Πέμπτη, 1 Ιουνίου 2017

Κύπρος όπως… Αυστραλία


Να έχεις φάει την κρίση, να έχεις αναγκαστεί να φύγεις από την Ελλάδα, να σου κάθεται Κύπρος, να χαίρεσαι που τουλάχιστον θα είσαι εντελώς δίπλα στους δικούς σου και τώρα, πέντε χρόνια μετά, να έχεις καταφέρει να την επισκεφτείς μόνο μία φορά.

Πριν μεταναστεύσω στην Κύπρο, ένας από τους κύριους λόγους για να παρηγορώ συγγενείς και φίλους ήταν και η μικρή απόσταση. Δικό μας νησί μου λέγανε, μια ώρα δρόμος μου λέγανε, συνέχεια Αθήνα θα’ σαι μου λέγανε αλλά αυτό που δεν μου είπανε τότε είναι πόσο απομονωμένη είναι τελικά η Κύπρος ακόμη και για τους ίδιους τους ανθρώπους της.

Πλέον, έπειτα από πέντε χρόνια και με μόλις μία επίσκεψη στην Ελλάδα, έχω πλέον απηυδήσει διότι είναι τραγικό να δυσκολεύεται μια οικογένεια να πάει έστω μία φορά το χρόνο στην Ελλάδα. Δεν μιλάω για την άλλη άκρη της γης, δεν ζητάω εισιτήρια της φτήνιας, δεν μιλάω καν για αεροπλάνο αν δεν με φτάνει το πορτοφόλι μου, ζητώ μονάχα τα αυτονόητα.

Για να σε προλάβω, η Κύπρος δεν έχει επιβατικό καράβι για Ελλάδα. Ο μόνος τρόπος να ταξιδέψεις από και προς το νησί είναι το αεροπλάνο. Από τα λίγα αρνητικά του νησιού, αυτό είναι ίσως το πιο εξωφρενικό πράγμα όλων. Δεν μπορούσα καν να το συλλάβω όταν το πρωτάκουσα. Φαντάσου δηλαδή, να μένεις στην Κύπρο και να φοβάσαι τα αεροπλάνα. Απλά δέχεσαι πως δεν το κουνάς από εδώ, ποτέ. Ή φαντάσου να θελήσεις κάποια στιγμή να κάνεις τσάρκα την Ευρώπη με το αυτοκίνητο ή τη μηχανή σου. Μάντεψε πάλι: άκυρο.

Ναι, το γνωρίζω πολύ καλά ότι μπορώ να βρω φτηνά εισιτήρια αν τα κλείσω αρκετούς μήνες πριν αλλά σόρι κιόλας, πόσους δηλαδή εργαζόμενους ξέρεις εσύ που να μπορούν να κανονίσουν άδεια από τη δουλειά τους έξι ολόκληρους μήνες πριν; Κι αν η εταιρεία σου δεν κλείνει κιόλας καθόλου, την έκατσες χαλαρά μέχρι να δεήσει να έρθει η ιερή στιγμή να αποφασιστεί η άδειά σου.

Θέλω να πω, για εμάς τους κοινούς εργαζόμενους και δη μετανάστες, μπορείς να ξέρεις ότι θα πάρεις άδεια το πολύ δύο μήνες πριν, κι αυτή πολλές φορές σπάνια συνδυάζεται επακριβώς με την άδεια της υπόλοιπης οικογένειας. Για μένα λοιπόν, δύο μήνες πριν, 4 εισιτήρια με επιστροφή Λάρνακα- Αθήνα, που το πιθανότερο θα είναι για Αύγουστο, Χριστούγεννα ή Πάσχα, κοστίζουν το λιγότερο 700-800 ευρώ και μάλιστα με τις εταιρείες της μιας λειψής βαλίτσας. Το ένα και μοναδικό μου ταξίδι όλα αυτά τα χρόνια στην Ελλάδα, τα Χριστούγεννα του 2015, κόστισε 950 ευρώ. Και θυμήσου, μιλάω μόνο για τα εισιτήρια.

Θα μου πεις, ας πάτε ένας- ένας, να μοιραστεί λίγο ο νόστος. Θα σου πω, πως η εφεύρεση «γιαγιά», εδώ στις Αυστραλίες δεν παίζει. Αν δεν έχεις έναν άνθρωπο να σου κρατά τα μικρά σε ώρα ανάγκης, αν έχεις καταϋποχρεωθεί στη δουλειά σου με διαρκή πυρετάκια - γιορτούλες - τρεχάματα των παιδιών, το τελευταίο που σκέφτεσαι είναι ένα ταξιδάκι αναψυχής και μάλιστα μοναχικό, μόνο και μόνο γιατί δεν έχεις έναν ολόκληρο μισθό να διαθέσεις για αεροπορικά ή γιατί ξέρωγω δεν είσαι τόσο καλός κολυμβητής.

ΚΡΑ.


υ.γ. μισντ γιου του

6 σχόλια:

  1. Ναι. Είναι εξωφρενικό. Κάποτε είχαν δρομολόγια έχω ακούσει. Όταν και εγώ ρώτησα, στα πρώτα χρόνια, μου είπαν πως αυτό έγινε για να...προστατευτεί η Cyprus Airways μετά τον πολεμο- να ενισχυθεί δηλαδή οικονομικά. Δεν ξαναρώτησα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. άστα να πάνε... την σκεφτόμουνα και γω την Κύπρο.. τελικά έμεινα εδώ
    Κουράγιο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. τι να σου πω; δεν εχω παιδια και οικογενεια, αλλα δουλευκω Αγγλια εσιει θκιο χρονια τζιαι παω Κυπρο τρεις φορες τον χρονο. Πρεπει να υπαρχει τροπος γιατι φτηνα εισιτηρια υπάρχουν. Αμα βρισκω εγω διψηφιες τιμες καποτε για πτησεις εντος 50 ημερων :/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πέρυσι συζητιόταν κάτι για ακτοπλοϊκή σύνδεση Λεμεσσού - Πειραιά. Τι απέγινε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Από το 2000 κόπηκε το δρομολογιο Λεμεσός Πειραιάς για κάποια συμφέροντα βουλευτών και από τότε ούτε καν σκέφτονται να το ξεκινήσουν πάλι παρόλες τις διαμαρτυρίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Είναι εντελώς σπαστικό και χαζό που δεν υπάρχει τρόπος να φυγεις από Κύπρο εκτός από αεροπλάνο. Όμως το έχω κάνει αρκετές φορές με πλοίο (πριν σταματατήσει να υπάρχει η επιλογή προφανώς), και είναι πολύ χρονοβόρο και αν δεν είναι καλοκαίρι έξτρα βαρετό. Παρόλα αυτά σίγουρα σαν επιλογή επιβάλλεται να επιστρέψει, ας είναι μόνο για τους καλοκαιρινούς μήνες.. Εκτός κι αν πληρώσεις κρουαζιέρα και σε κάποια φάση που θα φτάσει Πειραιά γίνεις εξαφανιζολ; :Ρ

    ΑπάντησηΔιαγραφή