλια και χρησίμευαν μετά σαν παιχνίδια – πέθαινα για τα μικρά κουταλάκια τους)

-Μπομπονέλες coca cola (δεν με άφηναν να πιω κανονική και τις τσάκιζα)

-Charleston (μικρά λουκουμάκια τριαντάφυλλο)

-Μέντες στρογγυλές (που τις έδιναν σε χωνάκι από εφημερίδα- κόκκινες και πράσινες)

-Παγωτό χωνάκι (που πούλαγε ο κλασικός γέρος μουστάκιας με το τρίκυκλο)

-Μπουγάτσα (που πούλαγε ο ίδιος μουστάκιας με το τρίκυκλο τον χειμώνα)

-Φλορεάλ (κρέμα σοκολάτα που έφερνε κάθε πρωί ο γαλατάς )

-big babol ( τσίχλα. Με τέσσερις μαζί, έκανες τεράστιες φούσκες – και ωραίο κούρεμα)

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ (ναι, παίζαμε κιόλας)

-Calkitos (ή κάπως έτσι, δηλ.χαλκομανίες. Αγαπημένο το στρουμφοχωριό σε φωτογραφία που το γέμιζες με στρουμφάκια).

-Λάστιχο (ή αλλιώς όλα τα σημάδια στα γόνατά μου)

-Φυσοκάλαμο (όχι όμως με πλαστελίνη, αλλά με κόκκινα μπιρμπιλόνια από τον κήπο της μαλακισμένης δίπλα- πόναγαν πιό πολύ)

-Σύρμα (το πούλαγαν με το μέτρο. Το έδενα στο φυσοκάλαμο, του έβαζα φωτιά και γύριζα γύρω- γύρω, η χαρά του πυρομανή – ναι ήμουν ηλίθιο)

-Ομαδικά (μακριά γαιδούρα – ή αλλιώς η δικαιολογία για φλερτ από wannabe εφαψίες- μήλα- αμπάριζα- κρυφτό- παντομίμα).

Είμαι σίγουρη ότι έχω ξεχάσει τα μισά. (Θα έχει και συνέχεια με τις υπόλοιπες διαφημίσεις της βιντεοκασέτας – βαριέμαι τώρα).

9 σχόλια:

  1. Ναι, η γενιά μου μεγάλωσε σχεδόν αποκλειστικά με τηλεόραση.

    Και η δικιά μου το ίδιο. Τρία χρόνια μετά, απλά δεν υπάρχει το "σχεδόν".

    Εμένα πάντως μου άρεσε η Κάντι-Κάντι ως σενάριο και την παρακολουθούσα μετά μανίας (αν και δε θυμάμαι τίποτα, μόνο που είχαν ανεβάσει ένα σκύλο σ' ένα δέντρο σε κάποιο επεισόδιο πράγμα που ακόμα και τότε μου είχε φανεί τρομερά άκυρο, α επίσης ότι κάτι έπαιζε με ένα γκόμενο -ή μήπως 2 γκόμενους;). Ως εικόνα βέβαια ήταν χάλια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το τερας με τα μπισκοτα ηταν μαλλον στο
    sessame street.

    Να συμπληρωσω Fofico, πρασινα μακαρονια-τσιχλες αντι για το σπανακι του ποπαυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Που την πουλάνε να παω να την πάρω;

    Gusto perfecto και του χρόνου φουντούνια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κοίτα να δεις traffic το blogaki. Σας τσίγκλισα ε ;
    Λοιπόν, jου95, όλα τα κοριτσάκια της ηλικίας μου ήταν ερωτευμένα με τον Άντυ (τον έναν από τους γκόμενους που έπαιζε στην Κάντι -τον άλλο δεν τον θυμάμαι) ενώ εγώ έμενα κολλημένη με τον Patrik Swayze (και γενικά με ότι πιο βαρβατίλα επικρατούσε τότε – ΤΟ μαλακισμένο). Και ναι, μεγαλώσαμε σχεδόν με τηλεόραση γιατί πολύ απλά η ΕΡΤ και η ΥΕΝΝΕΔ δεν μετέδιδαν πρόγραμμα συνέχεια, πόσο μάλλον με καρτούν.Τώρα το έχουνε ψιλογαμήσει (αλλά έχει εφευρεθεί και το playstation). O αδελφός μου, έξι χρόνια μικρότερος μεγάλωσε με Atari ( η μάνα μου είχε τερματίσει το pacman τέσσερις φορές – τώρα παίζει tetris).

    Zavalos, ναι ρε συ, που είχε και το σκετσάκι με τον Μπερν και τον Έρνι (και καλά εκπαιδευτικό). Τις τσίχλες σπανάκι τις είχα ξεχάσει τελείως. Παρόλο που ήταν άνοστες του κερατά, γούσταρα το κουτί.

    Phantasmak, έχω βρει τα απίστευτα για το μαγαζί μου εκτός από αυτό. Μέχρι και μικρές τσίχλες – μπάλλα ποδοσφαίρου- που αγοράζαμε και ήταν πέτρα, βανιλίτσες , μερεντάκια με κουταλάκι. Να φανταστείς ότι έφερα μέχρι ζελεδάκια γλυκόριζας (που δεν έχουν ζάχαρη) για να κουφάνω την αδελφή μου ( τα τσακίζαμε στην Γερμανία) και τα πιτσιρίκια τα ξέσκισαν.
    Άντε με συγκινήσατε (έπεται συνέχεια – θυμήθηκα κι άλλα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ρε σεις είπατε Kάντι τώρα και τι θυμήθηκα? Τότε που ο γκόμενός της (?) έφαγε σαβούρα απ' τ' άλογο και έμεινε επί τόπου να κοιτάει αναντίστρεπτα τα ραδίκια ανάποδα. Είχα βουρκώσει! Και έτρωγα και δούλεμα από την παρέα, πραγματικός δακτυλοδειχτούμενος είχα γίνει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΌΧΙ ρε παιδιά!!! Τί μου θυμήσατε τώρα, και'γω έβλεπα Κάντι Κάντι μετά μανίας και τα'χα πάρει στο κρανίο με την καρακατακακιασμένη την ξαδέλφη της που της είχε κάνει τη ζωή πατίνι (νομίζω ο ξάδελφος της την είχε ερωτευθεί σε ένα σημείο).
    έχω μια απορία όμως..πόσα χρόνια την έδειχναν την Κάντι Κάντι? γιατί έχουμε Κωνσταντίνα 6 χρόνια διαφορά (το προφιλ σου λέει 31) και την παρακολουθούσαμε και οι 2 μικρές οπότε the math doesn't add up.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. The math adds, γιατί πρώτον προβαλλόταν για ΠΟΛΥ καιρό και έπειτα τα δικά μου παιδικάτα ήταν κατά πολύ παρατεταμένα (όπως και πολλών συνομιλήκων μου φαντάζομαι). ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. H Κάντυ προβλήθηκε τρεις φορές σύνολο (είδα τη μιάμισι). Εμείς βγάλαμε το σκύλο μας Άρτσι προς τιμήν του γυαλάκια φίλου της.

    Επειδή είσαι λίιιγο μικρότερή μου, Κωνσταντίνα, έχεις αφήσει απέξω τις τσίχλες ΜΠΟΥΜ (ροζ, μακρόστενες , πλακέ, προηγούνται των Big Babol) και τις γκοφρέτες Σαφάρι με εικονίτσες από άγρια ζώα, καθώς και τα ιστορικά γαριδάκια ΜΠΟΖΟ με τον κλόουν στη διαφήμιση και το ψευτοδωράκι (εξ'ού και η απαξιωτική έκφραση-σλόγκαν: μα πού τον βρήκες?? στα γαριδάκια Μπόζο?? :D )

    Από εκπομπές αγαπημένη "το ταξίδι του Νιλς Χόλγκερσεν" και μην ξεχνάμε το θεσμό της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης που ακόμα και τώρα μου φαίνεται ως Η καινοτομία στα τηλεοπτικά δρώμενα.

    Θυμάμαι και μια διαφήμιση με το απορρυπαντικό Σκοτ κι ένα κοριτσάκι με κοτσίδια που έλεγε "Ναι! Σκοτ!" Επίσης μια άλλη με έναν γερμανό (και καλά) που έλεγε "τρώμε τα φρούτα σας" και διαφήμιζε τις ελληνικές μαρμελάδες Βέκος. Έβρισκε ευκαιρία ο μπαμπάς τότε και φώναζε "τρέξε, Βάγια! Τρώνε τα φρούτα μας!" κι εγώ τσιμπούσα και έτρωγα το μήλο και το πορτοκάλι που μου έιχε καθαρίσει. Ή την άλλη με τον Τσοκολάτα Καρνέϊσον (με τους μικρούς ηθοποιούς, όχι με τα κινούμενα σχέδια)...Μέχρι και το δοξασμένο "Αντί να τον παίρνετε από πίσω, πάρτε του μια πίπα." (πίπες Μάτζικ Λάιφ)είχα την ευκαιρία να δω.

    Πραγματικά, πώς θα γίνει να αποκτήσουμε τη βιντεοκασέτα αυτή??

    (τιτιριτιτιιιιιιιι Αιγαίο! :P )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΑΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ Η CONSTANTINA ΝΑ ΜΟΙΡΑΣΤΕΙ ΕΝΑ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ ΤΗΣ ΚΑΣΣΕΤΑΣ ΑΣ ΑΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΕΙ ΜΑΖΙ ΜΟΥ ΣΤΟ : dphil@mail.gr. ΕΧΕςΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΙΣ ΦΙΓΟΥΡΕΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΩΝ ΠΟΥ ΥΠΗΡΧΑΝ ΣΤΑ ΓΑΡΙΔΑΚΙΑ ΜΠΟΖΟ ;h ΚΑΝΕΝΑ ΑΛΜΠΟΥΜ ΤΗΣ ΠΑΝΙΝΙ ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή