Πέμπτη, 14 Σεπτεμβρίου 2006

ΠΑΡΤΕ ΚΙ ΕΝΑΝ ΜΠΛΟΓΚΟΛΙΒΕΛΟ



Από σχόλιο στο blog του reader digest :

nicoletta said...

Τελευταίο σχόλιο από μένα στο μπλογκ του Ρήντερ, (ήτα όχι ιώτα λόγω ea) γιατί αν κάτι κατανόησα πλήρως είναι οι αυταπάτες που τρέφουν οι bloggers περί επισκεψιμοτήτων, μηχανάκια που καταγράφουν μόνιτορ που παρακολουθούν και άλλα παρόμοια τα οποία θα τους ανοίξουν το δρόμο προς τη δόξα ή το δρόμο προς έναν άλλο δρόμο.

Και μιλάω έτσι γιατί απλά ο τρόπος που ο καθένας κορδώνεται ή παραπονιέται δείχνει ότι δεν διαφέρει και πολύ από αυτό που επικρατεί και εκτός διαδικτύου, και εκεί όλα βασίζονται στην αριθμολαγνεία και το μπεστ-σελεριλίκι ενώ επίσης μιλάνε όλοι γιατί βρήκαν βήμα ΤΖΑΜΠΑ.

Και καλά να μιλάει ο κόσμος, αλλά να μιλούν και όσοι έχουν δικτυωθεί εδώ και καιρό στην πραγματικότητα ανάμεσα στον κόσμο τον απλό; Να ανεβαίνουν στο ΒΗΜΑ του χωρίς τσίπα και να τα κάνουν όλα σαν τα μούτρα τους; Που είσασταν όλοι εσείς στην προ-μπλογκερ εποχή; Πότε καθήσατε να δώσετε μία δραχμούλα για να φτιαχτούν ιστοχώροι ανάλογοι;

Όσο ασχοληθήκατε με τις φωνές που ακούγονταν αλλά κάνατε ότι δεν τις ακούγατε πριν το μπλογκινγκ κάνει την εμφάνισή του τόσο ασχολείστε και τώρα. Κι άν αύριο κλείσει το μπλογκερ και όλα τα μπλογκς ΠΟΣΟΙ από εσάς είστε έτοιμοι να δώσετε χρήματα για να μπορείτε να μιλάτε και για να μπορούν άλλοι να μιλήσουν; Πόσοι από σας που βρίσκετε έτοιμα τα templates και τα μηχανάκια και κάνετε ένα κοπυ πέϊστ και το παίζετε γνώστες θα καθόσασταν να ξενυχτήσετε για να μάθετε πως λειτουργεί μία ιστοσελίδα; Πόσοι θα αφιερώνατε χρόνο τουλάχιστον δύο ώρες την ημέρα για να είστε πάνω από το κεφάλι μιας κοινότητας;

Είτε αυτή η κοινότητα είναι για λογοτεχνικά θέματα είτε για ο,τι δήποτε άλλο που αφορά την Τέχνη ή την Επιστήμη ή την Πολιτική. Πόσοι θα καθόσασταν να λύσετε τα όποια προβλήματα δημιουργούνταν ανάμεσα σε μέλη; Εύκολα λοιπόν εδώ έρχεται ο καθένας με το αναφαίρετο δικαίωμά του να μπλογκάρει και να ανεβάσει τη δουλειά του, γιατί το άλλο αναφαίρετο δικαίωμα να αλλάξεις τη ζωή σου για ένα σκοπό τρώει χρόνο, τρώει χρήμα και ξεβολεύει.

Θα κλείσω με την ευχή να βάλουν κάτι να πληρώνετε, έστω και 20 ευρώ το χρόνο. Για να δω πόσοι θα παραμείνουν και πως θα το δουν από κει και μετά. [...]

Τς τς τς τσαμπατζήδες που είμαστε. Τελικά λαός χωρίς hierarchy είναι επικίνδυνος...

(ο οποίος λίβελος, κατά έναν περίεργο τρόπο, με κάνει να ψοφάω για παγκοσμιοποίηση - όσο ξεκούδουνο κι αν σας φαίνεται αυτό τώρα)

28 σχόλια:

  1. Δηλαδή... τα άρθρα των μπλόγκερς (όμικρον όχι ωμέγα λόγω "ο") είναι ανάξια επειδή δεν πληρώνουν διόδια στον κυβερνόχωρο;




    [:-|

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ναι γιατί προφανώς ένα σακούλι λίρες έχει διαχρονική αξία. Το θέμα της ελευθερίας του λόγου δεν το ΄χω πιάσει ακόμα. Κρατιέμαι σου λέω. :D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. καπως μου αρεσει, ετσι οπως τα ειπε η nicoletta.

    δεν εχει και αδικο. ε;





    ωχ! κωνσταντινα κρατησου λιγο ακομη,γιατι βλεπω να την πληρωνω εγω την νυφη.

    καλο βραδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ναι ono, είναι βολικό, τακτικό και νοικοκυρεμένο. Όπως κι ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης. :D 'Νύχτες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. μαρηηηηηηηηή τι διαβάζουν τα υπέροχα μικρά φιδίσια μάτια μου?
    πες μου ρε φιλενάδα τι σκάτα χάπια παίρνουν ούλνοι?
    μετά φταίμε εμείς οι ανόητες μικρές και αθώες ξανθιές που μπήκαμε εδώ για να:
    1ον.κάνουμε ψυχοθεραπεία.
    2ον.βρούμε κανα γκόμενο.

    έχουν χάσει και το δέντρο και το δάσος..


    (συνεχίζουμε την αγωγή με χάπια και ορούς..)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η ελευθερια του λογου πρεπει να ειναι "ελευθερια" με ολες τις προεκτασεις της.Δηλαδη αν δεν εχεις χρηματα,δεν μπορεις να εκφραζεσαι;Πρεπει να μενεις μαζι με τις ιδεες σου στο περιθωριο;Μια ζωη στην αφανεια;
    Εχει δικιο απο την αποψη οτι δεν γινεται καλη χρηση των μπλογκς ωστε να επιτευχθουν καποια πραγματα,καθως οι περισσοτεροι τα χρησημοποιουν για την εκπληρωση των προσωπικων τους στοχων ή ψωνιου.
    Αλλα και παλι...αυτη ειναι η μαγεια των μπλογκς.Να γραφει ο καθενας οτι θελει...ελευθερα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. "Εχει δικιο απο την αποψη οτι δεν γινεται καλη χρηση των μπλογκς ωστε να επιτευχθουν καποια πραγματα,καθως οι περισσοτεροι τα χρησημοποιουν για την εκπληρωση των προσωπικων τους στοχων ή ψωνιου".

    Όλη αυτή η πρόταση είναι άκυρη. Μιλάμε για το ίντερνετ και όχι για τα προσωπικά μας γούστα/αισθητική/ηθική, κ.τ.λ.
    Δεν είναι καν δημόσιος χώρος το ίντερνετ. Είναι απλά χώρος ύπαρξης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. πλέρωνε αετόπουλοοοοοο

    η αλήθεια είναι όμως ότι για τύπους σαν εμένα που γραφουμε απλά μαλακίες δεν ειπε τπτ, να πληρώοσυν όσοι γράφουν πολιτικά, καλλιτεχνικά και επιστημονικά! αμ πώς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πόσοι θα καθόμασταν να ξενυχτήσουμε, για να δούμε πώς δουλεύει μια ιστοσελίδα;
    Το ανάλογο σε παλαιότερες εποχές θα ήταν να ρωτήσουμε συγγραφείς, "γνωρίζετε την τέχνη της παρασκευής του χαρτιού, εκτυπώσεις και βιβλιοδεσία;"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πέρα από το δωρέαν και εύκολο κλπ, τα μπλογκς δίνουν και την ευκαιρία να σε διαβάσουν -άμα λάχει- και κάποιοι άνθρωποι που δε γνωρίζεις. Δημιουργούν μια αλλησυνδεδεμένη κοινότητα -ωχ είπα τώρα... Πάντα μπορούσες να ανεβάσεις μια δωρεάν ιστοσελίδα (σιγά τον κώδικα κιόλας, το html), αλλά το θέμα ήταν πως θα την έβλεπε ο άλλος έτσι μόνη της και ορφανή; Πώς και πότε θα την έκανε indexing το Google; Του αγίου τάδε ανήμερα.
    Και εξάλλου δεν είναι εντελώς δωρεάν, δεν πληρώνουμε τη σύνδεση με το ίντερνετ; Δωρεάν όλα τώρα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Συσσωρευμένη πίκρα του τύπου "Ναι, αλλά που ήσασταν εσείς Ευρωπαίοι όταν εμείς χτίζαμε Παρθενώνες και ως εκ τούτου μόνον εμείς δικαιούμαστε να ομιλούμε για τέχνη κλπ" αυτό το σχόλιο...

    Μάλλον γραμμένο εν βρασμώ ψυχής, τι να πω;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Και επανέρχομαι απλά για να υπογραμμίσω μία, κατά τη γνώμη μου, μεγάλη αλήθεια

    Μιλάμε για το ίντερνετ και όχι για τα προσωπικά μας γούστα/αισθητική/ηθική, κ.τ.λ.
    Δεν είναι καν δημόσιος χώρος το ίντερνετ. Είναι απλά χώρος ύπαρξης.


    Κάπως "προχωρημένη" ίσως αντίληψη, αλλά θεωρώ ότι η άποψη του να πληρώνεις για να εκφράζεσαι στο ίντερνετ είναι το ανάλογο του να πληρώνεις για να μιλάς ή και να...αναπνέεις. :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Νομίζω ότι το νόημα του κειμένου είναι ότι οι περισσότεροι blogers δεν γράφουν επειδή αγαπάνε την γραφή ή τον κόσμο του διαδυκτίου αλλά απλώς επειδή είναι τσάμπα. Ίσως δεν έχει άδικο αλλά δεν βλέπω και που είναι το κακό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Από τέτοια ξεκινάνε και καταλήγουν σε πλήρη φίμωση όσων θεωρούν πως οι άλλοι δεν έχουν λόγο ύπαρξης! Και σε Άουσβιτς βρε(Νικολέτα)!
    Κι άμα θέλουμε να γράφουμε όποια βλακεία μας κατεβεί στο κεφάλι, τι την πειράζει?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Συγγνώμη για την ενόχληση αλλά εγώ έχω πληρώσει [και πληρώνω] διαδικτυακό χώρο. Έχω φάει όχι δύο ώρες κάθε μέρα, αλλά πολλά ξενύχτια για να είναι αυτός ο χώρος ότι είναι. Καλός ή κακός. Με 3200 χρήστες.
    Πολλοί έχουν χρησιμοποιήσει αυτό το διαδικτυακό χώρο που είναι δωρεάν για να επιτύχουν προσωπικές φιλοδοξίες, να βγάλουν τα κόμπλεξ τους σε άλλους, ακόμα και για να μας βρίσουν εμάς που τον φτιάξαμε...

    Ποτέ δεν είπα να μην λέει κάποιος ελεύθερα τη γνώμη του εκεί μέσα. Η ελευθερία της γνώμης είναι απαραίτητη για να μένουν τέτοιοι χώροι ζωντανοί.
    Δεν ξοδέψαμε χρόνο και χρήμα για να φτιάξουμε μια χούντα. Έλεος!!!!
    Τι προσπαθούν να πούνε όλοι αυτοί που λένε αυτά τα πράγματα;
    Και αν πω ότι αυτός ο διαδικτυακός χώρος έγινε και φυσικός, με μπαρ, τραπεζάκια και καρέκλες; Τι θα πούνε;

    Τα μυαλά και οι υπολογιστές δουλεύουν καλύτερα όταν είναι ανοιχτά! ;)

    Καλημέρα Κωνσταντίνα. Να μου προσέχεις τον Καλτσό!! :-D :-D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Που τα βρίσκεις; μπράβο!
    Πάντως τα μπλογκ είναι το όνειρο κάθε γιαγιας που έγραφε ημερολόγιο...

    ΥΓ Τα σχόλια του προηγούμενου ποστ δεν εμφανίζονται από το λινκ και κάτω (ούτε το ίδιο το λινκ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. μα ακριβώς επειδή είναι τζάμπα γράφουμε στα blog

    αν ήταν να πληρώσουμε για να γράφουμε τις ανοησίες που γράφουμε ...

    εντάξει είμαστε μάλάκες, αλλά όχι και τόσο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Giati emena moy fainetai oti arketoi xanoyne to point poy thelei na fanei apo to comment. Den eipe pote oti h eleytheria logoy einai kako pragma, h oti prepei na plhrwnei aparaithta kapoios gia na mporei na ekfrazetai. Allwste to tzampa kai to xrhmatiko proswpika to blepw san paradeigma. H logikh toy comment opws thn antilambanomai egw einai ligaki san: Ok sas dwthhke ayto to eleythero bhma na ekfrasteite, sebasteite to, mhn to katastrefetai. To poso shmantiko to thewrei o kathenas kati fainetai apo to poso "ependyei" panw se ayto, poso tha toy leipsei an xathei kai ti tha kanei gia na to krathsei. Para polloi blog-antrhrwpoi isws kyriws apo tis nees foyrnies, exoyne erthei giati einai moda kai sto katw katw den toys pairnei kai poly xrono h xrhma na bgoyne kai na grafoyne oti theloyne. Kai epeidh to kanoyne etsi abasanista nomizoyne pws mporoyne na krinoyne na katakrinoyne kai genika oti theloyne na kanoyne me toys gyrw. An omws aytoys toys baleis kapoia dyskolia se ayto, tote apla osoi einai apo moda den tha katsoyne na asxolhthoyne parapanw kai apla tha apoxwrisoyne dioti eite einai ligaki pio dyskolo, eite den einai tzampa. Den pisteyw oti h texnologia prepei na einai kleisth se mia kasta anthrwpwn, alla na ginetai prosith ston perissotero kosmo. Etsi oi computerades poy asxoloyntai me ta mhxanhmata toy diaboloy tha dinoyne ergalia ston kosmo na mporei na bgazei skepseis kai keimena xwris na anarwtietai ti tha pei to tag kai giati den ekleise swsta kai giati o explorer to deixnei etsi kai o mozillas giobetsi.

    So epomenws gia mena to comment leei: Posoi pragmatika thewreitai to blogging shmantiko, toso shmantiko wste na kanete kapoies thysies gia ayto, kai posoi apla eidane fws kai mphkane.

    Sorry gia ta greeklish, elpizw na bgazw nohma mias kai to egrapsa ligaki biastika :( kai na mhn kataxrazomai thn filoksenia.

    Aristotelis

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. "Ok sas dwthhke ayto to eleythero bhma na ekfrasteite, sebasteite to, mhn to katastrefetai".

    Aristoteli, όλο σου το σχόλιο περιστρέφεται γύρω από αυτήν την φράση. Δεν μας δόθηκε κανένα βήμα με την έννοια που το εννοείς. Αυτό είναι το θέμα. Υπάρχουμε εδώ.

    Έπειτα η έννοια "σεβασμός" και "καταστροφή" είναι κάτι πολύ περίεργο και πολύ επικίνδυνο αν του βάλεις όρια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Που ήμασταν πρίν; Εγώ προσωπικά ΤΑ ΙΔΙΑ έγραφα σε τζοδαδόρικα φόρα! χαχαχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Να δευτερολογήσω επομένως για να γίνω λιγάκι πιο κατανοητός. Όταν λέω δόθηκε δεν εννοώ ότι ήρθε ο κάποιος γκουρού ή η φοβερή ομάδα και σας πήρε απο το χέρακι να σας πεί: "από εδώ και σήμερα έχετε blogs", και εγένετο blog-ο-σφαιρα, απλά κάποιοι άνθρωποι φτιάξανε το όλο οικοδόμημα για να μπορεί να γίνει αυτό που υπάρχει σήμερα. Πριν από τα blogs υπήρχε πάλι η ελεύθερη έκφραση με την χρήση του www αλλά δεν ήταν και ότι πιο εύκολο να φτιάξεις σελίδα και να εκφραστείς αν δεν είχες κάποιες βασικές γνώσεις. Τα blogs κάνανε την έκφραση απλά πιο εύκολη και πιο προσιτή στο ευρή κοινό. Τώρα όμως από την άλλη αφού ξεπεράστηκε μια κρίσιμη μάζα στην χρήση τόσο του Internet όσο και των blogs κάποιοι το είδανε αυτό και κάνουνε τα πάντα για να το λογοκρίνουνε και να το περιορίσουνε. Αυτό το ελεύθερο βήμα επομένως κάπως αρχίζει να βάλλεται. Η ερώτηση όπως την βλέπω εγώ είναι πόσοι πραγματικά το βλέπουνε έτσι (σαν ελευθερία) και θα προσπαθήσουνε να την κρατήσουνε και πόσοι απλά είναι ένα παιχνίδι και μια μόδα και μπορούνε να κάνουνε ότι τους κατέβει. (για μένα πχ το να μπώ στο blog σου και να αρχίσω τα καντήλια είναι έλειψη σεβασμού, καθώς και καταστροφή του blog σου και σίγουρα εμπίμπτει στην κατηγορία κάνω ότι μου κατέβει :) ).
    Σεβαστείτε το με την έννοια σεβαστείτε αυτό που υπάρχει, δηλ η ελευθερία της έκφρασης και μην το καταστρέφετε με την έννοια μην δίνετε την πιασίματα για να περιοριστεί η ελευθερία. Και τώρα θα μου πεις οτι η ελευθερία είναι πολύ περιέργη έννοια και επικύνδυνη. Επομένως αντί να την ορίσω θα πώ ότι ένας κανόνας είναι οτι η ελευθερία μου τελειώνει εκεί που αρχίζει η ελευθερία του άλλου (στο δημοτικό μας το λέγανε, επομένως ίσως απλά επειδή το ακούω από μικρός να το νομίζω και σοφό :p).
    Σόρρυ που θα έβγαλα τα μάτια σου με την (αν)ορθογραφία μου. Πάντως προσπάθησα στα ελληνικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Δεν έχεις και άδικο,αλλά πόσοι από εμάς είμασταν προετοιμασμένοι και εκπαιδευμένοι για να μάθουμε τις τεχνικές λεπτομέρεις μιας ιστοσελίδας...?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Τουλάχιστον εδώ δεν παίζει λογοκρισία και η αυτολογοκρισία είναι περιορισμένη. Υπάρχει ελευθερία στα blog, γι αυτό και γουστάρω! Νε ιπαρχι μαιγααααααααααλι ελεφτεροια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ποιός Κωνσταντίνα, καθορίζει τα όρια; Και που τα βάζει; "Κάθε αφέντης μπορεί να διατάξει τους δούλους του να ψάλλουν ύμνους στην ελευθερία" έλεγε ο Σπινόζα, αιώνες πριν.
    Δικαίωμα στη μαλακία έχουμε όλοι και καθένας εισπράττει τα επίχειρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. ΝΤΙΝΙ ΠΕΡΣΟΝΑΛ.

    το ελαβα , σε φιλω στη μουρη .

    η αγνοια μας ειχε τρελλανει,

    τωρα προσοχη ,, ολοι μας.!

    ΑπάντησηΔιαγραφή



  26. Η κα nicoletta (έγγαμη/married) ακόμη ζει στο ιντερνέτι των 90s. Το δίκτυο ήταν και ελπίζω ότι θα συνεχίσει να είναι χώρος ελεύθερης και της σχεδόν τζάμπα έκφρασης. Έσκασε τα λεφτάκια της για τη δημιουργία των σάιτ lexima.gr και logokoipos.gr και την έτσουξε που οι "τζαμπαζήδες" λογοτεχνίζοντες μπλόγκερς πήραν τα κουβαδάκια τους (=κείμενα) και παίζουν σ' άλλες παραλίες (=μπλογκς).

    Μου κάνει μεγάλη εντύπωση η εμπάθεια του σχολίου της (π.χ. η ευχή της) από ένα άτομο που φαίνεται να είναι μέλος της λογοτεχνικής κοινότητας. Ναι, μπορεί να το έγραψε εν βρασμό ψυχής.. Εγώ το βλέπω ότι μάλλον για αρχηγός της κοινότητας το πήγαινε και δεν της βγήκε.

    Τα μπλογκς της τα είδατε; κοπυ πέϊστ δεν είναι τα templates;


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Μια τυχαία αναζήτηση με οδήγησε εδώ οπότε είδα μια ανακρίβεια σχετικά με τη σχέση της Νικολλέτας με το Λέξημα αφού η μόνη σχέση που έχει είναι της φίλης και αναγνώστριας.
    Στο Λέξημα ( lexima.gr )υπάρχει ένα εισαγωγικό κείμενο κι όποιος το διαβάσει εύκολα θα διαπιστώσει όσα ανέφερα αφού αναγράφονται τα ονόματα της συντακτικής ομάδας του περιοδικού Λέξημα.
    Απ΄τα λίγα που γνωρίζω η Νικολλέτα είναι που έφτιαξε το logokipos.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή