Τρίτη, 19 Ιανουαρίου 2010

Σφηνάκι πολιτισμού




Έφτασε γαμώτο η εποχή που το στολισμένο χριστουγεννιάτικο δέντρο στο σαλόνι, αντί για χαρά αγάπη και αγαλλίαση, προκαλεί στους τρίτους από αηδία έως θυμό. Περίπου τέτοιες μέρες άμα σαν άνθρωπος σου ξέφυγε να ξεστολίσεις το δέντρο πρέπει να αντιμετωπίσεις ένα κάρο ταπηροκρανιασμένους που βγάζουν όλη τη νοικοκυροσύνη τους πάνω τους. Αλλά δεν φταίνε αυτοί. Πάμε και υιοθετούμε τα πιο γκάου έθιμα και γιορτές, πάμε και γεμίζουμε σαχολοαρκουδάκια κάθε βαλεντίνου, ονομάσαμε “Καθαρά” μια Δευτέρα που τρώμε τόνους φασόλια και ταραμάδες, κάνουμε πλέον προτάσεις γάμου γονατιστοί, αγοράζουμε άχρηστα μονόπετρα μόνο και μόνο για να προκαλέσουμε ένα “ναι” σε μια ερώτηση που δεν θα 'πρεπε να είναι ερώτηση, κάνουμε κιτσαρογαμήλιες δεξιώσεις με φλεγόμενα σπαθιά, επετείους, κόντρα επετείους, γιορτές παραγιορτές και πανηγύρια και έχουμε αφήσει απ΄ έξω το πιο υπέρτατο έθιμο όλων των εποχών.

Όχι, φαντάσου τώρα, αντί να έβγαζες ένα ένα τα κωλολαμπάκια, αντί να ξεμεσιαζόσουν να ανεβάζεις κούτες και δέντρα στα πατάρια, απλά να άλλαζες διακόσμηση και κατά άνοιξη μεριά, όταν πέρναγε και το Πάσχα, μαζί με τα χειμωνιάτικα να ανέβαζες και το δεντράκι σου. Αρκεί να είχαμε υιοθετήσει την εθιμάρα του πασχαλινού δέντρου με τα κρεμαστά πολύχρωμα αυγά και θα τα ξαναλέγαμε ποιές είναι οι νοικοκυρές και ποιες οι απολίτιστες.







Τσίμπα κι ένα τυχαίo post από το παρελθόν...

19 σχόλια:

  1. Καλα, ε! βαζεις ιδεες στο Δημαρχο λεμε... ;)
    ..για χριστουγεννιατικα σοκολατενια αυγα, τι λες; κανει και κρυο και η σοκολατα δε χαλαει :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καποια βαριεται να ξεστολισει μου φαινεται; :))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Rodia, βάλε ένα χεράκι ρε γαμώτο να το διαδώσουμε!΄Ένα σουβλιστό αρνί και τα Χριστούγεννα πάντως δεν θα χάλαγε κανέναν. :)

    Sourotiri και κάποιος βαριέται να ανέβει στο πατάρι. :P

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Egw proteinw xristougeniatikes idees san ayth tou Garfield. Na antikatasthsoume thn bash tou elatou me thn bash enos blender...molis to baloume sto reyma 8a ginei polly endiaferon

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. χαχα η οικογένεια της πρωην μου.. στόλιζε περίπου στο τέλος των εορτών.. έιχαν δουλειές οι άνθρωποι.. και ξεστόλιζαν κατά το πάσχα με το σήκωμα των χαλιων.. που να στολίζει τώρα για λιγες μέρες..:):)
    εγώ δε στολίζω.. αν στόλιζα μια φορά.. φαντάζομαι ότι δε ξαναξεστολιζα.. μέχρι να μετακομίσω.. :):)
    την καληνύχτα μου :):)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. γιαυτό δεν στολίζω, την τελευταία φορά που στόλισα, ξεστόλισα μια μέρα πριν ψήσω το αρνί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. για να γλυτώνεις το καλλίτερο είναι να το ξεστολίζεις του Αη-Γιαννιού ή την επομένη. Φροντίζω πάντα να αφήνω χρόνο γι αυτή τη δουλειά γιατί παλιότερα το έβλεπα στο σαλόνι μέχρι τις 15.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ταπεινοί και καταφρονεμένοι μικροαστοί του Λεκανοπεδίου...
    Στα 14 χρόνια που μένω μόνος μου δεν έχω στολίσει ΠΟΤΕ δέντρο.. :D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. βλάκα μου πήρες την ιδέα!!!!

    αυτο θα κάνουμε στο σχολειο μας =))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Στολίζω γιατί είμαι μικροαστός and i am proud αλλά στο ξεστόλισμα δεν τρώω ιδιαίτερο σκάλωμα, ειδικά φέτος, ένεκα οι συνθήκες... Όταν είναι να γίνει θα γίνει αλλά είναι στάνταρ ότι θα με πιάσει ένα απόγευμα μια μούρλα και θα τα μαζέψω όλα γιατί δεν θα θέλω να τα βλέπω άλλο...Όταν τελειώνω το μάζεμα νιώθω σούπερ και τρελή ανακούφιση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Όντως νισάφι πια με τα άχρηστα και σπαστικά έθιμα. Κατάντησε κάθε επέτειος να'ναι άλλη μια αφορμή για ψώνια κι έξοδα. Σημασία έχει να θυμηθείς τι γιορτάζει ο άλλος και να του ευχηθείς όχι να τρέχεις να του πάρεις κάτι που στις πλείστες των περιπτώσεων θα καταχωνιάσει στην ντουλάπα ή θα τρέχει στα μαγαζιά να το αλλάξει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Κοιταξε...μια φίλη μου το κρατάει μέχρι Καθαρά Δευτέρα στολίζοντας το με μάσκες και σερπαντίνες. Η πρόταση για αυγά κόκκινα έχει ήδη πέσει στο τραπέζι αλλά το σκέφτεται.

    SO what? Και το δέντρο σου κι εσύ, είστε ό,τι θέλετε να είστε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Εδώ και τώρα ....κάτι ....
    τι ήθελα να πω;
    Τέλος πάντων

    Α! Φιλιά! Χριστουγεννιάτικα, Πασχαλιάτικα, Πρωτομαγιάτικα .... και δε χρειάζεται να τα ανεβάζεις και στο πατάρι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Zappa μου βάζεις ιδέες τώρα. :)

    Koulpa, γαμώτο μακάρι να μην στόλιζα κι εγώ αλλά με πιάνει μια τρέλα κάθε φορά που πλησιάζουν γιορτές.

    Tougo άσε δε θες να ξέρεις πότε ξεστόλιζα όταν είχα το μαγαζί.

    Marinic, μα αυτό είναι το θέμα. Έχω δεν έχω χρόνο δε θέλω να το ξεστολίσω. :P

    Estarian, χάνεις. Ειδικά άμα είσαι κοιλιόδουλος και έχεις προνοήσει να κρύψεις μέσα σοκολατάκια, καραμέλες και ό,τι κουλό μπορείς να φανταστείς. ;)

    Lina, μπράβο. Κι ένα χρήσιμο σχολείο, επιτέλους. Ρε, ποια ιδέα σου έκλεψα, από πιτσιρίκι την ξέρω και ενίοτε στόλιζα κι εγώ. :)

    Snowball, αυτό είναι το θέμα. Πώς γίνεται να μην θέλεις να τα βλέπεις, εννοώ. Εγώ ψοφάω.

    Amelinia, άσε. Υπάρχουν άτομα που σπαζοκεφαλιάζω σε κάθε γιορτή και πάλι μαλακίες καταλήγω να τους αγοράζω. Είναι ρε παιδί μου και στον άνθρωπο. Άμα δε σε εμπνέει, ό,τι γιορτή και να 'ναι άχρηστες βλακείες θα του πάρεις. ;)

    Crucilla, τέλειο αυτό με τις σερπαντίνες. Πωωωωωωωω μεγάλη ιδέα! :)

    Οcomments, στείλε κάνα ληγμένο προς τα 'δω, μια χαρά δουλειά κάνουν! Χρόνια πολλά! :P

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ιδέα: γιατί δεν στολίζεται καράβι? αυτό επιβάλεται να μείνει στολισμένο μέχρι ταω Θεοφάνεια τουλάχιστον και μετά μπορείται να πείτε οτι είναι μέρος του decor. Ξέρεις μπορείς να πεις οτι το'φτιαξε ο μπάρμπας σου στο Γεντί Κουλέ όταν ήταν εσώκλειστος οπότε το κρατάς για συναισθηματικούς λόγους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Είναι 26 Ιανουαρίου και ακόμα δεν το έχω βγάλει... Μάλλον δεν έχω καμία ελπίδα να σωθώ έεεεε?

    Lykos
    ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ρε κι εγώ θέλω να τα βλέπω αλλά σε κάποια φάση μου έρχεται το πολιτισμικό και με βαράει στο δόξα πατρί...
    Φέτος μου τη βάρεσε σε κάποια φάση την προηγούμενη Πέμπτη και γύρισα από τη δουλειά και καθαρίστηκαν όλα... :D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Σήμερα μου σύστησαν κατά τρόπο εντελώς απρόσμενο το μπλογκ σου. Συγχαρητήρια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ροδίτισσα2/17/2010 10:54:00 μ.μ.

    Χριστούγεννα 2008...σκηνικό: Η βαρεμένη αδερφή μου που λύσσαξε να στολίσουμε δέντρο καθόταν στον καναπέ ημέρα 9-1-2008....
    -Μικρή τι έγινε;;; Το δέντρο πότε θα το ξεστολίσεις;;;
    - Γιατί να το ξεστολίσω;;;; Να το κρατησουμε ως τις απόκριες και να λέμε οτι ντύσαμε το σπίτι Χριστούγεννα...
    (Το δέντρο ξεστολίστηκε μέσα και Γενάρη ...και βάλε!!!!)
    Υ.Γ. = Είχα ΠΑΡΑ πολύ καιρό να σε διαβάσω!!!!Μου έλειψες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή