Πέμπτη, 1 Σεπτεμβρίου 2005

A REALITY WITH A PURPOSE.

Από αυτό το link, το παρακάτω απίστευτο άρθρο:

«Πόσες φορές δεν έχουμε ακούσει από τα χείλη πολλών ανθρώπων τη φράση: "Η ζωή μου θα μπορούσε να γίνει βιβλίο"; Όσο υπερβολικό και αν μας ακούγεται, πολλές φορές, αυτό σίγουρα δε συγκρίνεται σε υπερβολή με την απόφαση μιας βιβλιοθήκης στην Ολλανδία να εφαρμόσει ένα εξαιρετικά ασυνήθιστο πρόγραμμα.

Με στόχο να εξαλείψει τις προκαταλήψεις και να ανατρέψει τα στερεότυπα, η δημοτική βιβλιοθήκη του Άλμελο αποφάσισε εκτός από βιβλία, να δανείζει στους αναγνώστες της και ανθρώπους, προκειμένου να μιλήσουν μαζί τους για τη ζωή τους. Το πρόγραμμα αυτό αφορά "ζωντανά βιβλία", που προέρχονται από συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες, όπως είναι ομοφυλόφιλοι, τσιγγάνοι και μουσουλμάνοι.

Έτσι, οι ενδιαφερόμενοι, που θέλουν να μάθουν για τον τρόπο ζωής και σκέψεις ανθρώπων, που προέρχονται από τις λεγόμενες "μειονοτικές ομάδες του πληθυσμού", μπορούν να επισκεφθούν τη βιβλιοθήκη, να επιλέξουν το άτομο που θέλουν και να συζητήσουν για περίπου μία ώρα μαζί του, με στόχο να γνωρίσουν καλύτερα πράγματα για τη ζωή του. Μέχρι στιγμής, οι υπεύθυνοι της βιβλιοθήκης έχουν επικοινωνήσει με δέκα άτομα, από διαφορετικές κοινωνικές ομάδες, που δηλώνουν πρόθυμα να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα.»

Αλήθεια, μία τέτοια βιβλιοθήκη στην Ελλάδα, τί θα περιελάμβανε; Ποιές είναι αυτές οι ομάδες που χρειάζεται να σωθούν από προκαταλήψεις και στερεότυπα;

Ψοφάω να το γυρίσω στην πλάκα, αλλά θέλω να ακούσω γνώμες.

14 σχόλια:

  1. Εμένα μου φαίνεται λίγο χυδαίο, μέσα στη αφέλειά του.Τι αισθάνονται ότι κάνουν αυτοί που προσφέρουν τον εαυτό τους προς δανεισμόν?Είναι αμοιβόμενοι?Και τι αισθάνονται ότι κάνουν οι δανειζόμενοι ανθρώπους?
    Εμένα μου θυμίζει μια ταινία του Γούντι Άλλεν που ένα γραφείο διέθετε "κωλ γκερλς" όχι για σεξ αλλά για συζητήσεις περί φιλοσοφίας, ιστορίας της τέχνης κλπ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Νίκος Οπελάτης9/02/2005 05:00:00 π.μ.

    Στην Ελλάδα θα έπρεπε να προσφέρουν την ευκαιρία να μιλήσεις με κάποιον άθεο, αλβανό, κανέναν βλαχόφωνο, με κανέναν καταναλωτή κάνναβης, με κάποιον που δεν έχει τηλεόραση, και με κανέναν αμφισβητία του απυρόβλητου της συμβατικής ιατρικής. (πέραν των κατηγοριών που ακόμα και στην Ολλανδία θεωρούνται απαραίτητες)
    Είναι χοντρά μονόπλευρη η Ελλάδα, χρειάζεται πολλά τέτοια προγράμματα και δεκαετίες χωρίς ευαγγελάτους για να δει το φως.
    Πέραν του ότι οι 5 από τις 6 κατηγορίες που προτείνω με συμπεριλαμβάνουν, δεν το παίρνω προσωπικά και θεωρώ τον εαυό μου κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας.
    (α ναι να βάλω και την κατηγορία πατέρας που ασχολείται με οικιακά, άντρας που δεν πήγε φαντάρος, ουφ, τελειωμό δεν έχει η λίστα......)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αρκετά ενδιαφέρων πρόγραμμα που, κατά τη γνώμη μου, προϋποθέτει άτομα που θα ξέρουν να ακούν. Δε ξέρω αν θα βοηθούσε πουθενά μια τέτοια «βιβλιοθήκη» στην Ελλάδα. Υπάρχουν σημαντικότερα πράματα που χρειάζονται βελτίωση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. "ουφ, τελειωμό δεν έχει η λίστα"

    Καλέ, εδώ δεν πάμε και δεν καταλαβαίνουμε αυτούς απ΄το διπλανό χωριό, θα καταλάβουμε τι (μυρωδικό) καπνό φουμάρουν οι μειονότητες και oι alternative;;
    Στην Ελλάδα, μόνο για γέλια θα ήταν ένα τέτοιο επιχείρημα. Ψοφάω να δω κανάλι να φτιάξει talk show με αυτούς τους παρεξηγημένους, και δεκαέξι παράθυρα ανοιχτά και να παίζει τρελό debate με καθοδηγητές τους Μικρούτσικο/Εβαγγελάτο, άντε και μια Στεφανίδου.
    Για όλα τα λεφτά!

    ΥΓ: Όχι πως στα εξωτερικά τα πράγματα είναι καλύτερα, αλλά τουλάχιστον παίζει μια κάποια πιο σοβαρ(οφαν)ή προσέγγιση. Κάτι ξέρουν οι Ολλανδοί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ήταν πολύ ενδιαφέρουσες οι απαντήσεις, ειδικά για κάποια πράγματα που δεν είχα σκεφτεί καθόλου. Η άποψή μου, είναι λίγο διαφορετική.

    Πρώτα πρώτα, πώς θα μπορούσε κανείς να επιλέξει τον κατάλληλο εκπρόσωπο της κάθε μειονότητας; Ας πούμε, ο Αλβανός που γουστάρει την Ελλάδα με χίλια, έχει τελείως διαφορετικές απόψεις με τον Αλβανό που την μισεί. Ο μουσουλμάνος Αλβανός, βλέπει τελείως διαφορετικά την ζωή από τον χριστιανό Αλβανό. Να μην μιλήσω για τον μουσουλμάνο Αλβανό που αναγκάστηκε να γίνει χριστιανός για να τον αποδεχτεί η κοινωνία. Και πάει λέγοντας...Όμως όλοι είναι Αλβανοί.

    Έπειτα, να μιλήσουμε λίγο για αυτούς που θα επισκεφτούν την εν λόγω «βιβλιοθήκη». Τί άνθρωπος μπορεί να είναι; Τί θα τον ωθήσει να την επισκεφτεί, αν είναι ήδη προκατειλημένος (δηλ.θεωρεί τα άτομα αυτά περιθωριακά, διαφορετικά και όχι συνηθισμένους ανθρώπους-από την στιγμή που αποδέχεται το defacto της «βιβλιοθήκης»), εκτός από την περιέργεια, το κουτσομπολιό και έναν ωραίο τρόπο να δείξει την ανωτερότητά του;

    Άρα, μήπως μία τέτοια «βιβλιοθήκη», με μία πολύ ωραία αναντίρρητα πρόθεση, στην τελική υπογραμμίζει ότι ας πούμε ένας ομοφυλόφυλος δεν είναι κάτι το καθημερινό, κάτι το απολύτως φυσιολογικό, κάτι σαν εμάς.

    Τέλος, έχω να πω, πως αν κάποιος πραγματικά ενδιαφέρεται να γνωρίσει καινούργιους ανθρώπους, είναι απλά δίπλα μας και δεν δαγκώνουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Συμφωνώ απόλυτα με την άποψη της constantinas: ο κωλυμένος ούτε απ'έξω δεν θα περάσει, ή αν το κάνει θα είναι για να χλευάσει τους «αντιπροσώπους» και να ξεφτιλίσει τον θεσμό. Οι υπόλοιποι δεν έχουμε ανάγκη να βρούμε τις μειονοτικές κοινωνικές ομάδες «στην βιτρίνα» ενός μουσείου της διαφορετικότητας των ανθρώπων για να αντιληφθούμε τα προβλήματά τους και τα στερεότυπα με τα οποία τους λούζουμε. Ξέρουμε πως είναι λάθος αλλά σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό, όλοι έχουμε λερωμένη την φωλιά μας, και δεν βγάζω την ουρά μου απέξω...

    Για να βγω όμως και λίγο OT, το μόνο που με ενοχλεί με τις διάφορες μειονοτικές ομάδες είναι πως απο καιρό σε καιρό εμφανίζονται διάφοροι αυτόκλητοι υπερασπιστές τους που θα χρησιμοποιήσουν αυτή την διαφορετικότητα σαν την απόλυτη ασπίδα. Εξηγούμαι: για τους θεματοφύλακες αυτούς, ένας gay κλέφτης είναι gay κλέφτης και όχι gay κλέφτης, άρα και η καταδίκη σου επί της πράξης του «χρωματίζεται» από το «ρατσιστικό» σου «μένος»!


    Πολλές φορές μάλιστα, η διαφορετικότητα καταντάει trend και must και δημιουργεί σοβαρά προβλήματα. Ας πάρουμε για παράδειγμα την χρήση κάνναβης, όχι στην ελληνική πραγματικότητα αλλά εδώ στο νότο της ιταλίας όπου οι πλατείες τα βράδυα μυρίζουν «λιβάνι» περισσότερο από βυζαντινό ξωκκλήσι. Είναι trendy να την πίνεις και για μερικές κοινωνικές ομάδες «αδιανόητο» να μην το κάνεις. Είσαι αριστερός; Και δεν καπνίζεις [φούντα];!!! Αττάκα που έχω ακούσει ουκ ολίγες φορές... Άντε τώρα να τους εξηγήσεις πως σαν «γνήσιοι» αριστεροί τροφοδοτούν κάθε νύχτα με φράγκα την camorra που φυσικά ήταν, είναι και θα παραμείνει για καιρό ακόμα, πολύ πιο ισχυρή, καταπιεστική, ιμπεριαλιστική και άδικη από το έπισημο κράτος στο οποίο έχουν ολόκληρη αλλεργική αντίδραση...

    Αυτές τις «δηθενιές» δεν πάω φίλοι μου, την διαφορετικότητα «σημαία», την διαφορετικότητα για την διαφορετικότητα που κατάντησε υπεραξία. Κι εδώ θα συμφωνήσω και πάλι με την constantina, μια τέτοια «ζωντανή» βιβλιοθήκη πιο πολύ θα ενισχύσει τέτοιες τάσεις, ξεκόβοντας ακόμα περισσότερο τις πραγματικές μειονοτικές κοινωνικές ομάδες παρά θα βοηθείσει στην λογική αναγνώριση και κατανόηση της ιδιαιτερότητας τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Εγώ όμως θα το πάρω στην πλάκα, γιατί σήμερα έχω κέφια.
    ΔΩΣΤΕ ΜΟΥ ΛΕΦΤΑ και σας λέω την ιστορία της ζωής μου. Και την ιστορία της προηγούμενης ζωής μου.Σας λέω ιστορίες μέχρι να πείτε μπιραλλάχ. Πως πολέμησα με τον Ναπολέοντα στο Βατερλώ, πως ανακάλυψα τη φωτιά και τον τροχό, για τον κρύο χειμώνα του 41, για τα βράδια στο Στούντιο 54, για το πως έβγαλα τα μάτια μου με τη Σοράγια το 54 στο παλάτι του Σεϊχη,για το ποιος πραγματικά σκοτωσε τον Κένεντι... Ό,τι θέτε. Ενοικιάζω την έμφυτη και ακατάπαυστη πολυλογία μου σε πολύ λογικές τιμές.
    Πωλούνται και δράκοι μαύροι,ιπτάμενο σε τιμές κόστους..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Όχι, αν δεν μου πεις ποιανής "ομάδας" , θεωρείσαι αντιπροσωπευτικό δείγμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Και μένα μου φαίνεται λίγο "πορνό" η όλη σκέψη...Σαν να πληρώνεις κάποιον να σου πει τον πόνο του και εσύ να αισθάνεσαι μια πνευματική ανωτερότητα,μια αγαθοεργία και όλα αυτά καλυμένα κάτω από τον τίτλο:"ακούω και μαθαίνω να φέρομαι με ανθρωπιά".Και από την άλλη,ο "πονέμενος ομιλών" θα μπορούσε να εφεύρει την πιο φωσκολική ιστοριά για να την πουλά αυτάρεσκα στο κοινό.
    Πάντως για να είμαι ειλικρινής,και να άνοιγε μια τέτοια βιβλιοθήκη στα δικά μας χώματα,κανένα δέλεαρ δε θα με παρακινούσε να ακούσω μια τέτοια πονεμένη ιστορία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. gia miso re paidia -- poios eipe oti 8a einai nte kai kala ponemenes oi istories?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. http://de.shoe.org/news/artikel.php?ID=706
    He he, " borrow a lesbian"

    LOLLLLL

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μπορει να το κανουν για να προσφερουν τη δυνατοτητα στους μεταναστες να ακουνε τη γλωσσα. ποτε δεν ξερεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Σχετικά με την εφαρμογή της ιδέας αυτής στην Ελλάδα, ποιά ομάδα ανθρώπων θα δεχθεί να γίνει εκπρόσωπος της περιθωριοποίησής της? Τι εννοώ. Οι ομοφυλόφιλοι είναι μία ομάδα ανθρώπων όπως όλοι μας. Γιατί να πρέπει αυτοί οι άνθρωποι να περιθωριοποιούνται για να ικανοποιήσουν την νοσηρή περιέργεια κάποιων "straight"? Υστερα δημιουργούνται "επίπεδα" οι ερωτώντες θα αισθάνονται ανώτεροι από τους ερωτόμενους...
    Και βέβαια για να πιαστεί η πρόταση αυτή θα χρειαστεί και την κατάλληλη διαφήμιση... έτσι θα τσακισθεί η κάθε "τσογλαναρία ρουστικάνα" να χρησιμοποιήσει το μέσο αυτό για "να ακουστεί"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή