Παρασκευή, 29 Σεπτεμβρίου 2006

ΠΟΛΥΧΡΩΜΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ



(και ασπρόμαυροι διευθυντές)

Εδώ και μέρες προσπαθώ να βγάλω απ΄το κεφάλι μου την φάτσα του και δεν μπορώ, ειλικρινά. Είπα να το ξεχάσω έχω τόσα πολλά να γράψω, είπα να μην το σχολιάσω γιατί μπορεί να είμαι λίγο παραέξω από τα παραδεκτά ήθη αλλά δεν τα κατάφερα. Με έχει στοιχειώσει εντελώς αυτός ο διευθυντής σχολείου που είδα προχθές το πρωί στην τηλεόραση να υπερασπίζεται τις θέσεις του ως προς την εμφάνιση των μαθητών.

Τους έριξε κανονικά στο φιλότιμο «ελάτε στην θέση μας, δείτε τις ευθύνες μας, τόσα παιδιά πρέπει να προσέχουμε». Κι απ΄την άλλη πάρτε κωλόπαιδα αποβολές να ΄χετε, που οι τρίχες σας είναι πέντε πόντους πιο μακριές. Και μετά έκαναν μια ωραιότατη συζήτηση περί της όλης συμπεριφοράς του μαθητού που απορρέει από την εξωτερική του εμφάνιση. Και μετά έφυγα για δουλειά φορώντας ότι μου άρεσε, ξέροντας ωστόσο ότι δεν μπορώ να αποκλίνω κατά πολύ από τα πρότυπα εμφάνισης που κυριαρχούν. Το σύστημα θα σε σφυρηλατίσει θες δε θες.

Προσπαθώ όμως να το καταλάβω και δεν μπορώ. Έχεις την άπειρη ευθύνη να προσέχεις, να διδάξεις και να διαπαιδαγωγήσεις ένα σωρό παιδιά. Έχεις όπλα τους καθηγητές που ποτέ δεν μπορείς να είσαι σίγουρος για τις γνώσεις τους, την ψυχοσύνθεσή τους, τις αρχές τους. Έχεις όπλα τα βιβλία που ποτέ δεν μπορείς να επιβάλλεις το περιεχόμενό τους, τον τρόπο διδασκαλίας, το αν θα καταφέρουν όλοι οι μαθητές να τα μάθουν πραγματικά. Έχεις όπλα τα διαγωνίσματα που είναι συγκεκριμένος ο τρόπος που πρέπει να δίνονται, που βασίζονται στην αποστήθιση, που με ένα σκονάκι της προκοπής περνάει ο καθένας χωρίς ιδιαίτερη κριτική σκέψη.

Θέλω να πω, έχεις ένα σωρό σκατά να παλέψεις που ακόμα κι αν το κάνεις ρε άθλιε, τα παιδιά θα έχουν ΣΟΒΑΡΕΣ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ. Γιατί δεν μπορείς να επέμβεις στο μυαλό του κάθε μαλάκα καθηγητή και να κάνεις τον υποβολέα στο μάθημα. Δεν μπορείς να πιάσεις το βιβλίο της ιστορίας να του βάλεις φωτιά στην μέση του προαυλίου και να διδάξεις πέντε διαφορετικά βιβλία ιστορίας να γνωρίσουν τα παιδιά όλες τις όψεις της. Δεν μπορείς να κάνεις διαγωνίσματα όπως τα θες και με ό,τι θέμα θες. Δεν μπορείς να προάγεις με άριστα έναν μαθητή που δεν θυμάται ημερομηνίες αλλά έχει λαμπρό μυαλό. Δεν επιτρέπονται αυτά.

Και πας ρε καθίκι και ασχολείσαι με την εμφάνιση του κάθε μαθητή; Το μοναδικό πράγμα που επιτρέπει στο παιδί λίγη ελευθερία. Λίγη προσωπικότητα. Μια κόκκινη τούφα στα μαλλιά, ένα σκουλαρίκι, πέντε χάντρες στο χέρι είναι το πρόβλημά σου; Αυτά, είναι λόγοι αποβολής από το άθλιο σχολείο σου, μακριά από τα καμμένα μυαλά σας, έξω από τους μολυσμένους χώρους σας όπου απαγορεύεται η σκέψη κι εσείς κολλάτε στο θεαθήναι.

Θα νιώσω πραγματικά ήσυχη όταν δω ΕΝΑΝ διευθυντή σχολείου με μισοξυρισμένο πορτοκαλί κρανίο να καπνίζει φούντα σε παράθυρο τηλεόρασης και μιλώντας αγγλικά να δίνει εισιτήρια συναυλιών στους μαθητές του που είχε υποσχεθεί όταν θα περνούσαν στο Πανεπιστήμιο με άριστα.

(το παράχεσα αλλά είναι δεδομένο ότι έχω το ακαταλόγιστο πια)


51 σχόλια:

  1. αν εξαιρέσει το θέμα της φούντας, στο οποίο είμαι ιδεολογικά αντίθετος, συμφωνώ. κολλάμε στην επιφάνεια, αντί να κοιτάξουμε την ουσία, που είναι με τι σκατά γνώσεις και τι σκατά άνθρωπος θα βγει το παιδί από το σχολείο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. axaxa! Το ήξερα ότι θα κολλήσετε στα πιο ηλίθια πράγματα. :D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Λευτεριά στον Γιώργο Φούντα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τόν φυλακώσατε τόν Φούντα κύριε Καλτσόβρακε ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εμένα ο διευθυντής μου στο Λύκειο ήταν πολύ καλός άνθρωπος, πολύ ανεκτικός και αξιοπρεπέστατος, χωρίς να ξεφεύγει, όμως, ο ίδιος, από το συμβατικό προφίλ του διευθυντού. Το ίδιο και η διευθύντρια ου είχαμε στο Γυμνάσιο. Ποτέ δεν είχαν πρόβλημα με την εμφάνιση ή με τη συμπεριφορά κανενός από μας, αλλά εκείνοι ήταν εντελώς "συστημικοί".
    Όσο για τις υπόλοιπες προτεραιότητες, κάτι ψάχνεις τώρα... Αν μπορούσε να λυθεί έτσι επιγραμματικά το ζήτημα της παιδείας στην Ελλάδα, θα ήμασταν όλοι πολύ ευτυχισμένοι.
    Πάντως οι διευθυντέε είναι οι τελευταίοι που φταίνε, κατά τη γνώμη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΚΟριτσάκι μου, έχω όπλο στη ζωή την ελεύθερη σκέψη του Δασκάλου μου Λευτέρη Ζωίδη (όνομα και πράγμα) που ήτανε καθηγητής μου στο γυμνάσιο -δεν υπήρχαν λύκεια τότε- και που, σαν να είχε ένα χωνί, μας γέμιζε το μυαλό όμορφες και ξεκάθαρες ιδέες. Η χαρακτηριστική του φράση ήταν "αχ, αν είχα ένα χωνί να βάλω όσα ξέρω στα κεφαλάκια σας!"

    Συχωρέθηκε πριν μερικά χρόνια, αλλά πάντα θα τον θυμάμαι και θα τον ευγνωμονώ. Οχι τόσο επειδή αντιστεκόταν στο "σύστημα" και στο "γράμμα" του υπουργείου, πράγμα που δυσκόλευε την προσωπική του ζωή και τον απέκλειε από προβιβασμούς, του καθήλωνε το μισθό, κλπ κλπ, όσο για το ότι ΗΤΑΝ ΤΟ ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ των όσων πίστευε.

    Ποτέ δε σήκωσε μαθήτρια στον πίνακα για εξέταση, δίδασκε με τρόπο γλαφυρό ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ και όχι ξερά και στεγνά ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ.

    Είμαι σίγουρη ότι, αν υπάρχει παράδεισος, θα είναι ανάμεσα στους αγγέλους! Φυσικά και δεν πίστευε σε τέτοιες μαλακίες, αλλά λέμε τώρα...

    σμουτς!:-)

    ..αναρωτιέμαι ΤΙ έχει κάνει τους ανθρώπους τόσο άτολμους, τόσο φοβιτσιάρηδες, τόσο ανασφαλείς..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. na kanoume to keimeno sou AFISA kai na to olisoume se olous tous dimosious xwrous KAI stous aftokinitodromous. na frenaroun gia na to diavazoun. Me xaraktires HEAVY kai stous 1650pt na fenete kalitera. Afto thelw. Ta paliotomara. Gimnasio imoun, stin larisa pedia, sto 6o opios to lariseos diavasei tha thimithei giati pragma milaw, teli 80, 87-88 an thimame, kai petixa ton pio palavo anthrwpo ston kosmo ws diefthinti, i isws me petixe aftos stin pio palavi -kai me OOOOLA ta dikeologitika - epoxi mou. Pira apovoli giati forousa leei mini fousta (mia malini me malino mavro kalson apo keina pou tan san kolan kai den fenotan oxi derma, oute poros!) kai 2 mines meta mou kleise kai rdv se ekklisia o paparas o anthrwpos, na pa lei, na exomologithw ston pater mi xesw, giati eixa ena daxtilidi se sxima apo fidi (ap to pazari tis larisas pedia! 14 imoun, gamw to kerato mou!) kai itan leei o diaolos afto (aftoprwsopws) kai tha mou kove to daxtilo. Alitheia lew. Kai mou ta lege afta, sovara o anthrwpos. Kai prokalesa leei elkos stin mama mou...pou to xe ap ta 21 kai me kane sta 32...Ase mas kale mou antrwpe. Trava xaplwse kamia wra na iremisei to kefali mas, kai rixe kai kana prozac na sineltheis malaka. Kai pios xestike sta 14. Piga kai pira to apolitirio me sortsaki pio psila ki ap ton kolo, kai me tsigaro sta xeria. (itan ki afto ena eidos ekdikisis gia ta miala twn 14 mou xronwn) . KAI KALA EKANA!

    Min xanadw tetoious malakes gia gimnasiarxes!
    ANIKANOI KAI KAKOTHELITES.
    den exoun alla pio simantika n'asxolithoun, koitan ta pedia sta dontia....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. 1000 signwmi , mou anevike to aima mesimeriatika pou ta thimithika...! sixtir, parasirthika...
    ... den zw ekei kai den eida to sxetiko reportaz, nomiza oti ta pragmata eixan ligo allaxei ap to '88.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Δυστυχώς η σαπιλά της συντήρησης επιστρέφει. Αυτό που ποτέ δεν έχω καταλάβει γιατί άνθρωποι μίζεροι, με σάπια μαλιά, πτώματα ούτε τα σκουλίκια δεν θέλουν να τους φάνε, ζούνε κι επιζούνε και μολύνουν κι άλλους. Μισούνε τη ζωή κι όταν την βλέπουν θέλουν να την καταστρέψουν. Γνήσια βαμπίρ που απομιζούν την ζωντάνια και θέλουν να την αποτελειώσουν.
    Αλλά φταίμε κι εμείς που δεν αντιστεκόμαστε και πάντοτε τέτοια τομάρια μας κάθονται στο σβέρκο και μας λένε τι να κάνουμε και πως μας φερόμαστε.

    Παρότι εγώ τελείωσα το 99 σε σχολείο του Πειραιά κι εμείς είχαμε προβλήματα με τα μακρυά μαλλιά και τα μούσια.
    Μαλάκες που δεν κάθησαν να φτιάξουν το μπορδέλο την επιχείρησή τους (που μόνο έτσι έβλεπαν το σχολείο τους) να μπορεί να μεταδίδει γνώση αλλά ασχολούντο με τις τρίχες μας. Τρίχες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Δεν άκουσα σχετικά με το γεγονός αλλά ψιλοφαντάζομαι. Έχουνε γίνει ανάλογα στο παρελθόν. Αλλά θυμάμαι κατι ρεπορτάζ για κινητά στην τάξη, ακόμα και στο δημοτικό έχουν κάποια. Είμαι σίγουρος οτι οι μαθητές θα μάθουν για τον αλληλοσεβασμό, την κοσμιότητα την αξιοπρέπεια, την πειθαρχία(στο μέτρο της συνύπαρξης) απο τα αστείρευτα αποθέματα των γονιών τους. Όλων εμάς δηλαδή, των φάρων της γνώσης, των ακρογωνιαίων λίθων της ανεπτυγμένης και προοδευτικής κοινωνίας μας. Δεν δικαιούνται οι δάσκαλοι και οι καθηγητές να κάνουν τέτοιου είδους υποδείξεις. Αμα είναι μάγκες να διορθώσουν πρώτα τα κακώς κείμενα μόνοι τους και μετά 'νταξει μπορούν να πουν και καμιά κουβέντα οι άθλιοι. Τα παιδιά πρέπει να είναι ελεύθερα να καταναλώνουν lifestyle απο τα 8. Να προετοιμαστούν για την υπόλοιπη ζωή τους. Κουλτούρα glamourus in da club, γαμήσια χασίσια και στην δουλειά μαλάκες. :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Θέλω πολύ να διαβάσω το κείμενο σου αλλά κατεβαίνοντας προς τα κάτω, τα γράμματα συνθλίβονται, μπλέκουν οι γραμμές. Δεν ξέρω αν φταίει το δικό μου PC αλλά είναι το μοναδικό blog που μου χει συμβεί κάτι τέτοιο. Α! Μου χει συμβεί και σε προηγούμενα post σου…
    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. αντιγράφω απο γράμμα αναγνώστη κάποιας φυλλάδας.

    "Το σχολείο, το «10» και η ελίτ

    *«Ενα πείραμα σκέψης για την κ. Αποστολάκη: αν ήταν μητέρα μαθητή Λυκείου, και δεν είχε χρήματα να τον στείλει σε ιδιωτικό ή να του κάνει φροντιστήριο, τι θα θεωρούσε "ταξικό φραγμό" ("Ε" 5/9), το "10" ως βάση εισαγωγής σε ΑΕΙ - ΤΕΙ ή το αντίθετο;

    Για να απαντήσει, θα πρέπει να τοποθετηθεί νοερά σε μια τάξη δημόσιου Λυκείου. Με τη λογική τού "όλοι κάπου θα μπούμε" (κυρίαρχη από υπουργίας Αρσένη έως σήμερα), με το να είναι αδύνατον να μείνει μαθητής στην ίδια τάξη (κληρονομιά υπουργίας Ευθυμίου), η "κρίσιμη" μάζα των μαθητών στην Γ' Λυκείου δεν υφίσταται πίεση να βγει από τη μετριότητα, να καταβάλει ιδιαίτερη προσπάθεια πέραν της οικείωσης με στοιχειώδη εξεταστική τεχνική.

    Σε τέτοιες τάξεις, στην καλύτερη περίπτωση, η απόπειρα του καθηγητή να προσκαλέσει το νου σε απρόσμενα μονοπάτια σκέψης αποκρούεται σθεναρά, ως άγουσα εκτός ύλης. Στη χειρότερη, δεν γίνεται μάθημα. Μικρό θα πείτε το κακό, αφού αυτό θα γίνει στο φροντιστήριο. Ναι, αλλά στο υποτιθέμενο δημόσιο αυτό σχολείο, η έλλειψη εξεταστικών φραγμών δεν αδικεί άραγε τους φτωχούς μαθητές, που αποθέτουν σ' αυτό την ελπίδα της μόρφωσης και της ανέλιξης;

    Για τους πολλούς, η ιδέα πως "όλο και κάπου θα μπουν" αρκεί για να αναπληρώσει συμβολικά αυτές τις ελπίδες. Βεβαίως τα διευθυντικά στρώματα της ελληνικής κοινωνίας θα στρατολογηθούν από αυτούς που πήραν πραγματικά εφόδια, τους αποφοίτους του Κολλεγίου Αθηνών, φέρ' ειπείν. Τι απομένει για τους μαθητές με ταλέντο αλλά χωρίς τέτοια μέσα;

    Οταν το δημόσιο σχολείο γίνεται παιδική χαρά, η ελίτ της μόρφωσης αναπαράγεται από τη δεξαμενή της ελίτ του πλούτου και της δύναμης. Αλλά αυτό το νοητικό πείραμα θέλει μιαν απλή βιωματική εμπειρία: του να έχεις μπει σε τάξη δημόσιου Λυκείου».

    Δημήτριος Ροζάκης
    φιλόλογος "

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Όντως κάτι παίζει με την γραμματοσειρά γιατί και 'γω το ίδιο βλέπω. Κάνω refresh και σε μερικά σημεία βελτιώνεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Vagelaki & Kaltso, σας αγνόησα επιδεικτικά σε παρακάτω ποστ αλλά θα σας στείλω στον αγύριστο αν μου τα κάνετε κι εδώ πουτάνα με τα κωλοποδοσφαιρικά σας (και Βαγγελάκη ΔΕΝ θες να μιλήσουμε μαζί για ρατσισμό, πίστεψέ με). :D

    Jason, ήσουν αφάνταστα τυχερός με τον διευθυντή σου. Εγώ δεν μπορώ να πω ότι ήμουν ιδιαίτερα τυχερή, ειδικά την μέρα που φόρεσα κίτρινα σκουλαρίκια. :(

    Rodia, είδες πόσο πολύτιμοι είναι μερικοί άνθρωποι και πόσο τους ξεχωρίζουμε για όλη μας την ζωή; Και τί διαφορετικό έκαναν; Απλά μας δίδαξαν και μας δέχτηκαν γι΄αυτό που είμαστε, ότι κι αν είναι αυτό. :)

    Maraki, χώσε όσο γουστάρεις. Σε καταλαβαίνω απόλυτα με τα ζώα. :)

    Cortlinux, φταίνε και οι γονείς. Βλέπουν ένα όρθιο αποστειρωμένο πτώμα και κάνουν τεμενάδες λες και θα ήθελαν το παιδί τους να γίνει τέτοιο χάλι. Έχουμε μπλέξει τα μπούτια μας μάλλον δυστυχώς.

    Ambarese, ποιές υποδείξεις; Εδώ μιλάμε για τρομοκρατία και στιγματισμό και όλα αυτά για ένα τσουλούφι παραπάνω! Δηλαδή τί θέλεις να μου πεις, ότι ο έχων τσουλούφι δεν μπορεί να σεβαστεί; Ότι ο καθηγητής που δεν θα ασχοληθεί με τις μίνι φούστες και τα άλλα αξεσουάρ είναι ανίκανος να μεταδώσει γνώση; Ρε σεις, συνέλθετε λιγάκι. Τα κινητά ας τα κλείνουν τα μικρά μέσα στο σχολείο και τέλειωσε. Απ΄έξω ας κάνουν ότι γουστάρουν. Και μην μου αρχίσετε τα κουλά για τα πορνοβιντεάκια μέσω κινητών και την πτώση ηθών γιατί θα αρχίσω να σας θυμίζω πράγματα του "τότε" και θα φρίξετε.

    Vita, το ΄χα ξαναγράψει. Αν με βλέπεις από Internet Explorer, δυστυχώς το μπλογκ έχει πρόβλημα. Ή άλλαξε browser ή πείτε μου τί να κάνω για να διορθωθεί γιατί είμαι καράσχετη από τεχνικά προβλήματα. :)

    Ambarese, σε λιγάκι θα διαβάσω το κείμενο, δεν προλαβαίνω. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Νομίζω οτι με παρεξήγησες αλλά δεν τρέχει τίποτα, όμως μην απλουστεύεις και μην ξεχειλώνεις τις απόψεις των άλλων. Είναι εύκολο και αμφίδρομο. Όλοι έχουμε το άλλοθι του ακαταλόγιστου. Κατά τα άλλα ευχαριστώ για την φιλοξενία. ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Sorry, κυρά μου αλλά ο Φούντας δεν είναι μπαλλαδόρος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. χαιρετώ σε.

    Συμφωνώ με όσα γράφεις και επαυξάνω. Ο διευθυντής του δικού μου σχολείου μας το είχε θέσει πιο γλαφυρά: "Μέχρι να αποφοιτήσετε είστε σκλάβοι. Δεν είστε ελεύθεροι να κάνετε ό,τι θέλετε. Θα σηκώνεστε όταν μπαίνει ο καθηγητής, θα μαθαίνετε ό,τι θέλει αυτός και θα συμπεριφέρεστε όπως επιτάσσει ο κανονισμός του σχολείου." Μπορεί τότε να είχα αγανακτήσει, σήμερα όμως το αντιλαμβάνομαι πλήρως. Το σχολείο δεν είναι τίποτα άλλο από ένα ΕΚπαιδευτήριο. ΔΕΝ παράγει γνώση αλλά σκοπεί αμιγώς στο να εκπαιδεύσει το άτομο εξαρχής στον τρόπο του "ΟΡΘΩΣ" λογίζεσθαι και συμπεριφέρεσθαι. Συνταγματικά το σχολείο πρέπει να μας κάνει καλούς έλληνες και ευσεβείς χριστιανούς ακόμη και εν έτει 2006. Ο μαθητής μαθαίνει να αναμασά τις κοινοτοπίες αιώνων, να ενστερνίζεται τις μεσαιωνικές φοβίες των κοινωνιών και εν γένει να μην τον ταράσσει καθόλου το πνευματικό κώμα που βλέπει γύρω του. Μαθαίνει επίσης να υπακούει άκριτα στα κελεύσματα της εξουσίας και να μην αντιδρά ακόμα και τις πιο παράλογες των ποινών. Κατ'ουσία είναι μία προέκταση του κράτους, το εργοστάσιο παραγωγής "εντίμων" πολιτών...

    Θα μου πείς πολύ μαύρα δεν τα βλέπεις ρε sal; Πάρε βαθιά ανάσα, σκέψου το ξανά. Γιατί ένας άνθρωπος που έχει ξυρισμένο το μισό του κρανίο και καπνίζει φούντα είναι παρεκβατικός; Σε μία "φιλελεύθερη" κοινωνία κοινός τόπος δεν είναι ότι καθένας μπορεί να επενεργεί στο σώμα και τη διάνοιά του όπως γουστάρει χωρίς να δίνει λογαριασμό σε κανένα; Δεν είναι πραγματικά παράλογο το γεγονός ότι ξανά τη δευτέρα το πρωί θα πρέπει να βάλω τη στολή εργασίας, να κολλήσω στη φάτσα μου ένα γλοιώδες υποκριτικό χαμόγελο και να κάνω την "εντιμότατη" δουλίτσα μου γιατί αλλιώς θα πρέπει να φάω κοκκινόχωμα; Δεν είναι ακόμη πιο παράλογο το γεγονός ότι παρ'ότι περισσότεροι αστοί έτσι νιώθουμε τίποτα δεν γίνεται;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. άμα δεν έχει μισοξυρισμένο κεφάλι και δεν καπνίζει (πια) φούντα σου κάνει?

    γιατί εγώ είχα έναν τέτοιο... όχι διευθυντής δυστυχώς αλλά υπο-διευθυντήε αλλά την δουλειά του την έκανε...

    βέβαια ο καημένος φυσικός ήταν και... πόσες διαφορετικές εκδοχές της φυσικής μπορείς πια να διδάξεις?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ambarese, έχεις απόλυτο δίκιο. Δεν θα ξαναδιάβασω βιαστικά τα σχόλια. Το υπόσχομαι. :(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. poli pio irema , kai afou ipia ton kafe mu kai xwnepsa tis anamniseis mou, thelw na pw pio politismena, gia na mi me perasete gia limenergati giati den eimai, oti i morfwsi kai i ekpedefsi einai ola ta lefta. Ekei vasizete to mellon, i piotita zwis, to posa pedakia tha kaneis, ti spiti tha xeis, ti erga tha deis, ti mousikoula th'akouseis, an tha xeis dontia aspra i kafe, posa kila tha eise etc.
    Edw pou zw -epimenw, tha ginw antapokritria- iparxei mia poli, 60km, katw apo tis brixelles.
    I polli, kai tin fernw ws paradeigma pros apofigin, itan palia exeretika plousia dioti kratage oli tin oikonomia tou Belgiou sta xeria tis me ta anthrakorixia.
    Itan ooooola mazemena edw.
    Kleisane omws. Mexri to telos twn '80s eixe kleisei kai to telefteo.
    Meinan loipon oi anthrwpoi, metanastes KAI anergoi KAI me pedia.
    Ta opia, DEN spoudasan giati DEN eixan me TI na spoudasoun.
    Ta apotelesmata, einai TRAGIKA.
    i Anergia stin poli, i eglimatikotita, i grizes fatses me dontia pou leipoun, to provlima me tous alkolilkous, to oti zigizoun 35 kila mouskemenoi kai kikloforoun me 7 pedia sta xeria, to oti ourliazoun kai kenai ta aftokinita -to eidate fantazome kai stis eidiseis ti ginotan stin Galia to kalokeri-giati den tous dinei kaneis doulia...
    Den afisan ta geta tous pote, den pigan sto sxoleio, den xeroun na diavazoun, na milane, den exoune ptixia kai i koultoura tous ipoferei aisxra!
    mia foveri mizeria milame.
    Enas terastios skoupidontenekes anthrwpinos.
    Afta kanei i agnoia. Afta einai ta simantika.
    Ekei pezete i zwi. To poso kalos patriwtis kai xristianos eise, se AFORA maga mou ESENA kai tin psixoula sou, kai tin sinidisi sou! Den tha sto mathei to sxoleio.
    To sxoleio ofeilei pia na dwsei kathigites axious, neous, me stoxo, me kinitro.
    Ki oxi ekeinous tous palious, pou fagame akomi emeis sti mouri, pou sernan ta podia ki akouges to xalasmeno to takouni tis filologou apo 25m makria na kanei ixo sto diadromo, toso varemeni pia pou oute ston tsagari na paei...

    To ti forane, afora tous goneis tous. Giati sta 15, kapion tha prepei na afora epitelous. Alla den perimenw na mou pei i filologos ki i mathimatikos ti na valw avrio.
    Perimenw apla na me voithisei na mporesw, na vrw mia douleia pou me paei parapera me ton ena i ton allo tropo sto mellon, na spoudasw pragmata pou DEN tha metaniwsw, kai na mporw na skeftome. Na xw apopsi.
    na mi mporei kaneis malakas Ben laden, Bush ki alla polla emprime na mou kanoun plisi egefalou.
    Afto perimenw. Kai malista ston kosmo pou zw simera perisotero apo pote.
    telos. Aï sixtir.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ρε Καλτσό και πού να το φανταστώ ρε μωρό μου; :D

    Sa.lo, ακριβώς. Ελευθερία είναι να κάνουμε ότι γουστάρουμε στο σώμα μας απ΄την στιγμή που δεν βλάπτουμε άλλους. Αυτό όμως που συμβαίνει είναι επιλεκτική ελευθερία σύμφωνα με τα πρότυπα άλλων και μάλιστα όχι μόνο στο σώμα μας.

    Derek, απολύτως κανένα πρόβλημα (ίσα ίσα μάλιστα) αν κάποιος έχει άλλη εμφάνιση εκτός από την "ακραία" που περιγράφω. Πέφτω κι εγώ στην λούμπα των στερεοτύπων μόνο και μόνο για να δείξω ότι είναι δύσκολο να έχεις ανοιχτό μυαλό και "νορμάλ" εμφάνιση διότι τα δύο αυτά πράγματα προσπαθούν να στα επιβάλλουν οπότε κάποιο απ΄τα δύο την πληρώνει. ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ρε Μαράκι, φιλί ρε γαμώτο! Ακριβώς αυτά που σκέφτομαι. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. fili vre Konstantina! koita ta moutra mas twra! tosi koultoura tosi ekpedefsi, toso rebelio, kais na mou katalixame!
    Stis diafimistikes me to konto kai to makri tou kathe palavou me kokina gialia kai mple sportexaki KAI tin founta pou ton voithaei na mporesei na koimithei to vradi... gamw ta ptixia mas!
    :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Maraki, ααααα θα τα χαλάσουμε. Θα έπρεπε να κάνουμε τούμπες από την χαρά μας, μόνο και μόνο που έχουμε δουλειά. Γιατί τελικά είτε έχεις τσουλούφια είτε όχι, τα ίδια θα φας στην μάπα με τους υπόλοιπους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. ~~~~~~~~~~>>> vita mi barouak και Ambarese, "διαλέξτε" το κείμενο πατώντας αριστερό κλικ στο κέρσορα (ποντικι) και θα τα δείτε ΟΛΑ!!!
    Αυτό το κόλπο χρησιμοποιώ έχοντας Εξπλορερ -αμετανόητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. pali,polu kala ta les. tipote den exei alla3ei.

    apla, oi daskaloi, ka8hghtes den xtupane pia,alla olo kai kapoio autaki " xaideuoun"

    koritsia agoria ka8ontai mazi

    to le3ilogio egine "koul".
    ela re megale kalhmera,ston ma8hth,o ekpaideutikos kai kati tetoies koul ekfraseis

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Η ξαδέρφη μου είχε έναν τέτοιο φιλόλογο (σαν αυτόν που ονειρεύεσαι να δεις) -εκεί κοντά στη γειτονιά σας, κιόλας- και τον έκραζαν οι γονείς!
    Κι οι γονείς μερικές φορές ζητάνε από τους δασκάλους να συμμαζεύουν την εμφάνιση των παιδιών.
    Επίσης, εμένα είχαν στείλει συμμαθητή μου στο σπίτι... για να ξυριστεί! (αλλά εγώ πήγαινα και σε στυλάτο σχολείο, οπότε ίσως να μην πιάνεται!).

    Ε, με τρίχες ασχολούμαστε, με τα σοβαρά θα ασχολούμαστε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Αποποινικοποίηση τώρα, ρε!

    :-ΡΡΡΡΡΡΡΡΡΡΡΡΡΡ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. ξέρεις τι είναι ακόμα χειρότερο από αυτό που έκανε ο διευθυντής;

    μια δασκάλα του αδερφού μου, επαινούσε πάντα τα παιδιά με ακριβά ρούχα "τι ωράια ρουχα μαρία! μπένετον ε;" "τι ωραία παπούτσια κώστα! τι μάρκα είναι;".... εκεί να δεις ρατσισμός κων/να, και τι ωραίο μήνυμα περνούσε.

    Η αλήθεια είναι ότι κάποιες φορές οι εκπαιδευτικοί θα μπορούσαν να επηρεάσουν την εμφάνιση των μαθητών, αλλά το σκέφτομαι περισσοτερο σε άλλες περιπτώσεις.. όπως το να κάνει τις μαθήτριές του να καταλάβουν για παράδειγμα ότι δε χρειάζεται να ντύνονται όλες σαν την παπαρίζου πχ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Egw apla tha pw, eleytheria ston Foynta amesa parakalw! Den esfaxe aytos thn Stella, ayth h kariola epese panw sto maxairi poy kratoyse o Foyntas! Ase poy thn proeidopoihse to palikari(tote), ths eipe to paidi "Stella fyge krataw maxairi".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Ono, έχεις δίκιο. Φαινομενικά αλλάζουν κάποια πράγματα αλλά η ουσία όχι.

    Krot, ας υπήρχε ένα φρέσκο μυαλό κι ας φόραγε και φουστανέλλα, no problem. Αλλά ναι, φταίνε πολύ κι οι γονείς.

    Cyrus, το άλλο με τον Τοτό το ξέρεις; :D

    Μαριλίνα, αυτή η καθηγήτρια είναι άπειρα χειρότερη από αυτούς που περιγράφω εγώ. Και ναι, καλό θα ήταν να μπορούσαμε να διδάξουμε τα παιδιά να προχωρήσουν πέρα από τα ισχύοντα πρότυπα αλλά αυτό δεν γίνεται με επιβολή παρά μόνο με καλλιέργεια της κριτικής σκέψης. Που δεν υπάρχει καν στους καθηγητές για να το ζητάμε απ΄τα παιδιά.

    Alximist, axaxaxa!!! Ρε τον μαλάκα τον φούντα! :D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Απο τη στιγμή που κάποιοι δάσκαλοι δεν μπορούν να εμπνέυσουν και να κερδίσουν τον σεβασμό των παιδιών θα προσπαθούν να επιβληθούν με μέτρα για το ντύσιμο και την εμφάνιση. Αυτά που λουστήκαν μικροί(κούρεμα, καπέλα και ποδιές) θέλουν να τα εφαρμόσουν σήμερα.
    Αλλά δεν βγήκαν να κάνουν απεργία για τα μαθήματα που διδάσκουν, για την "παπαγαλία" που προωθούν, για τα κτίρια που είναι ακατάλληλα και με ελλείψεις αλλά για τά μιστά και τα επιδόματα. Λες και άμα έπαιρναν 3000 € θα μπορούσαν να "διδάξουν" καλύτερα. Δεν μπορούν να καταλάβουν ότι τα παιδιά σε αυτή την ηλικία "ψάχνονται" και θέλουν πρότυπα να μοιάσουν αλλά αυτοί με τον τρόπο τους αποτελούν πρότυπο προς αποφυγή. Απο την άλλη ο πιτσιρικάς ή η πιτσιρίκα αν δε αφήσουν μαλλί, δεν το ζελεδώσουν, δεν βάλλουν χαϊμαλί και σκουλαρίκι όταν είναι μικροί πότε θα το βάλουν; όταν γίνουν 50; τότε η τρίχα θα έχει πάρει αποβολή απο την κουρούπα και θα έχει αφήσει μια καράφλα να. Όσο για το θέμα νταφού δεν θα έπρεπε να απαγορεύεται αλλά όταν είσαι νηφάλιος και βλέπεις κάποιον που έχει καπνίσει σου φαίνεται γελοίος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Χιλιάρικο9/30/2006 08:04:00 μ.μ.

    Υπερβολές, υπερβολές, σε Ελληνικό μαγαζάκι πάτησα;
    Ωραίες οι ακρότητες αρκει να μην φτάνουν σε γελοιότητες.
    Απο την μία ακρότητα της απόλυτης αυταρχικότητας στην ακρότητα της απόλυτης αναρχίας. Βούλιαξε το παν μέτρον άριστον στο πυελοδοχείο που γέμισε απ' όλες τις πλευρές.

    Παρατηρώ πάντως ότι Αμερικανιστήρι δείχνει το καβουρντιστήρι το "μέλλον του τόπου μας" το κάνουν θρησκεία.
    Μπραβίσιμο και εις ανώτερα τα καταναλωτικά κορόιδα. Ανώτερες πωλήσεις εννοούμεθα;

    Να και οι τριαντάρηδες, σαραντάρηδες και βάλε να βγάζουν απωθημένα.
    Μάυρα κι άραχνα σαν ανθρακίτες σε στραπατσαρισμένο ορυχείο μοντέρνας Δυτικοευρωπαικής χώρας.

    Απο μαρξιστές σε σούπερ καταναλωτές, γλυφτάκια του Αμερικάνικου τρόπου ζωής σε 6 καρδιοκτύπια.

    Τι αηδίες συζητάμε τώρα;
    Τα παιδιά στα 13 και 14 να ψάχνονται με μαριχουανίτσες και χασισάκια;
    Να τρυπάνε το κορμί τους με χαιμαλιά σαν τους παπούα αντί να τρυπάνε αέρα στον αθλητισμό;
    Πόσο ψηλά θα σηκώσει την φουστίτσα η πιτσιρίκα των 13 πριν ο 15αρης την χουφτώσει και προχωρήσουν, φυσιολογικό είναι, τα παιδιά στο να έχουν δυο-τρεις αμβλωσούλες στο απολυτήριο πριν καλά καλά αρχίσει το πανεπιστήμιο;

    Οι γονείς τι κάνουν;
    Αλληλοκερατώνονται, βρίσκονται σε διάσταση ή πάνε για τον "τρίτο και καλό" γάμο;

    Α ρε άτιμη κοινωνία ενηλίκων.
    Ανάποδο χωνί απο τον ουρανό χρειάζεστε.
    Να σας πάρει ο ... και να σας σηκώσει ... μπας και ξυπνήσετε απο τον εγωισμό σας και τους δαίμονες απωθημένα σας.

    Σωστά τα λέτε οι γέροι σας κάναν την ζωή μαρτύριο, άγγελοι ξάγγελοι χωρίς ενοχές όλοι εσείς.
    Αφήνετε μια ολόκληρη γενιά να πάν χαμένοι, να βρουν τον εαυτό τους στα Αμερικανοκοπροφιλήματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Χιλιάρικο, μ΄αρέσει που είσαι αντικειμενικός/ή πάντως. Χαλάρωσε βρε, δεν θα καταστραφεί η κοινωνία μας ούτε με τα σκουλαρίκια ούτε με τις κοκακόλες, ούτε με το σεξάκι. Ο "φόβος για την πτώση των ηθών" είναι που μας καταστρέφει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Χιλιάρικο10/01/2006 01:45:00 π.μ.

    Μπάαα την χαζοαμερικάνικη κουλτούρα να φοβηθούμε;
    Άλλα είναι που πρέπει να τρέμουμε.
    Η Ελλάδα βγάζει πρωτιές στο εμπόριο ... λευκής και μελαχρινής σάρκας.
    Μας ανεβάζει αυτό το εμπόριο τόσο την οικονομία, έχει τετοια δυναμική η πορνεία και η παιδεραστία στην χώρα μας που το 25% του GDP, το εθνικό μεροκάματο, βγαίνει απο την προστυχιά. Επίσημη έκθεση του κράτους σύμφωνα με τον σταθμό Bloomberg, και ένα μειδίασμα στο σχόλιο του εκφωνητή. Πικρό, μας πήραν με τα νταούλια οι ξένοι, οι ντόπιοι το έχουν κρυφό καμάρι.

    Ποιός φοβάται την πτώση των ηθών που λέγατε;;;
    Είμαστε η Ταυλάνδη της Ε.Ε.;
    Ε σχεδόν, στο παρελθόν, χούντες και βασιλιάδες.
    Ναί;
    Βέβαια, Ναι!
    Εκεί μαζεύουν τα κοράκια στο δίχτυο τους τις πιτσιρίκες και τα πιτσιρίκια απο όλες τις γειτονικές χώρες για κατανάλωση των Ευρωπαίων μικροαστών της ανωμαλίας.
    Εμείς εδώ, το Ελληνικό δαιμόνιο, επαυξάνουμε μια πιο επικερδής αντιγραφή τους στο εμπόριο της πορνείας.
    Έχουμε "πραμάτεια" απ΄ολες τις χώρες των πρώην μαρξιστικών "παραδείσων". Μαζί προσθέτονται και τα δικά μας πρεζονάκια και αδικημένα.

    Τέτοια οργάνωση και μοντέρνα σύστηματα άριστης παραγωγής και αξιοποίησης του "εμπορεύματος"!
    Ή ιδιωτική πρωτοβουλία της βαλκανικής κόζα νόστρα είναι αξιοθαύμαστη για την αδυσώπητη αποτελεσματικότητά της.
    Ο σκοπός είναι να χαλαρώσουν τα ανώμαλα γεροντάκια, ντόπια και φιλοξενούμενα.
    Να χαλαρώσουν κι οι μανάδες, πατεράδες, πολιτεία, φιλανθρωπικοί οργανισμοί, που έχουν μείνει στο σκοτάδι και δεν τους καίγεται καρφί.
    Λίγο σεξάκι είναι αυτό!

    Χαλαρά, ψιλικατζού, χαλαρά πίσω στον λήθαργο, σας συνιστώ και μια κρέμα λανκόμ να μην αρχίσετε τις ρυτίδες και φαίνονται τα τόσα χρόνια κυνηγιού αμερικανικών φαντασμάτων.
    Εκτός πια αν θέλετε να συνεχίσω το τσίτωμα με το υπαρκτό "προβληματάκι" της κοινωνίας μας.

    Χ-Ψ, Ευχαριστώ για την φιλοξενία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Ρε συ, κάτσε για να σε καταλάβω. Θεωρείς δηλαδή ότι καταπιέζοντας την εμφάνιση ενός μαθητή ή επιβάλλοντας τα ήθη, όλα αυτά που περιγράφεις θα εκλείψουν ή έστω θα περιοριστούν μέσω της καταπίεσης;

    (μην ευχαριστείς, γράφε ότι γουστάρεις)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. http://rodiat5.blogspot.com/2006/09/blog-post_29.html
    Για δες παιδάκι μ' τι τραβάνε και τα άριστα φοιτητάκια μας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. ...και οι άριστοι καθηγητές βεβαίως που τους σουτάρουμε εκτός...

    http://rodiat5.blogspot.com/2006/09/blog-post_115961949269482576.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. τα έχω πάρει σήμερα λεμε... ΦΤΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Εμας τους πορνόγερους πολύ μας συγκινούν αυτά τα¨"μέτωπα" κατά της πορνείας και κατά της χαλάρωσης των ηθών όπως αυτό που προτείνει ο "χιλιάρικος". Μας αρέσουν επίσης και οι κρέμες απο το Βάρσο και ουχί Λανκόμ. Πιο πολύ όμως μας αρέσουν τα γιαούρτια. Αν μας βρείτε που θενά με το φίλο μου το "χιλιάρικο", μη διστάσετε. Πετάξτε το και θα το ευχαριστηθούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Ναι Ροδιά μου, το διάβασα και έφριξα. Έχεις δίκιο να φρικάρεις.

    Αλέκο μου, καλό μήνα και μην μου εξάπτεσαι. Τάξις και ηθική φιλαράκι. Κι όταν αυτά εκλείψουν μάλλον θα πάμε στην κόλαση. :D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Χιλιάρικο10/03/2006 10:30:00 π.μ.

    Έλα κάθησα...για λίγο. Τι κάθησα δηλαδή, ρελαντί έχω την μηχανή.
    Να κάνω το χιλιάρικο τάλιρα για την αγαπημένη μου ψιλικαντζού.
    Ίσως τότε μας καταλάβει.

    Ας αρχίσω απο ένα κοινωνικό σενάριο που συνοδεύεται με μια ερώτηση που χρειάζεται απάντηση.
    Υπάρχει ένα νεαρό πρόσωπο που αγαπάς.
    Πιστεύεις ότι έχει όλη την εξυπνάδα, δημιουργικότητα, και ικανότητες που χρειάζεται να είναι ελεύθερο και ανεξάρτητο στην ζωή. Το άτομο αυτό έχει κάθε δικαίωμα ευτυχίας. Το πρόσωπο όμως αυτό έχει ένα μικρό προβληματάκι.
    Μια μικρούλα εξάρτηση σε ναρκωτικά.
    Οι γονείς αγνοούν ή αδιαφορούν.
    Η παρέα το ίδιο.
    Το σχολείο και οι καθηγητές επίσης.
    Η κοινωνία...έ μάλλον, τι λές;

    Η εξάρτηση για να συνεχίσει χρειάζεται χρήμα. Το πρόσωπο που κάνει χρήση εξαρτάται από πολύ χρήμα.
    Χουφτιές σε πορτοφόλια συγγενών, μικροκλοπές, λίγο σεξάκι με τον πορνόγερο της γειτονιάς που του αρέσουν τα γιαουρτάκια και είναι πρόθυμος να τα χρυσοπληρώσει. Ωρίστε, προστέθηκε το εισόδημα απο την "υπηρεσία" στο Ελληνικό Gross Domestic Pornproduct.

    Εσύ ψιλικαντζού που νοιάζεσαι για το άτομο, όχι σαν "μαντάμ" αφεντικό, αλλά σαν συνάνθρωπος, τι κάνεις τότε;
    Μην ξεχνάμε, δεν μιλάς σε άτομο αλλά σε χρήστη.
    Αυστηρότητα ή ελευθερία να αποφασίσει το άτομο μόνο του την ζωή του;
    Περιμένεις ότι αυτό το φαινόμενο της πορνείας λόγω χρήσης ναρκωτικών θα εκλείψει απο μόνο του ή θα περιοριστεί μέσω της "καταπίεσης" απο την εφαρμογή των νόμων;

    Τάξις και ηθική ή κατάταξη και παράλυση μπροστά σε μιά ανθίζουσα ανήθικη νεοταξική κοινωνία;

    Πού είνα τα όρια της κόλασης; Εδώ ή εκεί; Θα πάμε ή εχουμε φτάσει;
    Που είναι το εδώ και πού είναι το εκεί όταν όλα είναι αποδεκτά και δεν υπάρχει διαχωρισμός, το σωστό από το λάθος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Χιλιάρικο10/03/2006 10:49:00 π.μ.

    Alzap,
    Οι κρέμες απο τον αγωνιστή ζαχαροπλάστη δεν είναι αυτές που ήταν εδώ και τόσα χρόνια που πρόσφερε το μαγαζί.
    Ο συνεταιρισμός που του έφερνε το γάλα απο τον βορρά δυστυχώς (για πολλούς γλυκατζήδες) επτώχευσε.
    Το γάλα σήμερα είναι απο σκόνη που έρχεται σε κάδους, και ανακατεύεται με μπόλικο επικερδέστατο νεράκι.
    Αχ ρε καπιταλισμέ των συνδικάτων της ΕΟΚ τι ζημιά μας κάνεις!
    Πρόσεξες το γαλακτομπούρεκο του φοιτητή πόσο έχει διαλύσει όταν το παιδεύεις να το κόψεις στο πιάτο σου;
    Ελπίζω να κατάλαβες τι εννοώ καρντάσι μου.
    Δεν μπορώ να στο κόψω πιο λιανά, θα φας σκέτο σιρόπι.

    Τώρα πια μπορείς να λές χωρίς να ντρέπεσαι στην νοικοκυρά που σου σερβίρει το σπιτικό γαλακτομπούρεκο ότι είναι καλύτερο κι από το μαγαζάκι στην γωνιά του δρόμου.
    Αλήθεια είναι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Αααα, αυτό ήταν τελικά χιλιάρικε που σε τρόμαξε. Η εξάρτηση απ΄τα ναρκωτικά. Για όσους δεν καταλάβατε, το χασίς είναι ναρκωτικό και θα σας καταστρέψει τη ζωή και θα πουλάτε το κορμί σας για να το εξασφαλίσετε. Αφήστε που είναι και σίγουρος θάνατος. ;)

    Άγνωστε κύριε χιλιάρικε, ευχαριστώ για την συζήτηση αλλά είστε εντελώς εκτός θέματος. Και το θέμα μας είναι η ουσία των πραγμάτων και όχι λέξεις που ίσως ηχούν "κίνδυνος" στ΄αυτιά σας. Γιατί από τέτοιες λέξεις ξεκινούν φρικτά πράγματα που δεν έχουν καθόλου να κάνουν με την ουσία ή την αλήθεια. Αν για παράδειγμα δείτε έναν άνθρωπο ξυρισμένο γεμάτο τατουάζ και σκουλαρίκια είναι πολύ πιθανόν να τον αποκλείσετε ακριβώς γιατί υπάρχουν πράγματα πάνω του που σας μπλοκάρουν. Όλο το κείμενο είχε να κάνει με ακριβώς αυτό. Ευχαριστώ πάραυτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. Τα σχολεία δεν φτιάχνουν προσωπικότητες. Φτιάχνουν ειδικότητες!
    Όλοι οι καθηγητές - δάσκαλοι είναι ανάμεσα στα παιδιά όλη την ημέρα. Έχεις αναρωτηθεί ποτέ, πόσοι από αυτούς μιλάνε την γλώσσα τους και ξέρουν τους κώδικές τους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. "Ελευθερία είναι να κάνουμε ότι γουστάρουμε στο σώμα μας απ΄την στιγμή που δεν βλάπτουμε άλλους"
    Θα άφηνες την κόρη σου να πάει σχολείο με το ένα βυζί έξω; Αν κάποιος γονιός λείπει ή δεν ενδιαφέρεται ποιος άλλος μπορεί να νουθετήσει το παιδί από τον δάσκαλο;
    Ψιλικατζού, κάποιοι εδώ πέρα έχουν πιάσει το νόημα: το σχολείο υπάρχει για να διδάξει μια συγκεκριμένη γνώση και συγκεκριμένους κώδικες συμπεριφοράς που (κατά την γνώμη μου) πρέπει να πηγάζουν από τον μέσο έλληνα. πχ

    εκκλησία GOOOD!,
    δημοκρατία GOOOD!
    πλάτωνας GOOOD!
    βασιλεία ΒΑΑΑD!
    ναρκωτικά VEEERY BAD!

    Δεν συμφωνώ με τα παραπάνω (ή τεσπά έχω τις αντιρήσεις μου) αλλά πρέπει να βρούμε μια κοινή γραμμή, να συνθέσουμε κάτι που θα διδάξουμε στα παιδιά μας (μαζί με την κριτική σκέψη βεβαίως-βεβαίως!).

    ΥΓ Ειδικά με τον καθηγητή του ποστ, είναι αυτονόητο πως συμφωνούμε. Απλώς είμαι του "παν μέτρον άριστον"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. Χιλιάρικο10/06/2006 08:52:00 π.μ.

    Η ουσία των πραγμάτων είναι αυτή.
    Πάω ένα συγγενή στο νοσκομείο μεταμεσονυχτίως και βλέπω δυό νεαρά παιδιά, να σαν τα δικά σου παιδιά Έλληνα Πολίτη να παραπατάνε από την πρέζα.
    Δεν έχουμε μετρήσει ακόμη τα θύματα απο τα ναρκωτικά και αρχίσαμε να μετράμε τα θύματα απο το AIDS.
    Εμένα πραγματικά με μπλόκαρε η ιδέα να έιναι δικά μου παιδιά.
    Εσας δεν σας μπλοκάρει;

    Παρακαλώ,
    Να είστε πάντα στην υπηρεσία του Ελληνικού καυχησιολογισμού

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. Chris, πολύ πολύ λίγοι.

    Civil, κι εγώ είμαι του μέτρου. Χρησιμοποίησα το ακραίο παράδειγμα (που δυστυχώς η συζήτηση τελικά έγινε γύρω από αυτό) για να δείξω ότι δεν υπάρχει ένα είδος δασκάλου και δεν είναι απαραίτητο να είναι έτσι αν εστιάσουμε στην ουσία. Αυτό εννοούσα και νομίζω το ΄πιασες πολύ καλά.

    Ρε χιλιάρικε τί σχέση έχει η πρέζα γμτ με το κείμενο;;; Ξεκόλα επιτέλους, βαρέθηκα να στο λέω!!!

    Cristal, welcome. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. Exo tin aisthisi oti merikoi edo mesa exasan tin ousia kapou ston dromo. Itan emfanestato alloste oti me to keimeno sou dn itheles na ipostirikseis to thema ton narkotikon, apla ekanes mia mikri anafora ligo ipervoliki gia na ipostirikseis afta pou les.

    Ksereis ti mou ti dinei? Oti oi perissoteroi apo osous etreksan na milisoun edo mesa gnorisan to sxoleio opos itan prin apo 20 xronia- ok isos k ligotera. Akouste loipon k emena pou to teleiosa molis prin apo 1 xrono k exo megali peira os pros to ti tha pei KOROIDIA mesa sta sxoleia.

    As miliso gia ta idiotika. Ekei isxiei i katastasi pou perigrafeis. I apoliti kseftila! Sigkekrimena ego pigaina se ena sxoleio opou megalonan parallila paidia 2 ethnon. Galloi k Ellines. Oi Galloi os epi to pleiston itan ipervolika anoixtomialoi, atheoi, anarxikoi, samatatzides klp klp, kt pou dn tairiazei oute sto elaxisto sta Ellinika sxoleia. Oi Ellines pali klassika tha eixan kapoia simeia ipervolis- pliros ipoferta omos apo to mathitiko perivallon. Ki omos eno i mia plevra (k megaliteri) itan to APOLITO MPOURDELO, emeis oi Ellines eprepe na forame semna rouxa, na eimaste stis para 5 mesa stin taksi, akoma k an eixe kataklismo k argise to poulman na erthei k alla polla tetoia xaritomena pou k mono pou ta thimamai mou anevainei to aima sto kefali apo thimo! To xeirotero: eixan ipograpsei simvolaio me ton dimio k kathe fora pou evazan pano apo 18, tous plakone stis vourdoulies k dn ksanaevazan pote. Koinos k plirona k diavaza k rigmeni stis vathmologies imoun.

    Allazontas loipon sxoleio piga sto allo akro. Koinos sto dimosio. Ekei to mathima epapse na einai ipoxreosi, ekanan sixnes ekdromes, o kathigitis epiane kouventa tin ora tou mathimatos legontas istories apo ti zoi tou k erxotan sto dialeimma na sou kanei traka giati tou teleiosan ta tsigara. E kapou ekei to sxoleio pavei na einai sxoleio, ginetai apla mia kafeteria pou sou vazei apousies k malista tora pou allakse k i kantina me tin allagi tis kivernisis dn exei pia galliko kafe, simvivazesai me enan athlio nes k epeidi dn exeis k tsigara proi proi prepei na akous tis neodimokratistikes mlkies tou kantina-man mexri na katafereis na tou pareis 2 tsigara k na tin kaneis. To mono kalo einai oti oi kathigites einai anthropoi- nai alithinoi anthropoi, pou tha pas k tha se voithisoun na liseis tin diskoli askisi pou sou edosan sto frontistirio k tha sou poun istories gia to poso gamata tha peraseis sto panepistimio.

    As miliso loipon k gia tin teleftaia katigoria. Ta idiotika, stil Kostea Geitona, "Mas plironeis k tha sou glifoume ton kolo oso mas plironeis", opou oi elegxoi einai kathara 20aria k toulaxiston otan imoun ego sto sxoleio kliforouse kopela zamplouti me ta mallia tis ksirismena se mple moikana (dn kano plaka) k kaneis dn tis elege tpt.

    Nomizo oti exete mia sfairiki apopsi epi tou thematos etsi?
    E edo tha simfoniso me ton xiliariko: prepei na iparxei ena metro. Eleos pia..

    filakia peripterouuu

    Cristalaki

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. Χιλιάρικο10/15/2006 12:47:00 μ.μ.

    Psilikatzoy έφη:
    "Ρε χιλιάρικε τί σχέση έχει η πρέζα γμτ με το κείμενο;;; Ξεκόλα επιτέλους, βαρέθηκα να στο λέω!!!"

    Psilikatzoy είπε:
    "Θα νιώσω πραγματικά ήσυχη όταν δω ΕΝΑΝ διευθυντή σχολείου με μισοξυρισμένο πορτοκαλί κρανίο να καπνίζει φούντα σε παράθυρο τηλεόρασης"

    Λέμε τώρα, Αν είναι η "φούντα" σαν τον μειλίχιο Φούντα θα νιώσω "πραγματικά ήσυχος" αν ο "ΕΝΑΣ διευθυντής σχολείου" στα παράθυρα τηλεόρασης είναι σαν την παρθένα Ανουσάκη.

    ναρκωτικά VEEERY ΓΚΟΥΝΤ
    ------------------------

    Χρισταλάκι
    Σωστά τα λες,
    όταν οι καθηγητές και τα σχολεία από παιδαγωγοί κατά το Αριστοτελικό πρώτυπο γίνονται είτε ημιοναγωγοί είτε σαλιοπαραγωγοί είτε μισθοαπαγωγοί τότε η Παιδεία γίνεται Απεργία στην Μάθηση.

    Αυτός που δεν αγαπάει την δουλειά του σαν δάσκαλος και τους μαθητές σαν παιδιά του θα βρεί πολλούς τρόπους να κάνει την δική του ζωή και των άλλων κόλαση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή