Τετάρτη, 10 Οκτωβρίου 2007

Z&D





(βαρετή σεντονάρα μην κάνετε τον κόπο, απλά εντυπωσιάστηκα τόσο από κάτι ενεσούλες κριτικής σκέψης, που ήθελα μερικές από αυτές, να υπάρχουν και εδώ για να τις διαβάζω συνέχεια)

Το zoom και το downgrade είναι αγαπημένα πνευματικά εργαλεία. Σε όλα μα όλα απ΄όσα δεν καταλαβαίνω ή δεν μπορώ να εξηγήσω με δικά μου λόγια, παίρνω αυτά τα δύο εργαλειάκια και πιξελάκι πιξελάκι προσπαθώ να κάνω τα πάντα δικά μου. Κι όχι μόνο αυτό αλλά μου γκρεμίζουν και τρικλοποδιάζουν τα δύσκολα και σοβαρά πράγματα που φτιάχτηκαν εξεπιτούτου για δύσκολα αλλά δεν είναι και τόσο τελικά. Θέτε παραδείγματα; Χμμμ… ας σκεφτώ ένα δύσκολο για να σας το μεταφέρω καλύτερα:

Ηθική: Ένα σύνολο κανόνων και αξιών που αποφασίζει ο καθένας προσωπικά για την ζωή του. Πόσο απόφαση και πόσο προσωπική είναι τελικά η ηθική όμως;

Z&D: Διαφορετικούς κανόνες και αξίες έχει ο Έλληνας, ο χριστιανός, ο πολίτης ο βουδιστής, ο άστεγος, ο Αμερικανός, ο δικηγόρος, ο δημόσιος υπάλληλος, ο εφοπλιστής. Κάπου συναντώνται, κάπου όχι.

Αν το zoom γίνει πετυχημένα, έχω να παρατηρήσω πως κάποιοι άνθρωποι έχουν διπλές ιδιότητες που είναι τελείως ασύμβατες ως προς τις αξίες τους. Αν μια πανανθρώπινη αξία είναι ας πούμε, το άρθρο 5 της διακύρηξης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων: «Κανείς δεν επιτρέπεται να υποβάλλεται σε βασανιστήρια ούτε σε ποινή ή μεταχείριση σκληρή, απάνθρωπη ή ταπεινωτική», τότε οι μισοί μπάτσοι αυτού του κόσμου καταπατούν ασύστολα ένα από τα βασικότερα ανθρώπινα δικαιώματα.

Σώωωωπα θα μου πείτε. Ναι, αλλά αν οι μπάτσοι είναι και χριστιανοί, αυτά τα δύο συγκρούονται. Αν επίσης είναι και Έλληνες που οι νόμοι αποτρέπουν τέτοια συμπεριφορά (έχουμε δηλαδή, τις τρεις ιδιότητες μπάτσος, χριστιανός, Έλληνας) ε τότε μιλάμε για το πιο αλλοπρόσαλο μίγμα αξιών που υπάρχει. Πάντα σε ηθικό επίπεδο φυσικά.
Θέλω να πω ότι έχουμε κάτσει κι έχουμε μπλέξει τους νόμους, τη θρησκεία, την κουλτούρα, τον πολιτισμό, το προσωπικό συμφέρον, τον πατριωτισμό ή όλα όσα κάνουμε για την επιβίωση, με την ηθική. Που τελικά δεν είναι καθόλου τα ίδια, όπως θα δείτε παρακάτω.


Διάβασα αυτές τις μέρες κάτι σκόρπια στο νετ (γι΄αυτό δεν μπόρεσα να βρω ξανά τα link) για την κριτική και αναλυτική σκέψη και θεώρησα καλό να τα παραθέσω εδώ μεταφρασμένα γιατί για πρώτη φορά βρήκα απλά και συμπυκνωμένα όλα αυτά που προσπαθώ εδώ και καιρό να αποτυπώσω ή να τεκμηριώσω αλλά δεν μπορούσα.

«- Δυστυχώς οι περισσότεροι άνθρωποι μπερδεύουν την ηθική με την συμπεριφορά που οφείλουν να έχουν στα πλαίσια της κοινωνίας, της θρησκείας και των νόμων. Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν βλέπουν την ηθική ως προσωπικό θέμα ή σαν σετ ιδεών και αρχών που μας οδηγούν στη συμπεριφορά που βοηθά ή βλάπτει τα υπόλοιπα όντα.

- Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν αναγνωρίζουν ότι η ηθική ορίζεται πανανθρώπινα όπως για παράδειγμα μέσω της διακύρηξης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των Ηνωμένων Εθνών (UN Declaration of Human Rights) και πως αυτή η ηθική είναι διαπολιτισμική και διαθρησκευτική.

- Οποτεδήποτε βασίζουμε τα ηθικά μας συμπεράσματα σε θρησκευτικά ή πολιτισμικά δεδομένα, διαχωρίζουμε τους εαυτούς μας από εκείνους που έχουν αντίθετες θρησκευτικές ή πολιτισμικές πεποιθήσεις. Είναι κρίσιμο επομένως, ότι χρησιμοποιούμε τις κοινές ηθικές έννοιες και τις αρχές ως οδηγούς στο συλλογισμό, μέσω των κοινών ηθικών ζητημάτων.

- Η ανάπτυξη των ηθικών δυνατοτήτων συλλογισμού κάποιου, είναι κρίσιμη επειδή υπάρχει στην ανθρώπινη φύση μια ισχυρή τάση προς τον εγωισμό, την προκατάληψη, προς την μονόπλευρη αιτιολόγηση και την αυτοεξαπάτηση.

- Τεράστια χρηματικά ποσά ξοδεύονται για να πειστούν οι άνθρωποι να δουν τα γεγονότα του κόσμου με έναν συγκεκριμένο τρόπο. Επιπλέον, ανάλογα με την κοινωνία και τον πολιτισμό στους οποίους ανατρεφόμαστε, οι ίδιοι είμαστε έντονα προδιαθετημένοι για να δούμε μερικά πρόσωπα και έθνη στην πλευρά του καλού και άλλα, στην πλευρά του κακού. Το σημαντικότερο είναι πως σχεδόν όλοι οι άνθρωποι αυτοπροσδιορίζονται ως σύμμαχοι της πλευράς του καλού και των εχθρών τους στην πλευρά του κακού.

- Στον καθημερινό κόσμο, το ηθικό αντιμετωπίζεται μερικές φορές ως το πλέον προφανές και αυτονόητο ενώ θα έπρεπε να ήταν θέμα συζήτησης ή αντιθέτως, αντιμετωπίζεται ως θέμα συζήτησης όταν πρέπει να είναι προφανές και αυτονόητο».

Τελικό συμπέρασμα: Είμαστε όλοι Μπαμπούσκες. Άπειρα τα layers κολλημένα πάνω μας που αν πρώτα δεν αναγνωριστούν, δεν γίνεται να ανοιχτούν ώστε κάποτε να φτάσουμε στον πυρήνα των πραγμάτων.

p.s. Τι γαμάτο που είναι το νετ!!!







Τσίμπα κι ένα τυχαίo post από το παρελθόν...

27 σχόλια:

  1. Πες μας τώρα και που τηρούνται....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ε, αυτό λέω. Απλά βαρέθηκα να ακούω τριγύρω για "ηθική" όταν χοντρικά αυτό τελικά σημαίνει "ό,τι δεν ενοχλεί τη θρησκεία, τους νόμους, τα φράγκα και το υπερτεράστιο εγώ μας".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ε, αυτό λέω. Απλά βαρέθηκα να ακούω τριγύρω για “ηθική” όταν χοντρικά αυτό τελικά σημαίνει “ό,τι δεν ενοχλεί τη θρησκεία, τους νόμους, τα φράγκα και το υπερτεράστιο εγώ μας”


    To θέμα δεν είναι οι τριγύρω αλλά τί κάνουμε εμείς ατομικά πρώτα. Και ο εθελοντισμός σε τέτοιες δραστηριότητες όπως αυτή στο παραπάνω ποστ σου είναι ο μόνος δρόμος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Όταν δεν αναγνωρίζεις στον άλλον την ανθρώπινη ιδιότητα, να δείς πόσο εύκολο είναι να τηρήσεις τις διακηρύξεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων μη τηρώντας τες...
    (*πικρό γέλιο*)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. "Όταν δεν αναγνωρίζεις στον άλλον την ανθρώπινη ιδιότητα"

    Μπράβο ρε μωρό, από ΄κει ξεκινούν και τελειώνουν ΟΛΑ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Κατι ισως σχετικο και πιο προσγειωμενο...

    Με την Χριστιανικη (σχολικη, οικογενειακη) ηθικη, μια μαμα θα συμβουλευε το παιδι της αν εχει δυο χιτωνες να μοιραστει τον ενα με ενα φτωχο συμμαθητη, η αν εχει μια μπαλα να αφησει ολα τα παιδια να την κλωτσανε, η αν εχει ενα σαντουιτς να δωσει μια δαγκωνια σε ενα αλλο παιδακι που ζηλευει και δεν εχει.

    Το να μοιραζεσαι με φιλους και να βοηθας τον συνανθρωπο, να δινεις τον ενα χιτωνα, πουκαμισο, σαντουιτς απο τα Γκουντις, μπαλα Αντιντας κλπ ειναι γενικως good karma.

    Εκτος αν μιλαμε για ενα CD της Εφης Θωδη (τυχαιο το παραδειγμα, βαλτε καποιον αλλο εμπορικο καλλιτεχνη)...


    Τοτε απαγορευεται η δημοσια αναπαραγωγη του σε παιδικο παρτι, απαγορευεται να το δανειζει, απαγορευεται να το μοιραζεται, να το μεταπωλησει, να το πολλαπλασιασει και να το μοιρασει σε φιλους, απαγορευεται να τυπωσει τους στιχους, απαγορευεται να σφυριζει την μελωδια παρουσια πολλων 3ων εκτος σπιτιου του, απαγορευεται να μαθει να το παιζει στην κιθαρα και να το εκτελεσει μπροστα σε φιλους χωρις την αδεια του αρχικου δημιουργου.

    Το παιδι ειναι πειρατης, σκοτωνει την μουσικη, διακινει παρανομο υλικο και οφειλει να μπει φυλακη, να πληρωσουν οι γονεις προστιμο και να διωχθουν ποινικα, να κατασχεθουν τα υλικα με τα οποια διεπραξε το αδικημα, να διωχθουν οι αποδεκτες του εγκληματος κλπ...

    Γενικως πρεπει να μαθουμε να εξοικειωθουμε με τις περιπτωσιακες ηθικες τυπου:

    Μοιραζεσαι μπαλα Αντιντας = καλο, μοιραζεσαι CD Τζινας Βαρωνη (τυχαιο παραδειγμα)= φυλακη.

    Το παιδι εμαθε προσθεση και προσθετει παρουσια τριτων δυο αριθμους = καλο.
    Το παιδι εμαθε μουσικη και παιζει παρουσια τριτων Τζινα Βαρωνη = φυλακη.

    Σε ενα βιβλιο/ταινια σου χρησιμοποιεις τον Μεγα Αλεξανδρο η τον Κολοκοτρωνη = καλο και δικαιωμα σου γιατι ειναι μυθικο /ιστορικο προσωπο (ακομα και υπαρκτο)

    Σε ενα βιβλιο σου χρησιμοποιεις τον Χαρι Ποτερ η την Μινι Μαους= κακο και μπαινεις φυλακη ακομα και αν δεν υπηρξε ουτε θα υπαρξει ποτε, και ουτε ειναι ιστορικο, ουτε μυθικο προσωπο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Vripidas, όπως πάντα κορυφαία τα σχόλιά σου.-

    Πολύ σωστά κάνεις και θίγεις το θέμα των περιπτωσιακών ηθικών, σαφώς και υπάρχουν και σαφώς τα πράγματα δεν μπορεί να είναι τόσο απλουστευμένα όσο τα παρουσιάζω. Το θέμα όμως, είναι το εξής: ξεκινάς από τα απλά και παραδεκτά δικαιώματα για να φτάσεις στα πολύπλοκα και όχι το αντίστροφο. Έχουμε φτάσει σε σημείο να μας πλασάρουν για "καλό" οτιδήποτε που σε άλλη περίπτωση, σε άλλη χώρα ή έστω μερικά μέτρα έξω από το σπίτι μας θα θεωρούσαμε στυγνό έγκλημα. Αυτό ήθελα να πω.

    (kisses)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ε ναι κοιτα ομως. Αν πια δεν μπορουμε να βγαλουμε ακρη με την ηθικη γυρω απο τη μοιρασια ενος σαντουιτς με μοτσαρελα η του CD της Εφης Θωδη με τους συμμαθητες στο Δημοτικο, νομιζω οτι για τα "ανωτερα" με τα οποια προβληματιζεσαι ειμαστε χαμενοι απο χερι...


    Δυο τρεις ωρες μακρια απο το σπιτι μου, επιτρεπεται η τριγαμια (αν πας με το αεροπλανο στην Αιγυπτο). Ποσο αντικειμενικα "κακο" μπορει να ειναι ενα πραγμα οπως η διγαμια εντος συνορων (πχ 1 ωρα με το αεροπλανο)? Επειδη τελεστηκε με μια αεροπορικη ωρα διαφορα λιγο πιο κοντα?

    I mean, 1 αεροπορικη ωρα με το miles and more δεν σου δινει ουτε free ποτο στην αιθουσα αναμονης. Ποσο σημαντικη μπορει να θεωρειται πια να για τον νομοθετη?

    Τελικα, νομιζω το ολο κολπο ειναι να εκπαιδευτεις οτι δεν υπαρχουν καλοι η κακοι κανονες. Ουτε να σε νοιαζει αν ερχονται σε αντιθεση με αλλους που επισης υπαρχουν. Απλα πρεπει χωρις να το συζητας πολυ (γιατι μετα γινεσαι παπαρολογος σοφιστης) να ακολουθεις αυτους που σου δωσανε χωρις μα και μου και να μπαινεις φυλακη οταν σου λενε οτι ειναι κακο (ακομα και αν θα μπορουσες να σκεφτεις 1000 λογους για τους οποιους δεν ειναι).

    Αν αρχισεις να σκεφτεσαι οτι ο κινεζος που διατηρει μπλογκ δεν πρεπει να μπαινει φυλακη αφου δεν μπαινει και ο δυτικος η ο τυπος που παντρεψε την κορη του στα 6 πρεπει να μπει ενω ο γυφτος που μενει στον παραδιπλα καταυλισμο και την παντρεψε ιδια ηλικια εχει το δικαιωμα, οτι αφου ο υδραυλικος στις 100 βρυσες εχει δικαιωμα να χαλασει μια (τα λαθη ειναι για τους ανθρωπους) ετσι θα επρεπε και ο γιατρος στις 100 εγχειρησεις να χανει εναν απο λαθος του χωρις να πει κανεις κουβεντα (ιδιαιτερα οι συγγενεις του μακαριτη) κλπ απλα θα φλιπαρεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Το πρόβλημα είναι μεταφραστικό: οι άνθρωποι αδυνατούν να μεταφράσουν την ιδεολογία τους σε συμπεριφορά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. cyrus, το αντίθετο. Οι άνθρωποι προσπαθούν να χωρέσουν την ιδεολογία τους σε "ηθική" συμπεριφορά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. οκ. σε μισή ώρα σχολάω θα πάω να τα ξαναδιαβάσω γιατί το μυαλό μου έγινε πουρές.-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Με λιγα λογια, ολα μπορουν να συνυπαρχουν και οχι.

    Ο μπατσος χριστιανος μπορει ας πουμε να δειρει εναν συνανθρωπο του και να πληρωθει για αυτο και να παρει και παρασημο αλλα πρεπει να παει φυλακη αν μετα δωσει σε εναν αλλο μπατσο ενα CD μουσικης. Ο πρωτος μπατσος αν εχει παντρευτει στην Αιγυπτο μπορει να εχει νομιμα δυο τρεις γυναικες. Αν εχει παντρευτει στο Αμστερνταμ μπορει να εχει και εναν αντρα. Ο δευτερος μπατσος που θα παντρευτει Αθηνα μπορει μονο εναν γαμο και μαλιστα μονο με γυναικα. Αν παντρευτηκε με θρησκευτικο μπορει να την χωρισει και να παντρευτει αλλη 3 φορες max. Με πολιτικο μπορει να το κανει καθε οποτε γουσταρει. Και οι δυο δουλευουν στο ιδιο γραφειο, διπλα διπλα...

    Πρεπει να μαθεις να σου φαινονται λογικα ολα μαζι as is, πακετο, χωρις πολλα πολλα ρε παιδι μου... Εξασκηση θελει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Vripida, είσαι μπροστά αγόρι μου... εδώ δεν μπορούν να καταλάβουν την απλή εξίσωση μελαμψός=καυκάσιος=άνθρωπος.

    Και η νομοθεσία δεν εξισώνεται απαραίτητα με τον προσωπικό σου κώδικα ηθικής, σε καμία χώρα. Προσπαθεί απλά να προλάβει τα χειρότερα. Το να έχεις και να ακολουθείς έναν κώδικα (σετ αρχών, δλδ) προσανατολισμένο στην τήρηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, σου εγγυάται ότι δεν θα μπεις σε νομικά μπλεξίματα - το ότι δεν μπλέκεις με το νόμο δεν εγγυάται με τίποτε ότι έχεις έναν τέτοιο ηθικό κώδικα όμως...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ΥΓ. Πολύ σε πάω όταν σε πιάνει το φιλοσοφικό σου Κωνσταντίνα!! Έχεις ένα τρόπο να αναλύεις τέτοια ερωτήματα που με στέλνει αδιάβαστη :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. @idακι: Πω... δαπανησα 2.5 εκ. παραγραφους με παραδειγματα για να το πεις καλυτερα σε 2-3 γραμμες :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Μπλέξατε πολύ παιδιά, θα έλεγα ΄"καλή ξεκούραση" αλλά μου ήρθε να σας μπλέξω λίγο ακόμα:
    ...............................
    Στο όνομα του Χριστιανισμού έγιναν οι μεγαλύτερες σφαγές, σταυροφορίες, γενοκτονίες. Στο όνομα του Τζιχάντ έγιναν οι πιο σφοδροί κατακτητικοί πόλεμοι, άλλες γενοκτονίες, πόλεμοι, σφαγές αυτοκτονίες. Στο όνομα της Πατρίδας έγιναν πόλεμοι, εξανδραποδισμοί, δηώσεις, σφαγές. Στο όνομα του λαού εκτελέσεις, αδικίες, θάνατοι...
    Κι όλοι αυτοί, θρησκείες, πατρίδες, λαοί, ταυτίζουν την ύπαρξή τους με συστήματα ηθικής όπως τα λένε και διατείνονται ότι εκφράζουν ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ με τις ιδεολογίες που κατασκευάζουν τις επι μέρους ΑΤΟΜΙΚΕΣ ηθικές των μελών τους.
    ................................
    Ηθική είναι το ιδεολογικό οπλοστάσιο των καταπιεστών και των σφαγέων. Ηθική παράλληλα είναι και μια έμφυτη τάση του κάθε ανθρώπου να "συμβιώσει" ειρηνικά με το [κοινωνικό ή και φυσικό] περιβάλλον του. Δίνουν, λοιπόν, το ίδιο όνομα [ηθική] στις ιδεολογίες του μίσους προς τον "άλλο" [εχθρό φυλετικό, θρησκευτικό, ταξικό κλπ.] και στο συναίσθημα της αγάπης-συμπαράστασης στον πλησίον [χριστιανική αγάπη, βουδιστική στάση ζωής, αρχαιοελληνική αξιοπρέπεια, μουσουλμανική ελεημοσύνη κλπ.] και προσπαθούν έτσι να εντάξουν τις ατομικότητες και τα ξεχωριστά πρόσωπα του καθενός μας σε μια προκρούστεια συλλογικότητα απολύτως ανεξέλεγκτη για εμάς και απολύτως ελεγχόμενοι από "αυτούς". Ποιους "αυτούς";
    Τους εξουσιαστές κάθε μορφής και τους κατασκευαστές των ιδεολογιών τους. [μη ξεχνάτε ότι οι ιδεολογίες είναι τα μεγαλύτερα οπλοστάσια των εμπολέμων. Ποτισμένος ένας λαός με ιδεολογία γίνεται ΟΡΔΗ και βρίσκει τα αναγκαία όπλα, χωρίς την ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ του μίσους είναι συνάθροιση πολιτών που σκέφτεται, άρα.... δεν είναι ελεγχόμενη]
    .................
    Λένε ηθική το σύστημα των νόμων [που είναι αποτύπωση ιεραρχικών σχέσεων και συσχετισμού δύναμης], λένε ηθική ταυτόχρονα και το συναίσθημα κοινωνικότητας [που είναι παράγωγο των ενστίκτων επιβίωσης].
    ...........................
    Είμαστε όντα που έχουμε ακόμη στο υποσυνείδητό μας τις ίδιες συνδέσεις και το ίδιο υπόστρωμα που είχαν οι μακρινοί πρόγονοί μας, τα ερπετά. Αυτό το βαθύτερο στρώμα ελέγχει το θυμικό μας κατά βάση, τους φόβους μας και τις ελπίδες μας. Έχουμε και πιο ανεπτυγμένα κομμάτια στον εγκέφαλό μας. Φλοιούς και συνάψεις [10 εις την 2,5 εκατομμύρια συνάψεις ανά δευτερόλεπτο] που συνιστούν τον πρόγονό μας όμο νεαντερτάλις, ερέκτους, κλπ. Κι έχουμε και την πολιτική συνείδηση που κληρονομήσαμε από την ιστορία μας των τελευταίων 5-6 χιλιάδων χρόνων. Με αυτές τις δυνατότητες [τραγικά ελάχιστες από "ηθικής" πλευράς] κατέχουμε πυρηνικές βόμβες και δυνατότητες σύντηξης. Δηλαδή είμαστε σαν ανθρωπότητα κάποιοι λογικοί και έξυπνοι άνθρωποι με σχιζοφρενικές όμως τάσεις και θυμικό ερπετού, που κατέχουμε όπλα ικανά να τινάξουν τον πλανήτη στον αέρα ή να τον δηλητηριάσουν ή να τον κάνουν ραδιενεργό και ακατοίκητο για κάθε έμβιο είδος. Μας λείπει μια διαστρική, διαγαλαξιακή ηθική που να βλέπει την Γαία σαν ενιαίο σύνολο ανθρώπων, ζώων, φυτών, βράχων, αερίων, φωτιάς, ενέργειας, καθαρής σκέψης και αμέτρητων δυνατοτήτων. Μας λείπει το πιο βασικό εργαλείο της ανάπτυξης, το φρένο. Αυτό είναι σε τελευταία ανάλυση η ηθική, το φρένο μας. Κι ας το' χουν πλασάρει σαν επιταχυντήρα οι έμποροι του πολέμου.
    Φτάνει, κουράστηκα και σας κούρασα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Μαρία απο Ρόδο...10/11/2007 11:48:00 π.μ.

    Το να ακολουθείς την ..."ηθική" είναι θέμα εγωισμού, θέμα εικόνας..."Μα τι θα πει ο κόσμος;;; Ε, δεν είναι σωστό!!!"
    ΤΟ παν είναι όλοι μας να κοιτάξουμε στα τάρταρα μας και να βρούμε πραγματικά τι είμαστε και τι θέλουμε. Και τότε ως δια μαγείας θα υπάρχει μία ηθική, μία τάξη πραγμάτων...η αγάπη.Μπορεί να έριξα το υψηλό επίπεδο φιλοσοφικής ανάλυσης αλλά ρε παιδιά απο μικρή αυτό το είχα..Να τα βλέπω όλα απλά και συνάμα δύσκολα...
    Καλημέρα σας.
    (Υ.Γ=Δαντελοκωνσταντινάκι ισχύει ο καφές όταν ανέβω ΑΘήνα;;;; Και που θα σε βρώ όμως;;;;ε;;;;;πουουουουουου;;;;;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Mα τι λες τώρα? Και που εφαρμόζονται ανά τον κόσμο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ηθική
    Μ αρέσει ως λέξη, νομίζω πως μέσα περικλείει άλλες λέξεις όπως άνθρωπος, ελευθερία, κρίση "όχι του Θεού", κατανόηση "όχι του κειμένου".

    Ας ξεκινήσουμε από την πρώτη λέξη Άνθρωπος είμαι σίγουρη πως για όλους μας έχει μια διαφορετική ερμηνεία π.χ. Αν κάποιος μας σκότωνε ένα αγαπημένο πρόσωπο θα τον αντιμετίζαμε ως άνθρωπο;
    π.χ. Αν κάποιος μας έκανε κακό;
    Συμπέρασμα, όποια ερμηνεία κι αν δώσουμε στην λέξη άνθρωπος καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι όλοι μας δεν μπορούμε να τους δούμε όλους ως ανθρώπους για διάφορους λόγους.

    Ελευθερία, πολύ αγαπημένη λέξη αν μέσα στις οικογένειες υπάρχει σίγουρα θα είναι κάποιο κοριτσάκι.

    Κρίση; έχουμε την ικανότητα να κρίνουμε; και με ποια κριτήρια; είναι αντικειμενικά; είμαστε επιεικής;κτλ

    Κατανόηση; Τι είναι αυτό τρώγεται; Ποιος κατανοεί ποιόν και γιατί;

    Αν λοιπόν μάθουμε να δεχόμαστε τον οποιοδήποτε ως άνθρωπο του δώσουμε τις ελευθερίες που του πρέπουν και δείξουμε κατανόηση χωρίς να κρίνουμε και όποιον πάρει ο χάρος... τότε ίσως μπορέσουμε να καταλάβουμε τι είναι ηθική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. @ x-psilikatzoy
    Το άρθρο 10 είναι η μεγαλύτερη πλάκα εδώ στην Ελλάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Μόνο το 10; Τα Άρθρα 25, 26, 27 δεν έχουν καταντήσει ανέκδοτο - με τις ευλογίες και τις ζητωκραυγές των φιδελεύθερων της αγοράς;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Καλό μεν, ολίγον τι δύσπεπτον δε. (πώς με άκουσες?)
    Έχω την αίσθηση αγαπητή μου ότι θέτεις σε δοκιμασία το Σώμα.
    Προσωπικά διακατέχομαι απο καταπιεστική ένταση (stress)κάθε φορά που σε επισκέπτομαι. Σείω δειλά την τρίζουσα ψιλικατζηδόθυρα χωρίς να γνωρίζω εάν θα βρεθώ απέναντι σε νοθευμένους απο ποντικοκούραδα λόφους τομπάκου ή σκονισμένους παπύρους πανανθρωπίνων αξιών διακήρυξης ανθρωπίνων δικαιωμάτων περί ηθικής.
    Μια ταχυπαλμία όποτε περνώ απο την γειτονιά σου την έχω, ευελπιστώ σε ένα αγχολυτικό, αστόχαστο τέλος εβδομάδας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Το κακό είναι ότι οι "ηθική" συχνά δεν έχει να κάνει με την πιθανή βλάβη που μπορεί να προκαλέσει η πράξη σου σε άλλα όντα, αλλά με το αν ακολουθείς βλακώδεις κανόνες που υποτίθεται ότι κάποια υπέρτατη οντότητα έχει θεσπίσει, χωρίς λόγο κι αιτία! Και ποιόν βλάπτουν π.χ. δυό άνθρωποι που χαίρονται το σεξ χωρίς να τους το έχει "ευλογήσει" ο "εκπρόσωπος" (άραγε έχει ...συμβολαιογραφικό πληρεξούσιο;) της υπέρτατης οντότητας που μας διαβεβαιώνει ότι υπάρχει άσχετο αν κανένας δεν την έχει αντιληφθεί ή καμία απόδειξη για την ύπαρξή της ούτε για το αν αυτή, πράγματι, έβαλε τους ηλίθιους κανόνες υπάρχει! 'Αντε τώρα να μιλήσεις για ηθική στους θρήσκους οποιασδήοποτε θρησκείας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Παιδιά άφησα τα σχόλια στη μέση μέχρι να βρω χρόνο να τα ξαναδιαβάσω γιατί μου φαίνεται μόνη μου τα ΄κανα τόσο σκατά. Αντί να γράψω καμιά μαλακία, μου ήθελα και φιλοσοφίες. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή