Τετάρτη, 10 Αυγούστου 2005

Η ΚΑΣΤΑ ΜΟΥ

Όπως το βλέπω εγώ,η ζωή του καθενός βασίζεται στην «κάστα» που θα γεννηθεί. Για παράδειγμα, αν θεωρήσουμε μία κλίμακα από το ένα ως το δέκα, υπάρχουν άνθρωποι που έχουν γεννηθεί στην κλίμακα οχτώ και άνθρωποι σαν κι εμένα που έχουν γεννηθεί στην κλίμακα δύο. Περιθώριο εξέλιξης, τουλάχιστον στην δική μου περίπτωση, είναι να φτάσεις μέχρι την κλίμακα τρία ή τέσσερα. Κι αυτό με σκληρή δουλειά και μεγάλους αγώνες.

Από αυτή την σκοπιά λοιπόν, οι άνθρωποι από την κλίμακα έξι και πάνω, έχουν την πολυτέλεια να επιλέξουν την ιδεολογία τους, τα πιστεύω τους και την πιθανότητα να συνεχίσουν να αυξάνουν το κέρδος τους. Εγώ, όμως δεν έχω καμμία άλλη επιλογή. Επικροτώ τους ανθρώπους, που ενώ ξεκίνησαν από ψηλά, υιοθέτησαν μία ιδεολογία διαφορετική από την αναμενόμενη, αλλά δικαιολογώ και τους υπόλοιπους.

Κύριοι, δείτε το, δεν υπάρχει καμμία άλλη ιδεολογία για μένα, πέραν αυτή της επιβίωσης. Μεγιστοποίηση του κέρδους, δεν πρόκειται να μου φέρει καμμία ιδεολογία, από την στιγμή που δεν μου δίνεται περιθώριο για κέρδος, αλλά δεν θα αφήσω κανέναν να μεγιστοποιήσει το κέρδος του εις βάρος μου. Γιατί αν το δούμε ψυχρά και λογικά, οι πόροι, η γη, η παραγωγικότητα είναι συγκεκριμένα. Άρα όταν η μειοψηφία μεγαλώνει το κέρδος της, αυτό γίνεται εις βάρος της πλειοψηφίας.

Πιο λογικό για μένα, είναι η διατήρηση του κέρδους και η βοήθεια στους μη προνομιούχους. Γιατί αυτό δεν είναι αρκετό;

Η ιδεολογία μου είναι εκ γεννετής, δεν μου δόθηκαν περιθώρια, η ιδεολογία σας είναι επίκτητη. Αυτό είναι άδικο.

Το φιλαράκι, ο Manifesto καλά το είχε πει. Όταν σπείρεις ανέμους θερίζεις θύελλες. Υπάρχουν όμως περιπτώσεις που ότι κι αν σπείρεις, πάντα θύελλες θα θερίζεις.

30 σχόλια:

  1. έχεις δίκιο, πολύ δίκιο. είναι απογοητευτικό να το παραδέχεται κανείς αυτό για τον κόσμο που ζει, αλλά έτσι είναι.
    Υποτίθεται ότι ο ρόλος της παιδείας είναι να βοηθήσει τον καθένα να αλλάξει τη κάστα του αν θέλει και να υιοθετήσει ιδεολογία ανεξαρτήτως της ιδεολογίας που του δίνεται απ το σπίτι. υποτίθεται.
    προσωπικά γι αυτό θέλω ν ασχοληθώ με τη εκπαίδευση,για να μην έχουν κάποια παιδάκια δεδομένα-περιορισμένα όνειρα. αλλά είναι πολύ δύσκολο να σπάσει το κατεστημένο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Xμ...
    Γιατί αν το δούμε ψυχρά και λογικά, οι πόροι, η γη, η παραγωγικότητα είναι συγκεκριμένα. Άρα όταν η μειοψηφία μεγαλώνει το κέρδος της, αυτό γίνεται εις βάρος της πλειοψηφίας.

    Χωρίς να είμαι ειδικός στα οικονομικά, αυτό που λες δε στέκει με τον τρόπο που το λες.
    Κι αυτό γιατί υποθέτεις ότι ο ανθρώπινος πληθυσμός έχει φτάσει στα όρια της παραγωγικότητάς του, το οποίο όμως δεν ισχύει. Ακόμα κι η Eλλάδα από μόνη της αρκεί για να καταρρίψει το συλλογισμό. Πέρνα από τις καφετέριες στο Παγκράτι κάποια καθημερινή (πχ τον Οκτώβρη) και δες πόσοι νέοι άνθρωποι κάθονται και παίζουν τάβλι αντί να στρώνουν τον κώλο τους κάτω. Πέρνα από κάποιο πανεπιστήμιο και δες πόσοι πραγματικά σπουδάζουν και πόσοι κωλοβαράνε. Πώς μπορείς και μου λες μετά ότι η παραγωγή είναι maxed out?

    Η ιδεολογία μου είναι εκ γεννετής, δεν μου δόθηκαν περιθώρια, η ιδεολογία σας είναι επίκτητη. Αυτό είναι άδικο.

    Δε βλέπω τίποτα το άδικο. Ο καθένας διαλέγει την ιδεολογία που θέλει να έχει, για τους λόγους που ο ίδιος επιλέγει.
    Παράδειγμα: ο παιδικός μου ήρωας ήταν ένας συγγενής μου που δούλευε όλη μέρα σε οικοδομές (και ως φοιτητής) για να καταφέρει να σπουδάσει. Τα κατάφερε πολύ καλά στη ζωή του (όπως το βλέπω εγώ), με αποτέλεσμα πλέον να κρατά ισχυρή θέση ανεξάρτητα κυβερνήσεως (δοκίμασε να τον "τελειώσει" κάποια προηγούμενη κυβέρνηση, αλλά το υπουργείο ημι-κατέρρευσε χωρίς αυτόν και τον πήραν πίσω).

    Τότε αποφάσισα ότι, ακόμα και στην Ελλαδίτσα, δικαιολογία δεν υπάρχει. Η δυνατότητα κατακόρυφης εκτόξευσης through the κάστες είναι δυνατή, απλώς για κάποιους απαιτεί περισσότερη δουλειά. Μπορώ να κάτσω να σου αποδείξω ότι αυτή είναι η βέλτιστη αξιοκρατική κατάσταση (δηλαδή πρακτικά δεν μπορεί να γίνει καλύτερη), αλλά μάλλον θα χρειαστεί να γράψω πολλά.

    Μετά τα 18 ο πολίτης θεωρείται αρκετά ώριμος ώστε να εκλέγει κυβερνήσεις. Δεν ξέρω τι ηλικίας είσαι, αλλά αυτό για εμένα σημαίνει ότι κάποιος μετά από αυτήν την ηλικία θα πρέπει να είναι σε θέση να ανακαλύψει και να ζυγίσει τις επιλογές του μόνος του.

    Πιο λογικό για μένα, είναι η διατήρηση του κέρδους και η βοήθεια στους μη προνομιούχους. Γιατί αυτό δεν είναι αρκετό;

    Για εμένα δεν είναι αρκετό, γιατί όταν (κατά περιόδους) έχω σκιστεί στη δουλειά, το τελευταίο που θέλω
    είναι να δίνω τα χρήματά μου (που εγώ δούλεψα) σε τρίτους. Δηλαδή να σκίζομαι εγώ για να τα γλεντάνε άλλοι? Σου φαίνεται λογικό αυτό?

    Επιπλέον, διατήρηση κέρδους μάλλον δεν υπάρχει μακροπρόθεσμα. Τουλάχιστον αυτό βλέπω ιστορικά (δεν είμαι οικονομολόγος). Ή προσπαθείς να αυξήσεις το κέρδος σου ή τελικά θα σε φάει η μαύρη τρύπα.

    Ελπίζω να μη βγήκα πολύ επιθετικός, να σε βάλω να σκεφτείς κάποια πράγματα ήθελα :)

    Για κάποιο λόγο το blog σου δε με κάνει "sign in",
    Thrass

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Thrass,
    Η γη, οι πόροι, η παραγωγικότητα, είναι συγκεκριμένα για κάθε εποχή, δεν είπα ότι είναι στατικά. Και αυτό σημαίνει, ότι δεν μπορεί ποτέ η πλειοψηφία να πλουτίσει. Πάντα μα πάντα, οι περισσότεροι θα πληρώνουν τους πλουσιότερους.
    Ως προς τον φίλο σου, οι εξαιρέσεις επιβεβαιώνουν τον κανόνα. Προσωπικά, διαφωνώ ότι υπάρχει δυνατότητα εκτόξευσης through the κάστες και ειδικά με πολλή δουλειά. Κάτσε δηλαδή ρε Θρασύβουλε, δουλεύω δεκαπέντε ώρες την ημέρα το λιγότερο, έχω κάνει ότι δουλειά μπορείς να φανταστείς, και στα τριάνταένα μου στα ίδια είμαι.
    Όχι, φίλε μου δεν είναι θέμα δουλειάς. Και μην μου πεις ότι είναι θέμα εξυπνάδας, διότι με αυτή τη λογική, να φτιάξουμε έναν Καιάδα για τους χαζούς.

    --Ο καθένας διαλέγει την ιδεολογία που θέλει να έχει, για τους λόγους που ο ίδιος επιλέγει.—

    Δεν κατάλαβες τίποτα απ΄όσα έγραψα. Δεν έχω αυτήν την πολυτέλεια. Πρέπει να αγωνιστώ και θα υποστηρίξω μόνο την ιδεολογία που θα με λάβει υπ΄όψιν της. Που θα με βοηθήσει όταν είμαι άνεργη, που θα μου βάλει πλοία γραμμής και νοσοκομεία αν είμαι ακρίτας, που θα μου δώσει σύνταξη όταν δεν θα είμαι παραγωγική, που δεν θα με αφήσει να λιμοκτονήσω εάν γεννηθώ διανοητικά ανάπηρη.

    --Για εμένα δεν είναι αρκετό, γιατί όταν (κατά περιόδους) έχω σκιστεί στη δουλειά, το τελευταίο που θέλω είναι να δίνω τα χρήματά μου (που εγώ δούλεψα) σε τρίτους. Δηλαδή να σκίζομαι εγώ για να τα γλεντάνε άλλοι? Σου φαίνεται λογικό αυτό?—

    Μου φαίνεται απάνθρωπο και σκληρό. Άντε μία βόλτα από το don’t kiss the frog, γιατί δεν θα μπορούσα να τα πω καλύτερα.

    --Για κάποιο λόγο το blog σου δε με κάνει "sign in",
    Μάλλον το blog μου, είναι πιό έξυπνο από εμένα. :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. αυτο που λες περι καστας λεγεται κοινωνικη κινητικοτητα (social mobility). ενδιαφερεσαι να δεις τα στοιχεια για αυτην ή προτιμας να εικαζεις οτι στην κοινωνια μας ειναι αδυνατο να γεννηθεις φτωχος και να γινεις πλουσιος?

    μαλιστα αν ειναι ετσι η κοινωνια μας φταιει ο υπερβολικος κρατισμος ή η ελλειψη του?

    τελος σημειωνω οτι κινητικοτητα συνεπαγεται οχι μονο ανοδο για μερικους αλλα πτωση για αλλους. Μια κοινωνια που δεν επιτρεπει την πτωση σε αυτον που τεμπελιασε, δεν επιτρεπει την ανοδο σε αυτον που ξεσκιζεται.

    ετσι λιγη τροφη για σκεψη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. "Γιατί αν το δούμε ψυχρά και λογικά, οι πόροι, η γη, η παραγωγικότητα είναι συγκεκριμένα. Άρα όταν η μειοψηφία μεγαλώνει το κέρδος της, αυτό γίνεται εις βάρος της πλειοψηφίας."

    αμαν τωρα το προσεξα. αυτο δεν θα μπορουσε να ειναι περισσοτερο λαθος!

    η παραγωγη μας αυξανεται συνεχως χωρις να αυξανονται οι ποροι. ο λογος ειναι οτι ανακαλυπτουμε νεες καλυτερες μεθοδους να συνδυαζουμε τα υλικα μας για να φτιαξουμε κατι. Θεωρεις σοβαρα οτι η παραγωγικοτητα εστω ενος αγροτη τωρα (ενα παναρχαιο επαγγελμα που λιγο εχει αλλαξει σχετικα με τους υπολοιπους τομεις) ειναι ιδια με αυτην ενος πριν 2000 χρονια?

    η αληθεια ειναι οτι η αυξηση της παραγωγικοτητας μιας ομαδας, οχι μονο δεν κλεβει απτους αλλους, αλλα τους ανεβαζει! Ποτε στην ιστορια δεν ειμασταν τοσο πλουσιοι και μιλαω για σχεδον ΟΛΟΥΣ τους ανθρωπους στον κοσμο, φτωχους και πλουσιους.

    Ακομα και αυτοι που δεν εκαναν τιποτα για να βελτιωσουν την ζωη τους, ωφεληθηκαν τρομερα απο τους αλλους που την εχασαν δουλευοντας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Και αυτό σημαίνει, ότι δεν μπορεί ποτέ η πλειοψηφία να πλουτίσει.

    Εξαρτάται πώς το εννοείς. Πριν 2΄000 χρόνια η πλειοψηφία δεν είχε αμάξι, ενώ τώρα έχει, επειδή κάποιοι παραγωγικοί άνθρωποι σκίστηκαν να το κάνουν πραγματικότητα.

    Aν το εννοείς σε σχέση μόνο με το συγκεκριμένο χρονικό σημείο, τότε κάπως έτσι πάνε αυτά τα πράγματα: κάποιοι τα καταφέρνουν καλύτερα από άλλους και κάποιοι άλλοι απλώς δε θεωρούν ότι αξίζει τον κόπο να σκιστούν στη δουλειά. Στην πρώτη περίπτωση έχουμε αξιοκρατία και στη δεύτερη ελευθερία επιλογής. Δε βλέπω κανένα πρόβλημα με αυτά.

    Κάτσε δηλαδή ρε Θρασύβουλε, δουλεύω δεκαπέντε ώρες την ημέρα το λιγότερο, έχω κάνει ότι δουλειά μπορείς να φανταστείς, και στα τριάνταένα μου στα ίδια είμαι.

    Αν ο στόχος σου αυτά τα χρόνια ήταν να έχεις βελτιώσει το κοινωνικό σου στάτους, τότε ή έκανες λάθος επιλογές ή απλά απέτυχες (τουλάχιστον προς το παρόν). Έτσι δεν είναι? Κι εγώ έχω αποτύχει δεκάδες φορές στη ζωή μου (κι έχω πετύχει άλλες τόσες), αυτή είναι η αξιοκρατική διαδικασία. Η δουλειά, για εμένα, δεν αποτελείται μόνο από "ξερές" ώρες εργασίας. Σημασία έχει τι κάνεις με αυτές. Πχ έχω γνωστούς που σπούδασαν (κάποιοι με βάσανα και σημαντικές θυσίες) κι έβγαλαν ένα σωρό λεφτά ή άλλους που προπονήθηκαν σκληρά κι έγιναν πρώτης γραμμής αθλητές (με όλα τα οικονομικά επακόλουθα) ή έβαλαν στην άκρη λεφτά και επένδυσαν με επιτυχία. Δε βλέπω το λόγο γιατί ο καθένας δεν μπορεί να προσπαθήσει να κάνει κάτι παρόμοιο (και επιλογές υπάρχουν πολλές, όχι μόνο οι σπουδές κι ο αθλητισμός).

    Από την άλλη, αν δεν είχες τέτοιο στόχο, και έχεις κάθε δικαίωμα να μην έχεις, τότε μάλλον δε θα είχες παράπονο.

    Πρέπει να αγωνιστώ και θα υποστηρίξω μόνο την ιδεολογία που θα με λάβει υπ΄όψιν της.

    Για μισό λεπτό... οπότε προτείνεις "οι κάτω" να κοιτούν το οικονομικό συμφέρον τους και "οι πάνω" να κοιτούν το συμφέρον των "κάτω"; Δε νομίζω ότι αυτό θα γίνει ποτέ, δεν υπάρχει λόγος.

    Πάντως, όντως δεν καταλαβαίνω τι εννοείς όταν λες ότι "δεν είχες επιλογή". Ποιός σε εμπόδισε; Όπως είπα, η "πρόοδος" προϋποθέτει πολλή δουλειά και δημιουργικότητα. Αλλά όλοι μπορούν να (προσπαθήσουν να) το κάνουν, εκτός αν μιλάμε για ανθρώπους με ιατρικής φύσεως προβλήματα.

    Μου φαίνεται απάνθρωπο και σκληρό.

    Πάσο εδώ, γιατί τώρα μιλάς βάσει ηθικής. Το σέβομαι αυτό που λες, αλλά ελπίζω να μου αναγνωρίσεις το διακαίωμα να έχω διαφορετική ηθική από τη δική σου.

    Μάλλον το blog μου, είναι πιό έξυπνο από εμένα. :))

    Tώρα γιατί με πληγώνεις έτσι...
    Πάντως no problem, δε μ΄αρέσει να ποστάρω όπου δε με θέλουν, οπότε απλώς ενημέρωσέ με.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Το blog σου με άφησε να κάνω επώνυμο ποστ επιτέλους, νομίζω ότι έχει αρχίσει να με συμπαθεί :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. SG,
    --προτιμας να εικαζεις οτι στην κοινωνια μας ειναι αδυνατο να γεννηθεις φτωχος και να γινεις πλουσιος?—
    Μάλλον, εγώ είμαι από τον Άρη. Θα μιλάς για πολλές περιπτώσεις φαντάζομαι...και όχι για εξαιρέσεις....και μάλλον καμμία σχέση με Λόττο, Τζόκερ, κ.τ.λ. Συγνώμη για την ανοησία μου. Χωρίς λαμογιές, εγώ δεν ξέρω κανέναν.

    --Ακομα και αυτοι που δεν εκαναν τιποτα για να βελτιωσουν την ζωη τους, ωφεληθηκαν τρομερα απο τους αλλους που την εχασαν δουλευοντας...—
    Και βέβαια, αυτό θα πρέπει να αλλάξει. Αν δεν είσαι παραγωγικός και δεν έχεις κάνει τίποτε να βελτιώσεις τη ζωή σου ( που μάλλον είναι πάντα στο χέρι σου), δεν θα πρέπει να ξαναωφεληθείς από τους έντιμους εργατικούς που θυσιάστηκαν...Ναι, έμαθα και κάτι καινούργιο. Μάλλον είμαι παράσιτο στην κοινωνία μου. Μην σου πω για την γιαγιά μου που παίρνει σύνταξη τόσα χρόνια...

    --ποτέ στην ιστορία δεν είμασταν τόσο πλούσιοι—
    Αυτό, πολύ μου άρεσε. Σαφώς και όταν οι προγόνοι μου, που ζούσαν στις σπηλιές ήταν φτωχότεροι, σαφώς όταν οι μεταγενέστεροι ζούσαν στις καλύβες ήταν φτωχότεροι. Άλλά να συγκρίνουμε σπηλιές, καλύβια και διαμερισματάκια, στέκει;

    --ετσι λιγη τροφη για σκεψη...—
    Έλα μια βόλτα να δεις την ζωή μου, την μέρα μου και τον αγώνα για πραγματική τροφή. Και μετά να μιλήσουμε για τροφή για σκέψη. Αυτά που πιστεύω βγήκαν από την ζωή μου, η ιδεολογία μου είναι εγώ, και όχι το αποτέλεσμα πολιτικών και ακαδημαικών συζητήσεων. Άσε που χαραμίζεις και πολύτιμο χρόνο, ενώ θα μπορούσες να μεγιστοποιείς το κέρδος σου ;).

    Thrass, μπορείς να ποστάρεις όποτε θέλεις. Δεν είχα σκοπό να σε πληγώσω.

    Δεν θα το συνεχίσω άλλο παιδιά. Απλά θεωρώ ότι είναι πολύ όμορφα τα πράγματα έξω από τον χορό και αν δεν είσαι υποχρεωμένος να υποστείς τα πειράματα των εκάστοτε άνωθεν και τα πολιτικά μοντέλα όποιων έχουν την πολυτέλεια να πειραματιστούν πάνω μου. Αν όμως είσαι από κάτω, ο μόνος τρόπος είναι να αρνηθείς να γίνεις πειραματόζωο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ρε συ θρας ... η μαλακία κι η ανοησία σου είναι απο γεννησιμιού σου ή τα κονόμησες από καναν ανδριανόπουλο; Διαβάζεις τι λες ή γράφεις αυτόματα κι όποιον πάρει ο χάρος; Άντε παιδί μου στη σειρά με τα εξέκιουτιφ και προσοχή μη σου κάτσει η ελιά απ' το μαρτίνι στο λαιμό. Γιατί τέτοιον αναλυτή τεφαρίκι που θα ξαναβρούμε;
    Όσο για τις βαθυστόχαστες παρατηρήσεις του σου - τζου τι να πει κανείς; Διαβάζοντάς τον νομίζεις πως ή παγκόσμια ιστορία γράφτηκε για όλους τους άλλους εκτός απ' αυτόν.
    Ρε συ Κωσταντίνα που τα βρήκες τέτοια φρούτα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. προτιμας να εικαζεις οτι στην κοινωνια μας ειναι αδυνατο να γεννηθεις φτωχος και να γινεις πλουσιος

    Δεν είναι αδύνατο. Είναι απλά πάρα πολύ απίθανο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Κυρίες και κύριοι, μην σας δώ να διαμαρτύρεστε πουθενά όταν η κάθε κυβέρνηση θα αυξήσει το ΦΠΑ ή θα μειώσει το εισόδημα σας ή θα σας πάρει για ένα κομμάτι ψωμί την περιουσία σας. Όλα θα γίνουν για το καλό της ανάπτυξης και του κέρδους του "κράτους" άλλωστε.

    Πολύ ωραίες θεωρίες αλλά για τον καθένα απο εμάς ξεχωριστά. 'Οταν φτάνουμε στο εμάς δεν αλλάζουν, πάλι θεωρίες θα μείνουν και τα μαρούλια στην τσέπη των πιο δυνατών πιστών της θεωρίας.

    Δεν θέλω να σας δω στις δύσκολες στιγμές σας και δεν το ευχομαι...

    ...για το καλό των πολλών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. "[προτιμας να εικαζεις οτι στην κοινωνια μας ειναι αδυνατο να γεννηθεις φτωχος και να γινεις πλουσιος]

    Δεν είναι αδύνατο. Είναι απλά πάρα πολύ απίθανο."

    ρε γμτ τοσοι ανθρωποι τσαμπα καθονται και μαζευουν στατιστικες και κανουν αναλυσεις! εδω εχουμε ταλεντα που μυριζουν τα νυχια τους και μαντευουν ευκολα ποσο μεγαλη ειναι η κοινωνικη κινητικοτητα στην χωρα. και μαλιστα αποδεικνυουν χωρις λογια οτι για την ελλειψη κινητικοτητας φταινε οι ελευθερες αγορες! (με λιγα λογια: εχετε σκοπο να παρουσιασετε καποιο στοιχειο?)

    "--ποτέ στην ιστορία δεν είμασταν τόσο πλούσιοι—
    Αυτό, πολύ μου άρεσε. Σαφώς και όταν οι προγόνοι μου, που ζούσαν στις σπηλιές ήταν φτωχότεροι, σαφώς όταν οι μεταγενέστεροι ζούσαν στις καλύβες ήταν φτωχότεροι. Άλλά να συγκρίνουμε σπηλιές, καλύβια και διαμερισματάκια, στέκει;"

    ξερω γω? στεκει? ποιος προσεφερε αυτες τις βελτιωσεις? ο θεος? ο διας? ο ουρανος? η βροχη? η κοινωνια? ή μηπως ΑΤΟΜΑ? ελευθερα ΑΤΟΜΑ! Τα ατομα τα οποια συνηθως βριζετε επειδη βγαζουν λεφτα! δικαιουσαι παραπανω απο τους προγονους σου επειδη λεει καποια αλλα ατομα δουλεψαν σαν σκυλια για να βελτιωσουν την τεχνολογια, για να ανεβασουν το γενικο επιπεδο ζωης? δεν σας καταλαβαινω, ειλικρινα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. "Αυτά που πιστεύω βγήκαν από την ζωή μου, η ιδεολογία μου είναι εγώ, και όχι το αποτέλεσμα πολιτικών και ακαδημαικών συζητήσεων."

    αν δεν καταλαβαινεις οτι αυτο που λες ειναι το αντιθετο της αντικειμενικοτητας, αν δεν βλεπεις οτι σκεπτομενη ετσι το μονο που λες ειναι: "αυτην ειναι η θεση μου στην κοινωνια, τετοιες αποψεις εχω", αν δεν κατανοεις οτι αν ολοι σκεφτομαστε ετσι θα καταληξουμε απλα στον νομο της ζουγκλας, οποιος εχει την μεγαλυτερη συμμορια απο ομοιους, του κερδιζει.... δεν μπορω να σε βοηθησω.

    ΥΓ αυτα για σημερα, πρεπει να δουλεψω και λιγο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. με λιγα λογια: εχετε σκοπο να παρουσιασετε καποιο στοιχειο?

    Ναι. Πριν 80 χρόνια, το 39% των Αμερικανών πολυεκατομμυριούχων είχαν ξεκινήσει φτωχοί.

    Σήμερα, το αντίστοιχο ποσοστό είναι 16%.

    Αν δεν κάνω λάθος, το κυριότερο που άλλαξε σε αυτά τα 80 χρόνια (πέρα από το ότι στην Αμερική υπάρχει πλέον πολύ μικρότερο "παρθένο έδαφος" για γρήγορα λεφτά, μην ξεχνάμε ότι πριν 80 χρόνια η χώρα είχε το 1/3 της πληθυσμιακής πυκνότητας οπότε εξελικτικά ήταν πιθανότερο να ευδοκιμήσουν κάθε είδους στρατηγικές για απόκτηση πλούτου) είναι η σταδιακή κατάργηση του New Deal.

    Επίσης, το ότι το 16% των σημερινών Αμερικανών πολυεκατομμυριούχων ξεκίνησαν φτωχοί δε θα πρέπει να μας μπερδεύει:

    Πρόκειται για το 16% περίπου 1000 ατόμων.

    Πάμε να τα συνοψίσουμε: ΣΕ ΠΛΗΘΥΣΜΟ 300.000.000, 160-200 ΑΤΟΜΑ ΚΑΤΑΦΕΡΑΝ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΑΠΟ ΦΤΩΧΟΙ ΠΟΛΥΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟΥΧΟΙ.

    Πιθανότητα: ΜΙΣΟ ΣΤΟ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟ.

    ΜΙΣΟ ΣΤΟ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟ

    Ταυτόχρονα, το φτωχότερο 20% του πληθυσμού είδε το σχετικό του εισόδημα να μειώνεται. Η σημερινή γενιά αμερικανοπαίδων είναι η πρώτη (στον πολιτισμένο κόσμο) που μεγαλώνει σε χειρότερες συνθήκες απ' ό,τι η προηγούμενη.

    Πάμε πάλι να τα συνοψίσουμε: ΣΕ ΠΛΗΘΥΣΜΟ 300.000.000, 60.000.0000 ΑΤΟΜΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΜΕΝΑ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΦΤΩΧΟΙ Ή ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΠΙΟ ΦΤΩΧΟΙ.

    Αυτό που μου λένε εμένα αυτά τα νούμερα είναι ότι η πιθανότητα από πάμπτωχος να γίνεις ζάπλουτος είναι μικρότερη από 0.0001%, δηλαδή αμελητέα.

    Για την ακρίβεια, η υψηλότερη κάθετη κοινωνική κινητικότητα στον κόσμο παρατηρείται (με φθίνουσα σειρά) στην Νορβηγία, τη Σουηδία (που έχει ελεύθερη αγορά αλλά έχει και 50% φόρους για τους πλούσιους), τη Φινλανδία, στη Δανία, στη Γερμανία και τον Καναδά.

    Οι ΗΠΑ και η Βρετανία, αν και σκοράρουν σαφώς καλύτερα από π.χ. τα Ινδουιστικά Βασίλεια της αρχαιότητας και αν και έχουν το μαγικό χέρι της αγοράς, φαίνεται ότι έχουν ταυτόχρονα και ημιδιπλάσια κοινωνική κινητικότητα από τα φεουδαρχικά απομεινάρια που λέγονται Σκανδιναβία και Γερμανία.

    Όπως έχω ξαναπεί, μην κάνεις το λάθος να νομίζεις ότι θα επιμείνω για κάτι αν δεν έχω δίκιο και αν δεν το ξέρω καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. ΔΕΝ έχουμε τις ίδιες ευκαιρίες όλοι μας.
    Το παιδάκι που γενιέται και οι γονείς του αγωνίζονται κάθε μέρα για να του παρέχουν τα βασικά είναι σε χειρότερη μοίρα από αυτό που τα έχει όλα και σε καλύτερη από αυτό που το στέλνουν στα φανάρια για να πουλήσει χαρτομάντιλα.
    Μέχρι να μπορέσει να φτάσει στην ηλικία να διεκδικήσει με τη δουλειά του πράγματα, θα υστερεί τόσο πολύ που θα είναι εκτός συναγωνισμού (γιατί έτσι καταντήσαμε).
    Έξω από το χορό πολλά τραγούδια λέγονται, σωστά.
    Ο παράγοντας τύχη (ή αλλιώς το γαμημένο το timing) μπορεί να κάνει και να ξε-κάνει θαύματα, ανεξαρτήτως κόπων, δουλειάς, κλπ.
    Δυστυχώς δεν αθροίζονται όλα με στεγνά μαθηματικά και δεν είναι θέμα επιλογών, γιατί (ω ναι) κάποιες φορές αυτές απλά δεν υπάρχουν...
    Βέβαια από ότι μας διδάσκουν οι βγαλμένες από τη ζωή παλιές ελληνικές ταινίες, μπορείς το πρωί να δουλεύεις λαχαναγορά, το μεσημέρι να σπουδάζεις γιατρός, το βράδυ να παίζεις μπουζούκι και να τραγουδάς, ενώ ταυτόχρονα ταίζεις την κατάκοιτη μητέρα σου και στο τέλος να στην πέφτει η Λόντον Ριτζ-Καρλτον, αλλά τότε σε λένε Νίκο Ξανθόπουλο και το έχεις εξαντλήσει το θέμα.

    Κωνσταντίνα πολλά συγχαρητήρια για το μπλογκ.

    ξ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. --αν δεν κατανοεις οτι αν ολοι σκεφτομαστε ετσι θα καταληξουμε απλα στον νομο της ζουγκλας, οποιος εχει την μεγαλυτερη συμμορια απο ομοιους, του κερδιζει.... δεν μπορω να σε βοηθησω.—

    Γιατί άραγε να μην συμβαίνει το ίδιο και με σένα; Όσο εσύ θεωρείς την συλλογιστική μου υποκειμενική και οδεύουσα σε ζούγκλα, άλλο τόσο θεωρώ την δική σου ακαδημαική, φαντασιακή και οδεύουσα σε αναρχία.

    Δεν σου ζήτησα να με βοηθήσεις. Πάραυτα με κάλυψες με το άρθρο σου για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Έτσι, για να πάρουν όλοι μια ιδέα, βάζω αυτό το απόσπασμα παρακάτω από τους κόκκορες και το μόνο που έχω να πω είναι λυπάμαι πραγματικά. Ειλικρινά να μου λείπει η βοήθεια.

    --Φανταστειτε οτι εχετε μια ανημπορη μανα. Δεν ειναι οποιδηποτε ατομο, ειναι η μανα σας. Εισαστε υποχρεωμενοι να θυσιασετε την καρριερα σας, τις φιλοδοξιες σας, την ιδια την ζωη σας, για να εισαστε διπλα της? Ειναι επιθυμητο, ειναι ισως το σωστο για πολλους, αλλα δεν ειναι υποχρεωση! Ακομα λιγοτερο μπορει να γινει νομος του κρατους!.--

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. "Εξαρτάται πώς το εννοείς. Πριν 2΄000 χρόνια η πλειοψηφία δεν είχε αμάξι, ενώ τώρα έχει, επειδή κάποιοι παραγωγικοί άνθρωποι σκίστηκαν να το κάνουν πραγματικότητα."
    "--ποτέ στην ιστορία δεν είμασταν τόσο πλούσιοι—"

    Το πρόβλημα δεν εντοπίζεται στον συνολικό πλούτο, αλλά στην κατανομή του. Το αν είχαμε αυτοκίνητο λοιπόν πριν 2000 χρόνια δεν αποδυκνείει τίποτα. Τώρα που έχουμε αυτοκίνητο εμείς οι φτωχοί οι ισχυροί έχουν καμιά 15αριά αυτοκίνητα, 32 σπίτια και 5-6 κότερα.
    Γεγονός επίσης παραμένει ότι το χάσμα των τάξεων δεν μικραίνει αλλά μεγαλώνει. Οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι είτε εις βάρους του εργατικού δυναμικού τους (και ενώ το κράτος δεν παρεμβαίνει για να μην ενοχλήσει την παραγωγική τάξη της χώρας) είτε εκμεταλλευόμενοι την ισχύ τους (πχ Microsoft).
    Στην τελική το θέμα είναι ότι όταν η πρόοδος βασίζεται μόνο στο ατομικό κέρδος (με την νεοφιλελεύθερη συνεπαγωγή ότι το ατομικό κέρδος φέρνει innovation κλπ κλπ) το αποτέλεσμα δεν είναι πάντα το επιθυμητό. Το κέρδος του συνόλου δεν είναι σκοπός είναι side-effect. Ο επιτυχημένος επιχειρηματίας έχει συμφέρον να εμποδίσει τον νέο επιχειρηματία που θέλει μερίδιο. Αν αυτό δεν μπορεί να το κάνει με το να είναι καλύτερος θα το κάνει με όποιον τρόπο μπορεί (βλέπε πάλι Microsoft). Ακόμη και αν αυτός ο νέος επιχειρηματίας έχει μια ιδέα που θα φέρει επανάσταση στην καθημερινότητά μας. Γιατί σκοπός του "παλιού" επιχειρηματία είναι να διατηρήσει την θέση του ισχυρού που κατέχει. Να συντηρήσει την κατάσταση ως έχει. Εξού και ο όρος συντηρητικός.
    Για εμένα δεν είναι αρκετό, γιατί όταν (κατά περιόδους) έχω σκιστεί στη δουλειά, το τελευταίο που θέλω
    είναι να δίνω τα χρήματά μου (που εγώ δούλεψα) σε τρίτους. Δηλαδή να σκίζομαι εγώ για να τα γλεντάνε άλλοι? Σου φαίνεται λογικό αυτό?

    Ειλικρινά και χωρίς καμία διάθεση ειρωνείας αυτή η λογική πιστεύω ότι είναι επικίνδυνη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ο οικονομικός φιλελευθερισμός κάνει επίκληση στη λογική, αλλά για να λειτουργήσει στην πράξη, χρειάζεται ή ενισχυμένη καταστολή -τι ειρωνεία- ή ανώτερους ανθρώπους κατά τα ρομαντικά πρότυπα - τι ειρωνεία ξανά.
    Ακόμα και αν όλοι πιστεψουν ότι η φιλελεύθερη θεωρία περιγράφει με ακρίβεια έναν φυσικό νόμο , εν τούτοις η εμπειρική διαπίστωση ότι το να δράσεις κόντρα σε αυτόν τον φυσικό νόμο δεν επισύρει αυτόματα τις άμεσες αρνητικές συνέπειες που θα επέσυρε το να δράσεις κόντρα π.χ. στο νόμο της βαρύτητας, καθιστά αναπόφευκτες τις αποκλίνουσες συμπεριφορές.
    Δεν φθάνει η λογική απόδειξη για να πεισθεί ένας που ήρθε να ζήσει μια -πολύτιμη για τον ίδιο και περιορισμένη σε χρόνο- ζωή, ότι πρέπει να αρκεσθεί σε αυτά που μπορεί, και να μην επιδιώξει να πάρει -έστω και αθέμιτα- αυτά που χρειάζεται.
    Εκτός αν ξαναβάλουμε μέσα απ' το παράθυρο την μεταφυσική και την ηθική για να περιορίσουμε - τι ειρωνεία για τρίτη φορά- την επιδίωξη της μεγιστοποίησης του οφέλους (η επιδίωξη άκοπης απόκτησης οφέλους είναι επιδίωξη μεγιστοποίησης οφέλους) εν ονόματι του -υπαρκτού μεν, μακρυνού δε και επομένως σχεδόν μεταφυσικού για τους πολλούς- κοινού καλού..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ο Γέροντας8/10/2005 11:30:00 μ.μ.

    Ακούστε τώρα και δυό κουβέντες από τον Γέροντα!
    1. Η δουλειά δεν είναι ντροπή. Είναι μαλακία.
    2. Όποιος πιστεύει οτι δουλεύοντας θα κάνει λεφτά είναι παντελώς ούφο. Κι όποτε κάνει κομπόδεμα, θα του το φάνε οι γιατροί. Κι αν γίνει το θαύμα και ζήσει, δεν θα του σηκώνεται, από το στρές.
    3. Το χρήμα προέρχεται κατά 99% από ατιμία- παρανομία -κλοπή -εκμετάλλευση. Το υπόλοιπο 1% είναι έξυπνη ιδέα + εκμετάλλευση. Κάτι ρέστα που δεν τα πιάνουν τα μαθηματικά, είναι τύχη.
    4. Το αυτό ισχύει για τα κράτη. Πως νομίζετε οτι πλούτισε η Ευρώπη; Πίνοντας το αίμα της Αφρικής και της Ασίας.
    5. Είναι σημάδι ύψιστης ανωριμότητας να μπερδεύει κανείς τον πλούτο με τον καταναλωτισμό. Σα να μπερδεύει κανείς τις βούρτσες με τις ...
    6. Όχι, φίλτατοι, η αύξηση της παραγωγικότητας είναι η μεγαλύτερη μπούρδα των ...επιστημών. Ένας αγρός παράγει μεν περισσότερο σιτάρι σήμερα, αλλά το παράγει ξοδεύοντας πολλαπλάσιο νερό και (γενικά) ενέργεια. Το αποτέλεσμα είναι πως νομίζουμε οτι έχουμε άυξηση της παραγωγικότητας, ενώ έχουμε την τύφλα μας. Η φύση κάνει τη δουλειά της, δεν είναι ηλίθιος οικονομολόγος.
    7. Το μεγαλύτερο λούκι που έχει να φάει ο φτωχός σήμερα είναι να προσπαθήσει να παριστάνει τον καταναλωτή στην Αθήνα. Η ζωή στην ελληνική επαρχία είναι (μπορεί να είναι) πολύ πιο φτηνή -χώρια η ποιότης.
    8. Ο μόνος ανθρώπινος τρόπος είναι να βγεις από το τριπάκι του καταναλωτισμού. Ποιός έχει το κουράγιο;
    9. Σέβομαι τους πολύ εργατικούς ανθρώπους. Κυρίως όμως τους λυπάμαι. Κι όταν αυτοδιαφημίζονται, τραβάει ο οργανισμός τους κανένα - ρε ούστ από δώ!Μηδέν άγαν! (νεοελληνιστί: κλάνε Πέτρο, μα με μέτρο!)
    10. Έτσι κι αλλιώς, η τελική θα είναι 2Χ1 (μέτρα) -εκτός αν επιτραπεί η αποτέφρωση.
    11. Κωνσταντίνα, αυτό πια δεν είναι blog, παιδί μου. Είναι το ΠΑΠΥΡΟΣ-ΛΑΡΟΥΣ -ΜΠΡΙΤΑΝΝΙΚΑ!
    12. Και κάτι μόνο για σένα: Όταν θυμώνεις και πέφτεις, χάνεις ενέργεια. Όταν γκρινιάζεις, χαλάς το στυλ σου. Λίγος πλούτος είναι το στύλ, αγαπητό μου παιδί;
    13. Η αγκαλιά, λένε οι ερευνητές (άλλα ούφο κι αυτοί...) προσφέρει μακροημέρευση. Αγκαλιαστείτε περισσότερο και δουλέψτε λιγότερο -κι ας φρικάρουν τα junkies της παραγωγικότητας.
    14.Πάντως, καλύτερα πλούσιος και υγιής, παρά φτωχός και ασθενής.
    15. Πλούτος = υγεία, χρόνος για σένα, αγκαλιές, φίλοι, φύση, θάλασσα, παιδιά, διάβασμα, βόλτες, ομορφιά (να τη βλέπεις, να τη χαίρεσαι) ...και λίγα ευρώ.
    16. Φτώχεια = όταν λείπουν τα παραπάνω. Όσο περισσότερα λείπουν, τόσο πιο φτωχός είσαι -όσα λεφτά κι αν δηλώνεις, όσο μεγάλο Ε-9 κι αν διαθέτεις.

    Ο Γέροντας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ο οικοΟ οικονομικός φιλελευθερισμός κάνει επίκληση στη λογική, αλλά για να λειτουργήσει στην πράξη, χρειάζεται ή ενισχυμένη καταστολή -τι ειρωνεία- ή ανώτερους ανθρώπους κατά τα ρομαντικά πρότυπα - τι ειρωνεία ξανά.νομικός φιλελευθερισμός κάνει επίκληση στη λογική, αλλά για να λειτουργήσει στην πράξη, χρειάζεται ή ενισχυμένη καταστολή -τι ειρωνεία- ή ανώτερους ανθρώπους κατά τα ρομαντικά πρότυπα - τι ειρωνεία ξανά.

    Επίσης χρειάζεται ένα ομοιογενές μέσο μετάδοσης της πληροφορίας με μηδενικές απώλειες και ίση (και ακαριαία) πρόσβαση όλων των μονάδων σε αυτό, αλλά αυτά είναι ψιλά γράμματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. to exume analisei paaaaara poli. sto post ta pragmata legonde apla k xoris saltses epistimoniku ifus. i theoria kali, alla i praksi apotiponetai poli kathara sto post. ETSI einai ta pragmata kirioi, k dextite to, oxi na to xonepse te, alla na to paradextite. kitakste gyro sas m anoixta matia. o aplos logos einai panta o kaliteros. afta ta oliga, apo enan anthropo pou dne kserei k polla k to kserei.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Πάμε να τα συνοψίσουμε: ΣΕ ΠΛΗΘΥΣΜΟ 300.000.000, 160-200 ΑΤΟΜΑ ΚΑΤΑΦΕΡΑΝ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΑΠΟ ΦΤΩΧΟΙ ΠΟΛΥΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟΥΧΟΙ.

    Δημήτρη υπάρχει κάποια παραπομπή, για μας τους κατ' επάγγελμα nitpickers και hairsplitters; =P

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. καλησπερα,
    οχι πως ειναι κατι, αλλα στο nationstates εβαλα να κληρονομειται πολυ μικρο μερος του πλουτου στους απογονους και το υπολοιπο να διαμοιραζεται στο συνολο. Με τον τροπο αυτο, αν και ισως αδικος για τους λιγους, διασφαλιζεις λιγοτερες κοινωνικες ανισοτητες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. J95 οι στατιστικες σου οχι μονο ειναι αμφιβολης προελευσης αλλα και ασχετες. φυσικα η ακραια περιπτωση να γινεις ζαπλουτος ειναι σπανια. Το θεμα ειναι η κινητικοτητα σε λογικα επιπεδα απο φτωχος-πλουσιος πχ

    κωνσταντινα να βγαζεις αποσπασματα εξω απο τα συμφραζομενα χωρις καν συνδεση προς το πρωτοτυπο κειμενο θεωρειται foul play... (ασε που το αποσπασμα δεν μου φαινεται καν ασχημο τεσπα...)

    "Το πρόβλημα δεν εντοπίζεται στον συνολικό πλούτο, αλλά στην κατανομή του. Το αν είχαμε αυτοκίνητο λοιπόν πριν 2000 χρόνια δεν αποδυκνείει τίποτα. Τώρα που έχουμε αυτοκίνητο εμείς οι φτωχοί οι ισχυροί έχουν καμιά 15αριά αυτοκίνητα, 32 σπίτια και 5-6 κότερα."

    οσο καλυτερευουμε ολοι δεν με νοιαζει αν καποιος καλυτερευει περισσοτερο ή λιγοτερο. Δικαιωμα του συμφοιτητη μου να δουλευει 18 ωρες την ημερα μπροστα σε 5 οθονες στην ΝΥ και να βγαζει 100Κ, δικαιωμα μου να μενω στο πανεπιστημιο και να βγαζω 3 και 60.

    "Γεγονός επίσης παραμένει ότι το χάσμα των τάξεων δεν μικραίνει αλλά μεγαλώνει."
    γεγονος?????!!?!?!? για δες αυτο

    αλμπεριχ αυξημενη καταστολη ειναι να ζητας σεβασμο 3 βασικων δικαιωματων? αυξημενη καταστολη να προστατευεις την ιδιοκτησια? αυξημενη καταστολη σε σχεση ας πουμε με το να οσυ οριζει το κρατος τι θα πιεις/φας/καπνισεις/διαβασεις/δουλεψεις/κληροδοτησεις οπως ζητανε μερικοι εδω μεσα?

    τεσπα δεν βλεπω κανα νεο επιχειρημα, ολα εχουν απαντηθει και εγω πρεπει να βγαλω το ψωμι μου οποτε, τα λεμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. S.G.
    Είμαι κατά της αξίωσης του κράτους να επεμβαίνει στις ατομικές επιλογές.Από την χρήση ναρκωτικών μέχρι την κλωνοποίηση.
    Είμαι επίσης υπέρ της αποποινικοποίησης όλων των victimless crimes.
    Αυτό που έγραψα είναι ότι αν καταργήσεις την κοινωνική πρόνοια χρειάζεσαι περισσότερη καταστολή-ποσοτικά και πρακτικά- για να ντιμετωπίσεις την επιδίωξη του μη προνομιούχου να πάρει ,έστω και εκβιαστικά, αυτά που χρειάζεται.
    Οι λεγόμενες πολιτικές κοινωνικής συνοχής, μπορεί κατ΄εσένα να είναι αποτέλεσμα ωμού εκβιασμού και η επιβολή τους κατάφωρη αδικία, αλλά η πολιτική -η ρεάλ πολιτίκ, όχι τα οράματα-δεν είναι άλγεβρα. Μοιάζει περισσότερο με μηχανική.Καλή η θεωρία παιγνίων αλλά ας βάλουμε και έναν συντελεστή ασφαλείας 3 για να μην έχουμε κατάρρευση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Fascinating...

    Αν και πράγματι ίσως θα ήταν καλύτερα να υπάρχει λινκ σε όλο το κείμενο ώστε να είναι πιο κατανοητή στον αναγνώστη η νομική χροιά που δίνει ο S_G_ στον όρο υποχρέωση, νομίζω ότι από μόνη της η φράση:
    Φανταστειτε οτι εχετε μια ανημπορη μανα. Δεν ειναι οποιδηποτε ατομο, ειναι η μανα σας. Εισαστε υποχρεωμενοι να θυσιασετε την καρριερα σας, τις φιλοδοξιες σας, την ιδια την ζωη σας, για να εισαστε διπλα της? Ειναι επιθυμητο, ειναι ισως το σωστο για πολλους, αλλα δεν ειναι υποχρεωση! Ακομα λιγοτερο μπορει να γινει νομος του κρατους!

    Όχι απλά είναι απολύτως ορθή αλλά από εκεί ακριβώς πηγάζει το μεγαλείο της επιλογής να βοηθήσεις τη μητέρα σου (ή γενικά τέτοιων αντιδράσεων σε τέτοιου τύπου διλήμματα). Η πράξη αυτή αποκτά νόημα ακριβώς επειδή δεν αποτελεί υποχρέωση.

    Επιπρόσθετα, σε δεύτερο επίπεδο προσωπικά τείνω να εκτιμώ και να εμπιστεύομαι περισσότερο μεταξύ δύο ανθρώπων που θα επέλεγαν τελικά να βοηθήσουν την μητέρα τους αυτόν που θα σκεφτόταν όπως ο S_G_ από αυτόν που θα το έκανε επειδή το "επιβάλλει η κοινωνία" ή δεν ξέρω κι εγώ τι. Γιατί ο πρώτος το ζύγισε, γνωρίζει πολύ καλά τι θα θυσιάσει, πήρε την απόφασή του συνειδητά και για αυτό οι πιθανότητες να αναθεωρήσει στο μέλλον είναι πολύ μικρότερες συγκριτικά με τον δεύτερο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Πολύ ενδιαφέροντα αυτά που λες Κωνσταντίνα. Κι εγώ διαβάζω πολλές φορές όλες αυτές τις αναλύσεις στα μπλογκια και σκέφτομαι ότι 1) από τη μια αυτοί που χάρη στο δυτικό καπιταλιστικό σύστημα είναι πολύ πετυχημένοι πολύ σπάνια έχουν χρόνο/διάθεση για την ιδεολογική υποστήριξη του συστήματος (σε αντίθεση με όσους μεσοαστούς/ακαδημαϊκούς/κλπ. ξοδεύουν ώρες προασπίζοντας κάτι που εν γένει τους έχει στην "απέξω"), 2) η πραγματικότητα που ζουν οι περισσότεροι άνθρωποι είναι πολύ μακριά από τις νεοφιλελεύθερες αναλύσεις - όπως και άλλοτε η πραγματικότητα ήταν πολύ διαφορετική από τις επίσημες θέσεις του Κόμματος.

    @ S_G, το δικαίωμα στην ιδιοκτησία είναι αποτέλεσμα κοινωνικής συγκατάβασης, σαφώς κατώτερο από εκείνα της ζωής και της ελευθερίας.

    Επίσης αν ο συμφοιτητής σου δουλεύει στη ΝΥ _18_ ώρες τη μέρα για _100Κ_ είναι το ίδιο - και ίσως περισσότερο - αξιολύπητος με σένα που έμεινες στο παν/μιο και βγάζεις 3&60.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. οποτε για σενα τασο μαγκας ειναι αυτος που "βολευεται" σαν δημοσιος υπαλληλος στην Ελλαδα? Βρισκω καπως προσβλητικα τα ατομα που κρινουν ετσι ευκολα την σταση ζωης ενος αλλους, που τοοοσα προσφερει. Μαρεσει ενας φιλος μου Ισπανος, ανεργος, που καθοταν και μου λεγε: "μα ζωη ειναι αυτη? να δουλευει κανεις 45 ωρες για να βγαλει περισσοτερα λεφτα? τους βρισκω βλακες αυτους που το κανουν..."

    ναι αλλα χαρη σε αυτους τους βλακες παιρνεις εσυ το επιδομα ανεργιας φιλαρακο...

    Οσο για το μαλλον σωστο επιχειρημα οτι οι πραγματικα δουλευταραδες δεν εχουν χρονο για μπλογκς κτλ αληθεια ειναι και ακομα πιο συχνα δεν εχουν χρονο να δουν την κλοπη που γινεται εις βαρος τους...

    τωρα περι δικαιωματων, δικαιωμα στην ζωη δεν υπαρχει. υπαρχει δικαιωμα να διαλεγεις ζωη (τουτεστιν δικαιωμα στην ελευθερια). το δικαιωμα στην ιδιοκτησια ειναι επισης πανανθρωπινο και απο την συγκαταβαση της κοινωνιας εξαρταται. Εχει δηλαδη η κοινωνια δικαιωμα να ορισει αν θα εχω περιουσια ή οχι? Ρε καταρα, τιποτα δεν μαθατε στα σχολεια?

    ΥΓ α ρε αβαταρ, για μια ακομη φορα χρειαζεται μετφραση των λεγομενων μου :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Looking for information and found it at this great site... »

    ΑπάντησηΔιαγραφή