Παρασκευή, 1 Ιουλίου 2005

ΣΑ ΒΓΩ ΑΠ΄ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΥΛΑΚΗ

Ποτέ δεν μπόρεσα να καταλάβω την ιδιαίτερη σχέση λατρείας που κάποιες φορές υπάρχει ανάμεσα σε έναν άνθρωπο και ένα απλό αντικείμενο. Αν, λέω αν, είχα ποτέ περίσσευμα χρημάτων δεν θα τα έδινα ποτέ σε ένα πανάκριβο όχημα έτσι απλά γιατί το γουστάρω, απλά για να λέω ότι το έχω, εάν πραγματικά δεν μου χρησίμευε. Αλλά η απορία μου υφίσταται ακόμη και για τα φθηνότερα οχήματα που κανακεύουμε περισσότερο από παιδιά μας.

Την αφορμή μου την έδωσαν πέντε έξι γείτονες που ΚΑΘΕ μέρα γυαλίζουν το καμάρι τους. Η παραμικρή γρατζουνιά είναι μέγα θέμα και αν δεν υπάρχει πάρκινγκ κοντά στο σπίτι τους, είναι ικανοί να την βγάλουν ώρες στο μπαλκόνι από αγωνία. Μιλάμε για τεράστια δέσμευση.

Ίσως ένα παρόμοιο παράδειγμα είναι και το κόλλημα που έχουν κάποιες γυναίκες με τα μαλλιά τους. Λες και αν κοπούν πιό κοντά δεν θα ξαναμακρύνουν. Λες και αν δεν πετύχει το χρώμα, θα αφαιρέσει τόνους γοητείας. Λες και αν βάλουν τα κλάματα, αν βρίσουν την κομμώτρια θα ξορκίσουν το κακό.

Ίσως το θέμα μου να είναι γενικότερα για τις φυλακές που επιβάλλουμε εμείς στον εαυτό μας. Που μας εγκλωβίζουν και δεν αφήνουν να σκεφτούμε ελεύθερα. Άραγε αξίζει τον κόπο;

Κάθε μέρα με ζαλίζουν γιατί δεν πάω να βάψω τον τσίφτη μου. Ο τσίφτης είναι το pantaki που έχω τα τελευταία δέκα χρόνια. Οκ, και ΄γω θα ΄θελα να ΄ναι στην τσίλια αλλά δεν θα το πολυπαιδέψω.Θα ασχοληθώ μόνο αν το πρόβλημα είναι λειτουργικό. Ήμουν πάντα της λογικής ότι πρέπει να αντιμετωπίζουμε τα πράγματα με την αξία που έχουν. Όχι παραπάνω. Ο λόγος που πήρα το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, ήταν γιατί όποιο εξάρτημα χαλάσει κοστίζει ένα ταληράκι και είναι σκυλί μαύρο. Επίσης, δε πα να ακριβαίνει η βενζίνη, εγώ ένα ταληράκι έβαζα, ένα ταληράκι θα βάζω ( ταληράκι χιλιαρικάκια εννοώ και ΄νταξ μη φωνάζετε πλέον δε γεμίζει).

Αλλά θέλω να τονίσω την ουσία του πράγματος. Ο τσίφτης θα αποσυρθεί μόνο όταν δεν θα μου χρησιμεύει πλέον. Μόνο τότε. Και θα αντικατασταθεί από ένα άλλο χρησιμότερο εργαλείο. Θα συνεχίσω βέβαια πάντα να θαυμάζω ομορφότερα αυτοκίνητα αλλά αν τα είχα και δεν τα χαιρόμουν δεν θα ήταν μαλακία;

7 σχόλια:

  1. Eξαρτάται τι τρέλα έχεις. Αν κάτι το έχεις καινούριο θέλεις να το προσέχεις συνέχεια. Αργότερα που καταλαγιάζει ο ενθουσιασμός, χρειάζεται πλέον να το κάνεις μόνο για λόγους συντήρησης. θέλεις Εγώ π.χ. καθαρίζω το laptop κάθε δύο μέρες, όχι μόνο επειδή έχω κόλλημα με ό,τι μπλιμπλίκι κυκλοφορεί αλλά κι επειδή δεν πρέπει να μπουκώσουν οι αγωγοί εξαερισμού (εδώ που μένω έχει πολλή σκόνη).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αν δεν έχεις το φετιχισμό του αντικειμένου δεν καταλαβαίνεις. ΟΚ, οι τύποι που γυαλίζουν το όχημα με παρκετέζα μου τη σπάνε κι εμένα, μα αν π.χ. αποκτήσω ένα μαύρο Porsche 911 του 82, θα το έχω μες στη βρώμα μα θα το λάτρευα ως ύψιστο κειμήλιο.

    Εν ολίγοις, η κάβλα βρίσκεται στο γκάζι και όχι στο ξεσκονόπανο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ένα ακριβό αυτοκίνητο δεν μου λέει πολλά πράγματα. Μου αρέσουν μερικά, π.χ. κάτι σπορ, αλλά δεν με πιάνει τρέλα.

    Έχω όμως άλλα «κολλήματα», π.χ. με την εξωτερική μου εμφάνιση. Όταν πηγαίνω στη δουλειά, μου αρέσει να έχω πάντα γυαλισμένα παπούτσια και να μπαίνω στο γραφείο χτενισμένος (ευτυχώς, το ασανσέρ έχει καθρέφτη).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. O logos sou me sygkinise ..terma ta tsigara mou pleon tha ta pairnw apo sena!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ρε παιδιά για το ίδιο πράγμα λέμε. Για τα «κολλήματα» κάθε είδους.Στο μόνο που ενίσταμαι είναι στον βαθμό που μας σκλαβώνουν τα κολλήματα. Κι εγώ σε κρίσεις ματαιοδοξίας από κάτι τέτοιο πιάνομαι (εμφάνιση, ρούχα, παπούτσια) .
    Αλλά εδώ είναι η διαφορά : π.χ. Αυτόχθων, απλά σ΄αρέσει να έχεις γυαλισμένα παπούτσια ή δεν θα κάνεις βήμα αν δεν είναι γυαλισμένα; Ελπίζω να έγινα σαφής τώρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Το ζητούμενο είναι να αισθάνεσαι καλά. Είτε φοράς κουστούμι είτε φόρμα γεμάτη μουτζούρα. Και να χαίρεσαι την βόλτα και όχι το όχημα. Να μην σε σκλαβώνει και να σου κόβει την ευχαρίστηση, την απόλαυση. Αλλά και από την άλλη να μην λες «ρε γαμώ το με το σαράβαλο» γιατί ποτέ δεν θα είσαι ικανοποιημένος, πάντα θα θέλεις κάτι καλύτερο και δεν θα απολαμβάνεις την βολτούλα σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή